اقتصادی

اظهارنامه های مبتنی بر ابراز صادقانه و واقعیت، بدون رسیدگی پذیرفته می‌شوند

معاون وزیر درآمدهای مالیاتی سازمان امور امور مالیاتی کشور تصریح کرد: مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی را طبق ضوابط ، به صورت عادلانه و براساس واقعیت ها ثبت می کنند و در مهلت مقرر ارسال می کنند ، اظهارنامه مالیاتی را بدون در نظر گرفتن پذیرش می کنند.

به گزارش تیتر اول ، محمد مسیحی با اشاره به لغو روش تعیین علی الراس از سال جاری ، تأکید کرد: مبنای محاسبه مالیات بر فعالیت مأمورین مالیات دهندگان در سال 1398 ، بیانیه ای است که مطابق با قوانین مودی ارائه شده است. بنابراین ، از سال 1398 ، اگر مودیان مالیاتی اظهارنامه مالیاتی را طبق ضوابط تهیه و در مهلت مقرر ارسال کنند ، اظهارنامه مالیاتی آنها بصورت رایگان پذیرفته می شود.

مسیحی با تأکید بر اجرای ماده 97 قانون اصلاح شده درمورد مالیاتهای مستقیم در تاریخ 22 ژوئیه 2015 ، افزود: البته پذیرش اظهارنامه های مودیان مالیاتی به بستن به موقع اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی ارائه شده توسط مالیات دهندگان در اظهارنامه های مالیاتی بستگی دارد. 169 قانون مالیاتهای مستقیم مستقیم و همچنین شاخص های ریسک تدوین خواهد شد.

معاون وزیر درآمدهای مالیاتی سازمان امور امور مالیاتی کشور تصریح کرد: در صورتی که افراد مذکور از ثبت اظهارنامه مالیاتی در مهلت زمانی و طبق آیین نامه خودداری کنند ، این سازمان براساس میزان فعالیت و اطلاعات اقتصادی بدست آمده درآمد تخمینی را تهیه می کند.

وی همچنین از مالیات دهندگان خواست تا براساس رویكرد جدید و براساس واقعیتهای فعالیت اقتصادی ، براساس اسناد مثبت و مطابق با چارچوب قانونی ، اظهارنامه مالیاتی را برای سال 2009 ارائه دهند.

مسیحی گفت: “تصویب قانون سختگیرانه درمورد مالیات مستقیم در ماده 97 باعث افزایش کیفیت ممیزی های مالیاتی و همچنین کاهش به موقع پرونده های مالیاتی خواهد شد.” شفافیت بیشتر ، کاهش فرار مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی را ارتقا می بخشد.
مسیحی گفت: مهلت تشکیل صاحبان مشاغل برای اظهارنامه مالیاتی ، 31 مرداد است که همزمان با تعطیلات عمومی جمعه است. وی گفت: “شنبه اول شهریور مهلت تشکیل اظهارنامه مالیاتی برای افراد است.”

وی در پایان با تأکید بر اینكه: مودیان مالیاتی عزیز ، باید با مراجعه به سامانه معامله مالیاتی الکترونیك در tax.gov.ir بصورت الکترونیکی و از هرگونه صورت دیگر ، اظهارنامه مالیاتی را برای سال 1398 یا فرم مندرج در ماده 100 (مالیات یك بار) ارائه كنید. انحراف در بازرسی های مالیاتی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا