افتتاح و کلنگ زنی 2 پروژه برق رسان در شهرستان گتوند

به گزارش خبرنگار اهواز بورن ، علی خدری امشب از راه اندازی و بهره برداری از دو پروژه منبع تغذیه در گتواندا خبر داد: برای اولین بار از یک پروژه چهار کیلو ولت 6 مدار ولتاژ در گتواندا رونمایی شد. زمان در کشور

وی گفت: این خط چهار مدار با کابل فاصله به صورت دو گذرگاه و به طول حدود 800 متر ساخته شده و اعتبار حدود چهار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: در گذشته این مسیر ظرفیت محدودی داشت و به همین دلیل باید خطوط جدید احداث می شد. خوشبختانه امروز برای اولین بار در کشور این پروژه با ولتاژ 33 کیلوولت به بهره برداری رسید.

خدری همچنین از تعمیر اساسی پروژه خط ایستگاه عقیلی و گتوند خبر داد و گفت: این طرح در سه ترانشه با اعتبار 820 میلیارد روپیه در مدت پنج ماه اجرا می شود.

وی افزود: قسمت اول این پروژه روستاهای انتهای عقیلی است كه با اجرای این خط افت ولتاژ و قطعی برق ناشی از گرما یا باران شدید جبران می شود و از ثبات نسبی و ظرفیت حمل بار برخوردار است. “

خدری توضیح داد: خط دوم که در گذشته خط پایه چوبی فرسوده ای داشت و به دلیل شرایط آب و هوایی اغلب قطع می شد ، برق روستاهای تورکالکی را تأمین می کند و ارتباطی بین عقیلی و گتوند است بنابراین می توانیم از ایستگاه های اطراف شارژ کنیم.

سرانجام مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: اجرای خط سوم ثبات خطوط روستای مسیر کیارس (بیش از 14 روستای بزرگ) و خطوط برق روستاهای آبیده را به دنبال خواهد داشت و از افت ولتاژ و قطع شدن مکرر جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که این پروژه ها امشب با حضور نماینده مردم گوتوندا و شوشتر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان و مقامات محلی مورد بررسی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا