سلامت و تندرستی

تصاویر خیره‌کننده از پیشرفت پروژه «لاین» بن‌سلمان/ عکس

به گزارش خبرگزاری تیتر اول، علیرغم مقیاس غیرقابل انکار این پروژه، نگرانی‌هایی از سوی کارشناسان محیط‌زیست، معماری و شهرسازی در مورد توانایی The Line در تحقق مزایای زیست‌محیطی وعده داده شده و هزینه‌های فیزیکی و کربن قابل توجه مرتبط با ساخت آن مطرح شده است.

پیش‌بینی می‌شود ۹ میلیون نفر در شهر لاین زندگی کنند، یعنی جمعیت آن از تمام شهرهای دیگر عربستان بیشتر خواهد بود. جمعیت پیش‌بینی‌شده برای شهر لاین به معنای تراکم جمعیت ۲۶۵ هزار نفر در کیلومتر مربع است؛ یعنی ده برابر متراکم‌تر از منهتن و چهار برابر متراکم‌تر از نواحی داخلی مانیل (پایتخت فیلیپین) که درحال‌حاضر متراکم‌ترین مناطق شهری روی زمین هستند. این مسئله که چگونه چنین جمعیتی را می‌توان در کشوری با اندازه متوسط جذب کرد، مشخص نیست.

از نکات مثبت طراحی شهر لاین این است که در بسیاری از جنبه‌های پروژه، موضوع پایداری مورد تأکید قرار گرفته است. به‌عنوان مثال، برای مسافت‌هایی که بیش از ۵ دقیقه پیاده‌روی ندارند، اتومبیلی وجود نخواهد داشت. این امر نه‌تنها به صرفه‌جویی در فضا از نظر زیرساخت‌ها و پارکینگ منجر می‌شود، بلکه تعداد اتومبیل‌ها را نیز کم می‌کند.

نکته مثبت دیگر درمورد شهر لاین این است که انرژی موردنیاز به روش‌هایی تولید می‌شود که انتشارات کربنی نداشته باشد. اما چیزی که در اینجا مدنظر قرار نگرفته، ساخت آسمان‌خراش‌ها است که به مواد و انرژی زیادی نیاز دارد.

تصاویر خیره‌کننده از پیشرفت پروژه لاین بن‌سلمان/ عکس
روند پیشرفت line

تصاویر خیره‌کننده از پیشرفت پروژه لاین بن‌سلمان/ عکس

تصاویر خیره‌کننده از پیشرفت پروژه لاین بن‌سلمان/ عکس

تصاویر خیره‌کننده از پیشرفت پروژه لاین بن‌سلمان/ عکس

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا