استان ها

۱۹ بازارچه صنایع دستی در شهرهای لرستان دایر است

به گزارش تیتر اول لرستان ،عطا حسن پور روز شنبه گفت: این تعداد بازراچه نوروزی با 140 غرفه در شهرهای مختلف استان و نوروزگاه ها و اماکن تاریخی فعالیت دارند.

وی افزود: در این بازارچه ها، رشته های مختلف صنایع‌دستی استان مانند گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، البسه محلی اقوام لر، خراطی چوب، تولیدات چرمی دست‌دوز، ورشوسازی، میناکاری، نمدمالی، قلم‌زنی روی ورشو، نقاشی روی چوب، مس چکشی، چوغا بافی، جاجیم بافی، سفال و سرامیک در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این بازارچه ها از 29 اسفند ماه سال گذشته تا 8 فرودین ماه جاری دو میلیارد و 510 میلیون ریال، صنایع دستی استان در غرفه ها و نمایشگاه های یاد شده به فروش رسیده است.

حسن پور با اشاره به بازدید 311 هزار و 176 نفر از مجموع 19 بازارچه فروش نوروزی در سطح استان اظهار داشت: از این تعداد بیش از سه هزار و 200 نفر از سه کارگاه منتخب؛ طرح کارگاه گردی نوروزی در شهر بروجرد شامل خانه چوب، خانه ورشو (تکیه موثقی) و خانه نساجی (بزرگمهری) بازدید کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه افزود: صنایع دستی لرستان به دلیل تنوع و قدمت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گردشگران در همه فصول؛ ضمن بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان، با این هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز خواهند شد .

دکمه بازگشت به بالا