آیا پیاز سرخ شده را میشود فریز کرد؟

مردم برای صرفه جویی در زمان پیاز داغ و سیر داغ را منجمد می کنند، اما باید دستورالعمل های نگهداری مناسب را بدانند تا از فاسد شدن پیاز سرخ شده در طولانی مدت جلوگیری کنند.

بسیاری از کارگران به دلیل کمبود وقت، هر روز فرصت تهیه پیاز داغ و سیر داغ را ندارند، بنابراین در روزهای تعطیل پیاز داغ زیادی درست می کنند و برای مدت طولانی پیاز داغ را سرخ نمی کنند.

اگر می خواهید پیاز زیاد درست کنید باید نحوه نگهداری آن را هم بدانید تا به اشتباه کارتان از بین نرود و پیازهایی که برای تهیه آن زحمت کشیده اید کپک نزند و خراب نشود. در ادامه این بخش، نحوه نگهداری پیاز داغ را در یخچال یا فریزر به شما آموزش خواهیم داد.

بهتر است تمام مواد غذایی تازه مصرف شود تا مواد مغذی موجود در آن کم نشود زیرا نگهداری مواد غذایی در یخچال باعث از بین رفتن قسمت قابل توجهی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی آن می شود.

وقتی پیاز یا سیر را سرخ می کنیم، ارزش غذایی آن کاهش می یابد، زیرا هر فرآیندی که روی غذاها و غذاهای تازه انجام شود، میزان مواد مغذی موجود در آنها را کاهش می دهد. اگر این پیازها و سیرها را برای مدت طولانی منجمد کنیم قسمت دیگری از مواد مغذی آنها از بین می رود و فقط کمی طعم پیاز و سیر باقی می ماند.

اما اگر سیر و پیاز سرخ و منجمد شوند، سالم هستند و اگر به درستی سرخ و منجمد شوند، هیچ ماده سمی و مضری از آنها خارج نمی‌شود، اما استفاده از چنین محصولاتی حاوی مواد مغذی خاصی نیست .

چگونه پیاز داغ را در فریزر نگهداری کنیم؟

ابتدا یک پیاز یا سیر سالم را انتخاب کنید و چند دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس پیاز را آبکش کنید و روی حوله ای پهن کنید تا آب آن گرفته شود. بعد از تفت دادن پیاز را در روغن تفت دهید و در حین تفت دادن زردچوبه و کمی نمک اضافه کنید. پیازهای سرخ شده را در یک آبکش فلزی بریزید تا روغن آن کاملا گرفته شود.

بعد از روغن گیری و خنک شدن پیاز را به چند قسمت تقسیم کنید. مقداری را در ظرف در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. سپس مقدار بیشتری را به کیسه فریزر یا کیسه زیپ اضافه کنید. سپس در فریزر با تهویه کامل قرار دهید.

در صورت نیاز از پیاز داغ در یخچال استفاده کنید و در صورت خالی بودن ظرف، یک بسته پیاز یخ زده را از فریزر خارج کرده و در همان ظرف بریزید و بارها و بارها استفاده کنید.
برای خرید پیاز داغ آماده به سایت torshvash مراجعه نمایید.

پیاز داغ را به مدت طولانی در یخچال نگهداری نکنید

بهتر است غذای تازه بخورید و غذای پخته شده را به مدت طولانی در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید، زیرا همیشه احتمال آلودگی وجود دارد. برای نگهداری طولانی مدت غذا، بهتر است آن را به صورت خام نگهداری کنید، زیرا در صورت آلوده شدن غذای خام، میکروب ها و میکروتوکسین ها در حین پخت از بین می روند.

اگر پیاز را در یخچال نگهداری کنیم، چون فقط هنگام مصرف نیاز به حرارت دارد و مقدار حرارت لازم برای گرم شدن کم و کم است، اگر ناخالصی در آن باشد، میکروب و سم آن از بین نمی رود.

چگونه پیاز داغ را منجمد کنیم؟

برای اینکه پیازهای سرخ شده شما سالم بمانند و پوسیده نشوند قبل از اینکه پیازها را در ظرف قرار دهید باید ظرف را مدتی در یخچال یا فریزر قرار دهید تا پیازها کاملا سرد شوند و سپس روی ظرف را ببندید.

ظرف را جداگانه در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود و سپس در یخچال یا فریزر قرار می دهیم. این کار ظرف را از عرق محافظت می کند و پیاز کپک نمی زند.

مدت زمان نگهداری پیاز گرم در فریزر

پیاز یخ زده را می توان برای 3 تا 6 ماه نگهداری کرد، اما بهتر است پیاز داغ را در عرض 6 هفته مصرف کنید، زیرا در طول 6 هفته طعم خوبی دارد اما پس از این مدت طعم خود را از دست می دهد.

دکمه بازگشت به بالا