استان ها

هنوز بودجه افزایش ظرفیت پزشکی به وزارت بهداشت پرداخت نشده است

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی مستلزم تامین اعتبار لازم است که تاکنون از سوی سازمان‌های مرجع، بودجه‌ای در این راستا به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد گفت: افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی با مشارکت سایر سازمان‌ها امکان‌پذیر است، طرف تعهدات غیر از وزارت بهداشت، سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی هستند که باید به وزارت بهداشت کمک کند، ولی تاکنون برای تکمیل زیرساخت‌های این افزایش ظرفیت اعتباری به وزارت بهداشت پرداخت نشده است. 

 ابوالفضل باقری فرد با بیان این مطلب که طی آمار سال ۲۰۱۸ سرانه پزشک برای هر ۱۰ هزار نفر در ایران، حدود ۱۵ پزشک است، افزود: سرانه پزشک، شاخص ارتقای نظام سلامت نیست بلکه یکی از راهبرد‌های ارتقاء به شمار می‌رود. سرانه پزشکی ایران با آمار‌های جدید بزودی توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌شود که از ۱۵ به ۱۹ ارتقا یافته و روند افزایشی بیشتر طی سال‌های اینده دارد. 

وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی نیازمند تکمیل زیر ساخت‌های لازم، رعایت استاندارد‌ها و حفظ کیفیت آموزشی است، در واقع برای افزایش اصولی ظرفیت پذیرش در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی حائز اهمیت است و باید توجه داشت کیفیت آموزش پزشکی خط قرمز ما است در نتیجه باید زیر‌ساخت‌های لازم از جمله فضا‌های آموزشی و آزمایشگاه و تجهیزات مناسب برای تربیت دانشجویان توانمند و با سواد تامین شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فصل الخطاب است و امسال در کنکور ۱۴۰۲ محقق می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا