بین الملل

سرعت تغییر آب و هوا و حفظ تنوع زیستی با استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا چیزهای بیشتری درباره جهان و کائنات بفهمیم، دلایلشان را توضیح می‌دهد و دانش ما را بسط می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حضور هوش مصنوعی در اتوماتیک و خودکار کردن نحوه زندگی انسان‌ها بیشتر شده است و توانسته نقش مهمی را در تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تغییر آب و هوا و حفظ محیط زیست ایفا کند.

امروزه از فناوری هوش مصنوعی در زندگی روزمره استفاده می‌شود و می‌توان آن را در فناوری تشخیص چهره در تلفن‌های هوشمند و تایپ خود اصلاح‌گر و الگوریتم‌های پیشنهاددهنده مشاهده کرد.

با پیشرفت هوش مصنوعی، یکی از کاربردهای مثبت آن می‌تواند استفاده از آن برای تالیف، محاسبه و تحلیل داده‌هایی باشد که در گذشته کار کردن با آنها برای انسانها به دلیل حجم و وسعت بسیار زیادشان غیرممکن بود. در حالی که امروز با نگرانی‌هایی مانند محافظت از داده‌ها و جایگزین شدن مشاغل در بخش‌های مختلف رو به رو هستیم، این فناوری جدید می‌تواند به کند شدن روند تغییر آب و هوا کمک کند.

کارن پانتا، استاد علوم کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه تافتس به ای بی سی نیوز گفت: «ما درواقع داریم درباره به دست آوردن توانایی به دست آوردن داده‌ها از منابع فراوان مختلف و تحلیل آنها تا انسانها بهتر قادر به درک رویه‌ها باشند هستیم و در این راه ممکن است به کشفیات تازه‌ای نیز دست پیدا کنیم».

هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا چیزهای بیشتری درباره جهان و کائنات بفهمیم، دلایلشان را توضیح می‌دهد و دانش ما را بسط می‌دهد.

قدرت پردازش به انسان‌ها کمک می‌کند تا سراغ اقدامات لازم برای مبارزه با مشکلاتی مانند گرم شدن جهان، از بین رفتن تنوع زیستی و فرسایش خاک بروند.

تشخیص و شناسایی لایه‌های منجمد در حال آب شدن در اقیانوس منجمد، اطمینان از تامین غذای مورد نیاز برای تمام جمعیت روی زمین، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در سراسر زنجیره تامین، محافظت و صیانت از اقیانوس‌های جهان تنها برخی از اقداماتی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند برای محافظت از محیط زیست ما انجام بدهد.

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا