بین الملل

اعلام برنامه‌های رادیو ایران سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)

رادیو ایران در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه‌هایی که با محوریت شهادت امام محمد باقر (ع) پخش می‌شود، به شرح زیر است:

«شهریارعلم» نام ویژه برنامه‌ای است که مشهورترین لقب امام محمد باقر (ع) که همان باقر العلوم بودن به معنای شکافنده علم‌های گوناگون بودن آن حضرت است، را بررسی می‌کند. این برنامه یکشنبه ۴ تیر ساعت۱۷:۳۵پخش می‌شود.

«خانه دوست اینجاست» عنوان ویژه برنامه دیگری است که با مضمون حدیثی از امام محمد باقر (ع) که فرمودند: «من حسن بره باهله زید فی عمره» یعنی هر کس با همسر و فرزندانش خوش رفتاری کند عمرش زیاد خواهد شد، تقدیم مخاطبان رادیو ایران می‌شود.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حمیدرضا رضایی ۴ و ۵ تیرماه ساعت ۱۸:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

«خورشید نامه» یکشنبه ۴ تیر، در شب شهادت امام محمد باقر (ع) با محوریت فضایل اخلاقی آن حضرت به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای محمد اطهری ساعت ۲۲:۰۰ پخش می‌شود.

«نوبت نوا» محفلی است از موسیقی و شعر به مناسبت شهادت امام باقر (ع) که در شب شهادت ایشان به تهیه کنندگی زهره سربازی و اجرای فاطمه میناخانی ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم می‌شود.

«در سوگ پنجمین آفتاب» عنوان ویژه برنامه دیگری است که در همان شب شهادت امام محمد باقر (ع) ساعت ۲۳:۳۰ مداحی و نوحه پخش می‌کند.

برنامه «راه شب» دوشنبه بامداد به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی و اجرای سعید بیابانکی در بخش‌های مختلف به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع) می‌پردازد.

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» که از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۱۵ به روی انتن می‌رود دوشنبه ۵ تیرماه، همزمان با شهادت پنجمین ستاره آسمان امامت به این موضوع می‌پردازد.

«سلام صبح بخیر» این هفته به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای ارش احمدی تقدیم علاقه مندان می‌شود.

برنامه «به افق نور» همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی با موضوع پاکی بالاترین عبادت است ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.

«باغ ارغوان»» نیز در همان روز با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ نغمه‌های آیینی مناسب سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) را پخش می‌کند.

«حرفی از نام تو» ویژه برنامه دیگری که در همان تاریخ، نهضت علمی را در دوران امام محمد باقر (ع) را بررسی می‌کند. این برنامه با حضورعلیرضا رامیار مدرس حوزه و دانشگاه بعد از خبر ساعت ۱۷:۰۰ از رادیو ایران موج اف ام ریف ۹۰ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

رادیو ایران پیشاپیش سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) را تسلیت می‌گوید.

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا