جامعه

مشکل آشوراده و خلیج گرگان حل نشود در گلستان نمی‌مانم/خشکی خلیج گرگان مساوی با نابودی گلستان است

تیتر اول/ گلستان استاندار گلستان با اعلام اینکه می توان حق را گرفت، گفت: به مردم گلستان قول داده ام که مشکل آشوراد و خلیج گرگان را حل خواهم کرد و اگر حل نشود ماندن من در این استان نمی شود. توجیه شود .

علی محمد زنگنه امشب در جلسه شورای اداری گلستان با حضور مشاور قومیتی رئیس جمهور اعلام کرد: نسبت به شهرهای دیگر به میزان قابل توجهی بالاتر است.

وضعیت گلستان بسیار نامناسب است/ 75 درصد جمعیت روستایی گلستان یارانه می گیرند

وی با بیان اینکه 75 درصد جمعیت روستایی گلستان یارانه دریافت می کنند، گفت: حدود نیمی از جمعیت استان گلستان روستاهای کم برخوردار و حدود 41 درصد از جمعیت شهری گلستان کم درآمد هستند. در نتیجه یک میلیون و 920 هزار گلستانی یارانه معیشتی دریافت کردند و این آمار نشان می دهد در سال های اخیر توجه چندانی به گلستان نشده است.

استاندار گلستان گفت: درآمد سرانه گلستان در استان گلستان نصف میانگین کشوری است و این شاخص نشان می دهد که گلستان در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد.

زنگنه با اشاره به اینکه کم آبی مرکز استان گلستان تابستان گذشته حدود 14 ساعت بود، تاکید کرد: کم آبی در استان گلستان یک هزار و 500 لیتر در ثانیه است که 550 لیتر در ثانیه آن مربوط به کم آبی گرگان است.

وی با بیان اینکه 98 درصد آب شرب گلستان از منابع زیرزمینی تامین می شود، گفت: 177 روستای گلستان با تانکر آبرسانی می شود و با کمک سپاه در نظر داریم 632 میلیارد تن آب برای تامین 432 روستا اختصاص دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مشکلات برق و زیرساخت های جاده ای گلستان نیازمند توجه مسئولان است، با اشاره به وضعیت شهر گرگانبای، افزود: اگر به خلیج گرگان نرسیم، این خلیج خشک می شود. استان گلستان تا دو سال و نیم آینده نه تنها در گلستان بلکه در استان هراسان شمالی با خشک شدن خلیج گرگان بر کشاورزی، محیط زیست و سلامت تاثیرگذار خواهد بود.

زنگنه افزود: برای رفع موانع پیشروی گرگان که دستور صریح رئیس جمهور بود، سخت تلاش می کنیم، وقتی برای رفع یکی از آن ها شروع به کار کنیم، مانع دیگری بر سر راه ما قرار خواهد گرفت، البته هرگز موفق به کسب نخواهیم شد. حقوق مردم مظلوم گلستان . .

خلیج گرگان کمتر از فاجعه دریاچه ارومیه نیست

وی گفت: متاسفانه لایروبی در خلیج گرگان از 20 روز گذشته متوقف شده است.

آقای زنگنه تاکید کرد که با وجود روز طوفانی، رئیس جمهور با قایق به گرگانبای سفر کرده و از این وضعیت پشیمان شده و گفته است که گرگانبای باید احیا شود، حتی اگر یکی از رهبران ما بخواهد در مورد این پست صحبت کند. هیچی نگو چرا باید به فکرت بیاد که گرگانبی داره خشک میشه؟

استاندار گلستان با اعلام اینکه این مزرعه پرورش ماهیان خاویاری و استخوانی است که در حال حاضر در این وضعیت به سر می برد، گفت: در گذشته مردم در جزیره آشوراد زندگی می کردند و روستاهای زیادی وجود داشت اما مردم مجبور بودند. جزیره را ترک کرد، حالا می‌گوید گردشگر اجازه اقامت در اینجا را ندارد و ما حق ساخت و ساز در آشوراد نداریم و فقط می‌توانیم با چوب کار کنیم، به شرطی که یک کمپ و چندین ساختمان باشد. این قطعاً ظلم است. .

وی گفت: انتظار داریم مسئولان دولتی به ما کمک کنند. وزیر و رئیس شورا اجازه دارند برخلاف دستور رئیس جمهور نامه بنویسند و آن را نقض کنند.

زنگنه گفت: ما در کنار دریا هستیم، اما مردم ما از اقتصاد دریایی محروم هستند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه چقدر باید در سایه برخی مسائل می بودیم، گفت: به مردم قول داده ام که اگر مشکل گرگانبی و آشوراد را حل نکنم ماندن در استان توجیهی ندارد زیرا درست است و تا زمانی که رئیس جمهور به آنها دستور می دهد، اما اراده بر خلاف دستور آنها آنها را منع می کند.

وی گفت: متاسفانه تاکنون حتی اجازه ساخت تله کابین در استان گلستان داده نشده است. چرا برخی با امضای طوماری آنها را مجبور به عقب نشینی می کنند و چرا NGO ها به ما کمک نمی کنند؟

زنگنه خاطرنشان کرد: در حالی که مردم و همه مسئولان استانی و دولتی خواهان اجرای این پروژه‌ها هستند، اما عده‌ای می‌خواهند مانع پیشرفت گلستان شوند، ما برای رسیدن به اهدافمان این شکاف سخت را پر نمی‌کنیم و عبور نمی‌کنیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا