بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

ماسک اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند

طرز استفاده از ماسک اسکراب چگونه است؟

اکنون که با انواع پوست و نکات پیش از خرید آشنا شدید، دیگر زمان آن است که طرز استفاده از اسکراب صورت را بشناسید. توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید تا پوستتان دچار آسیب نشود. پوستتان را بشویید در مرحله اول استفاده از اسکراب صورت، شما باید پوستتان را با آب ولرم یا سرد بشویید. بهتر است ابتدا موهایتان را با یک تل یا کش جمع کنید تا راحت‌تر باشید. به یاد داشته باشید که هرگز از آب داغ برای شستن صورت استفاده نکنید تا پوستتان خشک نشود. همچنین، در صورتی که روی صورتتان کرم مرطوب کننده، آرایش یا کرم ضدآفتاب دارید، حتما پیش از مصرف اسکراب صورت آن را پاک کنید.

پوستتان را با اسکراب ماساژ دهید مقداری از ماسک اسکراب صورت به اندازه یک نخود یا کمی بیش‌تر روی صورت خیستان قرار دهید. اسکراب صورت را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه به آرامی روی پوست صورت و گردن‌ ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که پوستتان را فشار ندهید تا دچار قرمزی یا پوسته‌پوسته شدن صورتتان نشوید. همچنین، اسکراب صورت را به چشم و لب‌هایتان نزنید. اسکراب لب با اسکراب صورت متفاوت است و بافت ملایم‌تری دارد.

ماساژ صورت با اسکراب در حالت چرخشی و دایره‌وار تنها باید از 30 تا 90 ثانیه زمان ببرد. بیش‌تر از این زمان ممکن است به پوستتان آسیب برساند یا پوست را دچار حساسیت، قرمزی، جوش و خارش کند. یکی از برندهای موفق در این حوزه است. با کلیک روی لینک، می‌توانید با این برند و محصولات آن آشنا شوید.  دوباره صورتتان را بشویید پس از آنکه پوستتان را با اسکراب صورت ماساژ دادید، زمان آن رسیده که پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. در این مرحله هم نباید از آب داغ استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود. همچنین، آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. دقت کنید که پوستتان را کاملا با آب بشویید تا اثری از ماسک اسکراب باقی نماند .

چه زمانی باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

سوالی که ممکن است در ادامه برایتان پیش بیاید این است که چه زمانی باید از اسکراب پوست استفاده کنید؟ اسکراب صورت باعث روشن شدن، شادابی و جوان شدن پوست می‌شود، اما مصرف روزانه یا بیش از حد نتیجه عکس به همراه دارد. حتی ممکن است باعث قرمزی، التهاب، خارش و حتی بروز جوش شود. بنابراین، اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید و پوستی زیبا و لطیف داشته باشید، بهتر اساسکراب بدن یک راه عالی برای لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده پوست است. این می تواند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کند، آن را صاف تر و نرم تر کند و ظاهر لک ها را کاهش دهد. در این مقاله نحوه استفاده از اسکراب بدن و صورت را به شما نشان خواهیم داد.

طرز استفاده از اسکراب صورت چگونه است؟

طرز استفاده از اسکراب صورت تاثیر مستقیم روی تاثیرگذاری آن دارد. پی از استفاده از اسکراب صورت، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. انتخاب عموماً بین اسکراب ظریف و مکانیکی و با تمایل به ترجیح محصولات با منشاء طبیعی و گیاهی است. هنگامی که محصولات کلین بیوتی را شناسایی کردید، می توانید به مرحله استفاده صحیح از آن بروید. مراحل استفاده از اسکراب صورت به شرح زیر میباشد:

  • پاکسازی صورت
  • مقدار کافی از اسکراب را روی پوست خود اعمال کنید
  • اسکراب را روی صورت خود بزنید
  • صورت خود را ماساژ دهید
  • صورت را آبکشی کنید
  • یک مرطوب کننده یا آبرسان را روی پوست خود اعمال کنید

پاکسازی صورت اولین قدم در مورد نحوه استفاده از اسکراب صورت، پاکسازی پوست است. با  یک پاک کننده ملایم مانند میسلار واتر، تمام آلودگی ها، چربی ها و آرایش صورت خود را پاک و پوست خود را برای لایه برداری آماده کنید. مقدار کافی از اسکراب را روی پوست خود اعمال کنید مقداری از اسکراب صورت خود بردارید و آن را روی کف دست خود بمالید. چند قطره آب به آ« اضافه کنید تا مخلوط نرم شود و به آرامی آن را بین هر دو دست بمالید. هرگز اسکراب  را به صورت خشک استفاده نکنید، زیرا فرمولاسیون آن بیش از حد ساینده و تهاجمی شده و ممکن است منجر به آسیب به صورت شما شود. اسکراب را روی صورت خود بزنید به آرامی اسکراب را روی پوست صورت خود پخش کنید.

صورت خود را ماساژ دهید ماساژ صورت یکی دیگر از مراحل استفاده از اسکراب صورت است. با استفاده از نوک انگشتان، این محصول را به آرامی با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. این کار را حدود 45 ثانیه انجام دهید و هیچ فشاری روی پوست خود وارد نکنید. مالیدن اسکراب با فشار زیاد روی پوست باعث ریزش اشک میشود. از مصرف اسکراب صورت در ناحیه زیر چشم و اطراف دهان خودداری کنید زیرا این ناحیه بسیار حساس است. صورت را آبکشی کنید بعد از اتمام مدت زمان مصرف اسکراب، حالا باید صورت خود را با آب ولرم آبکشی نمایید و سپس با حوله خشک کنید. در انجام این مرحله نیز باید بسیار آرام و ملایم رفتار کنید و حوله را محکم روی پوست خود نکشید. یک مرطوب کننده یا آبرسان را روی پوست خود اعمال کنید آخرین مرحله در طریقه استفاده از اسکراب صورت است.

نکاتی که باید قبل از مصرف اسکراب انجام دهید

اسکراب تنها مخصوص پاکسازی و زیبایی صورت نیست بلکه بدن و پاها هر یک لایه برداری مخصوص به خود را نیاز دارند. هر کدام از قسمت های مختلف بدن نیاز به مراقبت با محصولات خاصی دارند که این محصولات با توجه به نوع پوست (چرب، خشک یا مختلط بودن پوست) انتخاب می شوند. به همین دلیل استفاده از لایه بردار مناسب در نواحی مختلف بدن حائز اهمیت است، مثلا:

  • پاها پوست مقاوم تری دارند، به همین دلیل می توان از فرمول های تهاجمی تر برای مالش عمیق آنها در مدت زمانی حدود 10 دقیقه استفاده کرد. استفاده از لایه بردارهای مخصوصی که در بازار وجود دارند همراه با سنگ پا می تواند در مورد پاشنه پا و به طور کلی برای نقاط پینه دار بسیار ایده آل عمل کند.
  • پوست بدن نیاز دارد تا درخشندگی خود را بازیابد و دوباره صاف و هیدراته شود. هم اسکراب‌هایی که فرمولاسیون سبک تری دارند و هم اسکراب‌های قوی که می‌توانند نواحی ساینده تری مانند آرنج یا زانو را صاف و روشن کنند، عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.
  • در نهایت، اسکراب صورت مطمئناً باید سبک تر از سایر قسمت‌های بدن انتخاب شود. لایه بردار صورت بیش از قسمت های دیگر روی پیشانی، چانه و بینی، جاهایی که میزان آلودگی‌ها بیشتر است، استفاده می شود. لایه بردارهای مخصوص صورت خطوط لب و چشم را نیز تا حد زیادی از بین می برند. البته بیشتر توصیه می شود که از لایه بردار، حتی ظریف ترین لایه بردارها در قسمت زیر و نواحی دور چشم استفاده نکنید، زیرا در این قسمت پوست نازک تر است. برای لایه برداری نواحی دور چشم می توانید از کرم یا ژل لایه بردار مخصوص استفاده و پس از حدود 30 ثانیه ماساژ آن را با آب گرم بشویید.

جمع بندی

مصرف اسکراب صورت و بدن در حد یک یا دو بار در هفته شدیدا توسط متخصصان پوست توصیه می شود زیرا باعث لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود، اما طرز استفاده صحیح از اسکراب و لایه بردار نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطلب سعی کردیم طریقه استفاده از اسکراب صورت و بدن را به طور کامل توضیح دهیم. چنانچه به دنبال ارزان ترین  و مطمئن ترین فروشگاه آنلاین برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مانند اسکراب و کرم لایه بردار هستید، ما را به شما معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا