بین الملل

برایان هوک: مقابله با نفوذ ایران باید یک مسئله غیرحزبی باشد

نماینده استعفا شده آمریکا در ایران ، برایان هوک ، گفته است که مقابله با نفوذ ایران باید یک مسئله غیر حزبی در ایالات متحده باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیامی در این زمینه دارد ، جیک سلیوان ، مشاور نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ، جو بایدن ، که در یک نشست مجازی اندیشکده ضدایرانی عصر چهارشنبه (به وقت تهران) صحبت می کرد ، گفت: “اولین چیزی که به جیک می گویم این است که امیدواریم پیروز شویم. انتخابات محرومیت

وی افزود: بزرگترین تهدید متحدان و شرکای ما در منطقه ، درگیری بین اسرائیل و فلسطین نیست بلکه ایران است. “ما باید از اینجا شروع کنیم.”

برایان هوک استدلال کرد که بدون فشار حداکثر بر ایران ، سازش بین اسرائیل و امارات امکان پذیر نیست.

وی گفت: “اگر امارات و اسرائیل با دنبال كردن راهبرد اشتباه در قبال ایران احساس خیانت كنند ، دستیابی به توافق صلح بین آنها امكان پذیر نخواهد بود.”

برایان هوک در ادامه گفت که تضاد با نفوذ ایران باید یک سیاست “متقابل” باشد.

هاوک تنها مقام رسمی در نشست اتحاد علیه سلاح های هسته ای نبود که از حزب دموکرات خواست تا سیاستی را که دولت ترامپ علیه ایران دنبال می کند ، دنبال کند. نیکی هیلی ، فرستاده سابق ایالات متحده در سازمان ملل ، درخواست مشابهی را مطرح کرد.

هیلی گفت: “پس از انتخابات ، باید بفهمیم چگونه می توان با ایران مقابله کرد.” ما واقعاً می توانیم ایران را ضعیف تر کنیم. “

شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه دو طرف ، ایالات متحده و جمهوریخواهان ، هیچ سیاست متفاوتی در قبال ایران ندارند.

آنتونی بلینکن ، مشاور ارشد جو بیدن ، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، ماه گذشته اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن بایدن در انتخابات نوامبر به عنوان رئیس جمهور ، وی همه تحریم ها علیه ایران را از جمله مواردی که توسط دونالد ترامپ اعمال شده است ، برداشته می کند. حفظ خواهد کرد.

Blinken ، عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایالات متحده ، در یک جلسه مجازی کمیته یهودیان آمریکایی طی مذاکراتی که منجر به توافق هسته ای بورژاما شد ، اظهاراتی کرد.

این مقام پیشین آمریکا گفت: “ایران باید به رعایت کامل شورای امنیت سازمان ملل برگردد.” در غیر این صورت – و تا [ایران] “بگذارید کار کند – واضح است که همه مجازات ها در کار خواهند ماند.”

Blinken گفت: “اگر ما به آن پایبند باشیم ، او تلاش خواهد کرد تا با” توافق قوی تر “با ایران به توافق برسد. [به برجام] “بار دیگر ، ما از این موضوع به عنوان بستر استفاده خواهیم کرد تا در مورد توافق طولانی تر ، طولانی تر و قوی تر با شرکا و متحدین خود که یک بار دیگر در همان موقعیت با ما قرار دارند توافق کنیم.”

توافق “بلند مدت” و “قوی تر” یکی از اصلی ترین خواسته های مخالفان توافق هسته ای از جمله دونالد ترامپ بود. ترامپ دخالت آمریکا در این معامله را دو سال پیش خاتمه داد و گفت برخی از شرایط توافق هسته ای منقضی شده است و گفت که این کشور خواهان توافق محکم با محدودیت های هسته ای دائمی در مورد ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: جو بایدن در عمل تعهد خود را نسبت به “امنیت اسرائیل” نشان داده بود.

اظهارات مشاور سیاست خارجی وی ، بایدن ، مطابق با گفته های او است.

Blinken همچنین در تاریخ 20 ماه مه اعلام کرد که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ، تلاش خواهد کرد تا “توافق سختگیرانه” با بوریا را با ایران برقرار کند.

وی گفت: “سیاست کوتاه مدت علیه ایران شکست خورده است و فشار حداکثر علاوه بر عدم دستیابی به توافق بهتر ، ما را از شرکای خود بیگانه کرده است.”

مشاور بادن ادامه داد: “اما زمان گذشته است و اگر ایران به تعهدات کامل بازگردد”. [به برجام] “بایدن تلاش خواهد کرد تا به توافق نزدیکتر برسد.”

بسیاری از کارشناسان روابط بین الملل اختلافات بین احزاب دموکرات و جمهوری خواه در سیاست گذاری ایران را فقط تاکتیکی می دانند.

پس از عقب نشینی بورجا از توافق هسته ای در ماه مه 2016 ، دولت آمریکا اقدامات تحریک آمیز از جمله درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان های به اصطلاح “تروریستی” یا ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس انجام داد.

با این حال ، دونالد ترامپ ، که قول داده است با پیگیری سیاست سختگیرانه علیه ایران ، کشور را برای دستیابی به معامله بهتر تحت فشار قرار دهد ، با وجود تشدید تنش ها ، در آمریکا به دلیل عدم موفقیت برنامه های خود در ایران تحت فشار قرار گرفته است.

310 310

دکمه بازگشت به بالا