بهترین های کسب و کارعمومی

راهنمای کامل خرید کفش مناسب و با کیفیت

هنگام خرید کفش به پهنای پا و میزان و نوع استفاده از کفش دقت کنید و حتما جوراب بپوشید و به کیفیت کفشی که می خواهید بخرید توجه کنید.

اصول خرید کفش مناسب و باکیفیت با توجه به ویژگی های آنها

حتما این جمله معروف را شنیده اید که می گوید پاها قلب دوم ما هستند و مراقبت از آن ها بسیار مهم است. خرید کفش مناسب یکی از راه های مراقبت از این قسمت مهم بدن است و حتما تجربه کرده اید که راه رفتن با کفش نامناسب باعث ایجاد درد و کبودی در پاهای شما شده است.

انتخاب کفش مناسب و راحت می تواند آسیب های قسمت های مختلف پا را کاهش دهد، اما فکر می کنید خرید کفش مناسب کار آسانی است! اگر انتخاب کفش مناسب برایتان سخت است، پس این قسمت از دنیای مد خیس را از دست ندهید و کفش مناسب را با دقت انتخاب کنید.

نکات مهم برای خرید کفش راحت و زیبا

کفش مناسب پاهایتان بپوشید

برای خرید کفش مناسب، مطمئن شوید که سایز پای شما تغییر نکرده است، زیرا به مرور زمان یک پا بزرگتر یا کوچکتر از پای دیگر می شود.

برای جلوگیری از کمردرد کفش طبی را انتخاب کنید

برای رهایی از کمردرد کفش های خود را هوشمندانه انتخاب کنید و از کفش های طبی استفاده کنید زیرا کفش های نامناسب گاهی باعث کمردرد می شوند.

کف کفش خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید

برای انتخاب کفش مناسب باید در انتخاب زیره کفش دقت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر می خواهید کفش مناسبی برای پیاده روی انتخاب کنید، کفشی را انتخاب کنید که زیره آن نازک نباشد، زیرا هنگام راه رفتن فشار زیادی به پاشنه پا وارد می شود و اگر کف کفش نازک باشد، مچ دست شما درد می کند.

هنگام راه رفتن، حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه تا انگشتان پا است، کفشی را انتخاب کنید که کفی آن انعطاف پذیری زیادی داشته باشد.

کفش مناسب با شرایط خود بپوشید

اگر دیابتی هستید باید با شناخت بیماری و شرایط آن انتخاب درستی داشته باشید اما ممکن است به دلیل این بیماری انتخاب های شما محدود باشد.

خرید کفش مناسب در دوران بارداری

در دوران بارداری کفش نباید فشار زیادی به پاشنه و پشت شما وارد کند و کف آن باید انعطاف پذیر باشد. در این مدت باید کفشی متناسب با سایز پا تهیه کنید زیرا در این مدت سایز پا بین نیم تا یک نقطه افزایش می یابد.

زمان مناسب برای خرید کفش

بهترین زمان برای خرید کفش عصر و آخر روز است. طول روز به دلیل فشار، استرس و دما برای انتخاب آگاهانه کفش مناسب نیست.


به پهنای جلوی کفش دقت کنید

برای انتخاب یک کفش مناسب و راحت به عرض و پهنای جلوی کفش دقت کنید و اندازه ای را انتخاب کنید که با عرض و عرض پاهای شما همخوانی داشته باشد.

هنگام خرید کفش حتما جوراب بپوشید

هنگام خرید کفش حتما جوراب بپوشید، در تابستان بهتر است جوراب سبک و در زمستان جوراب ضخیم بپوشید.

کفش از برندهای برتر بخرید

از برندهای معروفی که کفش های خوب و استاندارد تولید می کنند خرید کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید.

از پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای مدت طولانی خودداری کنید

دقت کنید که سایز پاشنه کفش شما زیاد بلند نباشد، کفش پاشنه بلند باعث ناراحتی مفاصل می شود و فشار و وزن بدن را روی پاها و پشت متمرکز می کند، پس فقط برای مراسم خاص کفش پاشنه دار بپوشید. کفش های پاشنه بلند باعث پیچ خوردن مچ پا در هنگام راه رفتن سریع می شوند.

کفش مناسب پیاده روی

برای هر موقعیتی کفش مناسب بپوشید، مثلا برای پیاده روی های طولانی از کفش های سبک و راحت استفاده کنید و از پوشیدن کفش های سنگین مانند چکمه خودداری کنید.

نکات کلی در مورد انتخاب قبل از خرید کفش

از پوشیدن صندل و دمپایی در محل کار که برای خانه یا ساحل استفاده می شود خودداری کنید.

رایج ترین کفش های رسمی، کفش های اختراعی و براق هستند. اگر از کفش‌های اختراعی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید کفش‌های چرمی مشکی مات را بپوشید که برای مجالس رسمی کاملاً واکس زده شده‌اند.

اگر گزینه مناسبی می خواهید، به سراغ کفش های چرمی بروید. امروزه کفش های رویه چرمی با زیره لاستیکی نیز رواج پیدا کرده اند، اما استفاده از این کفش ها سلیقه ای است.

از کجا کفش بخریم؟

اگر قصد خرید عمده کفش را دارید ما به شما توصیه میکنیم حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و نکاتی که در بالا گفتیم را حتما و حتما مد نظر داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا