استان ها

آخرین و جدیدترین آمار و نمودارهای کرونایی کشور تا 20 آذر 1400

بر اساس گزارش ها تیتر اول ; وزارت بهداشت، درمان و آموزش آخرین وضعیت رعایت پرونده سلامت و تعداد بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کرونا.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر دو شهری که تا دیروز در وضعیت قرمز قرار داشتند پاکسازی شده و در نقشه کشوری کرونا نقطه قرمز نداریم. به ترتیب ۳۲۱ شهر آبی، ۸ شهر نارنجی و ۱۱۹ شهر زرد هستند.

همچنین تا ظهر دیروز در 18 استان کشور صفر و یک فوتی رخ داد. لرستان، گیلان، گلستان، کما، مرکزی، هرمزگان، بوشهر، کره شمالی در سمنان فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش نشده است و تنها یک مورد فوتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، کهگیلو و بویراحمد، قزوین، اردبیل، همدان، مازندران و خوزستان رخ داده است. ضبط شده بود.

از سوی دیگر بازخورد وزارت بهداشت این نشان می دهد که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کشور در هفته منتهی به 31 آذرماه 48.16 درصد است.

کدام استان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد؟  |  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط استان های کشور

همچنین وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان های آذر در هفته سوم سال 1400 نگران کننده است. بالاترین سطح انطباق پروتکل در استان آذربایجان غربی این امر به میزان 50 تا 61 درصد مشاهده می شود. کمترین میزان انطباق در 16 استان با 39 تا 45 درصد و در استان های آذربایجان غربی بوده است. همدانی ها و لرستان بالاترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته است.

در عین حال، به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان های کشور از دهم تا هفدهم آذر ماه 1400، 48.46 درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی 63.92 درصد است. استان همدان و کمترین نرخ را با 41.34 درصد قزوین شاهد هستیم.

کدام استان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد؟  |  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط استان های کشور

میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان های کشور طی روزهای 19 تا 27 آذرماه 53.6 درصد بوده است. در این نشانگر بیشترین میزان انطباق نیز مربوط به استان لرستان با 78.35 درصد و کمترین آن مربوط به استان است. استان قزوین این 42.48٪ است.

کدام استان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد؟  |  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط استان های کشور

میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان های کشور در این مدت 49.79 درصد بوده که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی با 84.88 درصد در استان بوده است. هرمزگان و کمترین میزان استفاده ماسک با 41.34 درصد به استان قزاقستان تعلق دارد.

به نوبه خود از 10 تا 17 آذر 1400 از 3577807 مراکز تهیه، توزیع و تحویل غذا، اماکن عمومی و کارگاه ها از ساعت 10 تا 17. آذر 1400 در نتیجه بازرسی های شدید طبق اعلام وزارت بهداشت، 240140 واحد حمل شد. بیرون بوده است.

در این مدت 35 هزار و 445 مرکز تهیه، توزیع، عرضه و مراکز خرید، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی به مراجع قضایی معرفی و از این تعداد یک هزار و 220 مرکز پلمب شده است.

لازم به ذکر است سوپرمارکت ها و خواربارفروشی ها، نانوایی ها و رستوران ها با دریافت اخطارهای مردمی و ارجاع به قوه قضائیه از 10 تا 17 آذر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را دارند.

پس از آن ادارات و سازمان ها، فروشگاه های زنجیره ای، ادارات، امامزاده ها، پیشخوان ها و پلیس +10، مراکز ورزشی، تالارهای پذیرایی، امامزاده ها، داروخانه ها، پاساژها و پایانه های مسافربری داخلی قرار دارند.

بخش ها و صنایع کوچک، کشاورزی، دامداری و معدن، تولید، نفت، گاز و انرژی و دیگران، صنعت ساختمان و مراکز شماره گذاری و تشخیص فنی بیشترین تذکرات و معرفی به قوه قضائیه را بین 10 تا 17 خرداد 1400 دریافت کرده اند.

به گفته وزارت بهداشت، انجام این کار واکسیناسیون در ماه های اخیر، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر به شدت کاهش یافته است، از 4348 نفر به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب از شروع همه گیری تا پایان هفته دوم دسامبر 1400. مراکز بهداشتی در بیمارستان بستری شد و 566 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

کدام استان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد؟  |  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط استان های کشور

روند موارد مثبت سرپایی در سراسر کشور از ابتدای اپیدمی تا هفته دوم آذرماه سال 1400 کاهش یافته است و تاکنون 20281 نفر در سرپایی درمان شده اند.

میزان بروز موارد مثبت هفتگی در استان های کشور ( بستری و فوت ) در هفته دوم آذرماه مصادف با هفته 94 در کشور به شرح زیر است. استان ایلام، کراسان جنوبی، یاسوجه و یزد بر این اساس، بیشترین میزان بستری در بیمارستان را داشتند. گلستان و بوچ نیز کمترین میزان مرگ و میر را داشتند. میزان مرگ و میر در بیماران بستری در بیمارستان استان خوزستان بیشتر از استان های دیگر بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا