اقتصادی

اهمیت نفت در اقتصاد جهانی کم می‌شود 

وزیر پیشین راه و شهرسازی دولت های یازدهم و دوازدهم با بررسی انتقادی کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری انرژی اتمی” اظهار داشت که طبق این کتاب ، نقش نفت در اقتصاد جهان و میزان مصرف آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به گزارش تیتر اول ، جلسه افتتاحیه کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری هسته ای ایران” امروز (15.10.2012) با حضور فرشاد مومنی ، عباس آخوندی و جمعی از متخصصان این حوزه برگزار شد.

در این نشست ، عباس آخوندی ، با نقد و بررسی این کتاب ، دو موضوع اساسی مربوط به کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری انرژی اتمی” را مطرح کرد و گفت: دکتر رنانی در کتاب خود گفته است که اهمیت بازار نفت و انرژی با گذشت زمان کاهش می یابد. جدول زمانی این کار 2020 است ، اما باید گفت که نقش نفت در بازارهای اقتصادی طی سه دهه آینده به تدریج کاهش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه مصرف نفت پس از سال 2040 کاهش می یابد ، افزود: نویسنده کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری انرژی اتمی” پیشنهاد کرده است که قیمت نفت را افزایش دهد تا منابع انرژی جایگزین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند. در ایالات متحده و اروپا ، مدتی است که مصرف روغن افزایش نیافته است و مصرف کنندگان اصلی در چین و آسیا به سمت انرژی پاک می روند.

آخوندی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نفت برای اقتصاد کشور ما مهم است اما در سه دهه آینده اهمیت جهانی خود را از دست خواهد داد و البته ما نمی توانیم به ذخایر نفتی خود که باید در سیاست های اقتصادی کشور گنجانده شود ، تکیه کنیم.

در پایان این مراسم ، کتاب “اقتصاد سیاسی درگیری انرژی اتمی” نوشته محسن رنانی افتتاح شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا