اقتصادی

انتقاد چین از تشدید مقررات صادرات تراشه آمریکا

چین با انتقاد از تشدید قوانین آمریکا در زمینه صادرات نیمه‌رساناها، اعلام کرد این قوانین موانع بیشتری را برای تجارت و ابهامات بیشتری در صنعت تراشه، ایجاد کرده است.

به گزارش تیتر اول، دولت بایدن هفته گذشته با هدف سخت‌تر کردن دسترسی چین به تراشه‌های هوش مصنوعی و ابزارهای ساخت تراشه، در قوانین بازنگری کرد که در راستای اقدامات گسترده تر برای محدود کردن صنعت تراشه‌سازی چین به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا، مفهوم امنیت ملی را گسترش داده، خودسرانه قوانین را بازنگری کرده و اقدامات کنترلی را تشدید کرده است و همچنین ابهامات زیادی را برای صنعت نیمه‌رسانای جهانی به وجود آورده است.

این سخنگو در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: این اقدام آمریکا، به طور جدی بر همکاری دوجانبه سودمند بین شرکتهای چینی و خارجی تاثیر گذاشته و به حقوق و منافع مشروع آنها لطمه می‌زند. چین قاطعانه با این امر مخالف است.

آمریکا در اکتبر گذشته، قوانینی را وضع کرد که صادرات به چین را ممنوع کرد و کسب و کار شرکتهایی نظیر انویدیا و AMD، تحت تاثیر این تنشها قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: پکن آماده همکاری با همه طرف‌ها برای تقویت همکاری‌های سودمند متقابل و ارتقای امنیت و ثبات صنعت جهانی نیمه‌رسانا و زنجیره تامین است.

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته به رویترز گفت: واشنگتن با مضاعف کردن تلاش برای جلوگیری از تقویت توانمندیهای تراشه‌سازی چین، از متحدان خود می‌خواهد شرکت‌های داخلی را از خدمات رسانی به ابزارهای خاص تولید تراشه برای مشتریان چینی، منع کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا