فرهنگ و هنر

وحشت ستاره سیاهپوست از نژادپرستی و خاطرات شیرین با نیکولاس آنِلکا

عمر سی بازیگر سیاه پوست آفریقایی تبار درباره گاردین درباره خاطرات تلخ نژادپرستی و ترس از آینده گفت.

عمر سی بازیگر لوپین در مصاحبه با روزنامه گاردین از تجربه تلخ خود در برابر نژادپرستی گفت و گفت که این جلسات او را مجبور به رویارویی با پاریسی ها می کند. وی در سال 2016 نامه ای تند به مطبوعات فرانسه درباره ترس از آینده نوشت.

عمر 43 ساله ، از سنگالی تبار ، از والدین و کارگران آفریقایی در حومه پاریس به دنیا آمد. وی در سینمای فرانسه و جهان شناخته شد. عمر سی در فیلم کمدی فرانسوی “Inviolable” در سال 2011 بازی کرد که نامزد بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد.

خرچنگ دریایی سی و یکمین ستاره سیاه است که برنده جایزه سزار ، معادل اسکار در فرانسه است.

سریال لوپین با بازی او محصولی از نتفلیکس است که اوایل سال جاری به بازار عرضه شد. این سریال یکی از پربیننده ترین سریال های امسال است و در 28 روز اول نمایش توانست 70 میلیون بیننده را به خود جلب کند. خرچنگ سی نسبت به موفقیت سریال خود در توییتر واکنش نشان داد و گفت که 70 میلیون بیننده حیرت انگیز هستند. من بسیار افتخار می کنم که لوپین اولین سریال فرانسوی است که به این موفقیت جهانی دست یافته است.

عمر سی در گفتگو با گاردین در مورد فیلمی که نشان می دهد وی مجموعه پوسترهای خود را بر روی دیوارهای مترو پاریس می چسباند ، به گاردین گفت: “این ویدئو از یک موضوع بسیار خطرناک صحبت می کند. اینکه برخی از مردم در فرانسه شما را نادیده می گیرند. در سریال “لوپین” همین رفتار انسانی باعث شده تا شخصیت اصلی داستان با سرقت وسایل مرد ثروتمند به انتقام جویی و جستجوی لذت بپردازد.

عمر سی گفت که در حالی که در حومه پاریس زندگی می کرد ، رابطه او با پلیس دشوار بود و او اغلب فرار از آنها را انتخاب می کرد ، حتی اکنون ، بیست سال بعد ، او هنوز در همان وضعیت است. در سال 2016 ، پس از مرگ یک زندان سنگالی-فرانسه ، وی درگیر مبارزه با نژادپرستی و خشونت پلیس شد و قتل جورج فلوید باعث شد 30 سخنرانی تند ضد نژادپرستی در مطبوعات ایجاد شود.

خرچنگ دریایی سی و دو مرده آفریقایی را مقایسه کرد و گفت: “هر دو سیاه و سفید بودند و زندگی آنها فقط در عرض چند ساعت به وحشت تبدیل شد ؛ چیزی نیست. من هم سیاه هستم. من هم مثل آنها هستم.”

این بازیگر آفریقایی-آمریکایی در ادامه به گاردین گفت که به خود سخت نگاه کرده است زیرا از کودکی رنگ پوست متفاوتی دارد و از 14 سالگی متوجه شد که فقط شوخ طبعی و شوخی می تواند این سد بین خود و دیگری را برطرف کند. غریبه های محافظه کار.

عمر سی همچنین گفته است كه نیكولاس آنلكا ، فوتبالیست فرانسوی او را متقاعد كرده است كه خارج شدن از فقر و حومه شهر و كار در یك حرفه رقیب غیرممكن نیست.

وی گفت نیکلاس آنلکا بهترین فوتبالیست در مدرسه آنها بود و شب های تمرینی زود می خوابید تا صبح به تمرین برسد. تا زمانی که او و دیگر دوستانش اهمیتی نمی دادند. زمانی که آنلکا به انگلیس رفت ، در آرسنال بازی کرد و به شهرت جهانی رسید. Lobster Si حالا همه بازی های Nicolas Anelka را دنبال می کند و به او افتخار می کند.

نیکلاس آنلکا

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا