جامعه

اجرای قانون هوای پاک باید از سوی مجلس پیگیری شود

قانون هوای پاک ممنوعیت ورود وسایل نقلیه یورو 4 را به چرخه حمل و نقل ممنوع می کند ، اما آژانس حفاظت از محیط زیست ، که پیش از این اصرار بر ارتقاء وسایل نقلیه به یورو 5 داشت ، در ماه ژوئن موافقت کرد که حدود 2 هزار و 200 تاکسی دوگانه جدید یورو 4 را ثبت کنید. این کارشناس آلودگی هوا می گوید: مجلس باید از اجرای صحیح قانون هوای پاک پیروی کند و گروه محیط زیست مجلس باید در بالا بردن سطح خودروها به یورو 5 ، شماره گذاری یورو 4 اتومبیل و کاهش آلودگی هوا فعال تر عمل کند.

رامینا عزتی در مصاحبه با تیتر اول ، وی با اشاره به لزوم اجرای صحیح قوانین هوای پاک ، تصریح کرد: لازم است قانون هوای پاک را رعایت کنیم و استانداردهای تعیین شده برای خودروها را رعایت کنیم ، زیرا تنها 40 ثانیه تنفس هوای ناسالم می تواند برای سلامتی انسان بسیار مضر باشد ، بنابراین باید در مورد سلامت شهروندان فکر کنیم. و این قانون را به طور کامل اجرا کنید.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست با همکاری سازمانهای غیردولتی باید خطرات ناشی از آلودگی هوا را از طریق رسانه ها از جمله رادیو و تلویزیون ، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی به اطلاع مردم برساند و توضیح دهد که چطور غلظت آلاینده ها بر سلامت انسان تأثیر می گذارد. از آنجا که coronavirus آگاه و آگاه است ، می تواند در آلودگی هوا نیز موثر باشد.

این کارشناس آلودگی هوا گفت: آژانس حفاظت از محیط زیست باید در شماره گذاری خودروهای یورو 4 سختگیرانه تر عمل کند و استاندارد خودرو را به یورو 5 ارتقا دهد ، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست از کمترین بودجه بهره می برد و این یک نقص محسوب می شود. علاوه بر این ، در بسیاری از موارد ، این سازمان فقط یک اثر بازدارنده دارد ، بنابراین در حوزه شماره گذاری اتومبیل ، می بینیم که قدرت اجرایی برخی از موسسات دیگر را ندارد.

وی افزود: آژانس حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان به عنوان یکی از قویترین سازمان ها در زمینه مدیریت هوا ، خاک ، آب و مدیریت آلودگی هسته ای شناخته می شود ، بنابراین باید دستگاه اجرایی آن با شماره های تعدادی از وسایل نقلیه تصویب شود که با تصمیمات هیئت دولت تصویب شود. خطرناک می توانند نظرات و نظرات خود را بیان کنند.

عزتی در پایان سخنان خود بر اهمیت تحریم ها برای افزایش قیمت خودرو و عدم واردات قطعات خودرو و قطعات یدکی تأکید کرد. مردم “مردم دیگر نمی توانند خودروهایی تولید کنند که بیشتر از ارزش منصفانه خود بفروشند ، بنابراین دولت تلاش های خود را مضاعف می کند. در صنعت خودرو سازی محلی هزینه های ماشین ارزان تر خواهد بود. در عین حال ، با وجود قیمت ها و تحریم های بالا ، سازمان حفاظت از محیط زیست انتظار می رود که خریداران خودرو را تحریک کند. هنگام در نظر گرفتن تعرفه ها و امتیازات ، خودروهایی مانند اتومبیل های بنزینی را که آلودگی کمتری دارند خریداری کنید.

به گزارش تیتر اول ، قانون هوای پاک در سال 1996 تصویب و ابلاغ شد و علاوه بر نظارت بر اجرای قانون هوای پاک ، سازمان حفاظت از محیط زیست دارای چندین مسئولیت از جمله تعهد به ادامه ساخت و واردات وسایل نقلیه در حد مجاز است. از تخلیه آلاینده هایی که این قانون را رعایت نمی کنند جلوگیری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا