بهترین های کسب و کارعمومی

استفاده از تینر به جای اکتان

اکتان بوستر ها را میتوانید در سراسر ایران در پمپ بنزین ها به راحتی مشاهده کنید ، حالا این اکتان بوستر چه کاری انجام میده و تاثیرش روی ماشین چطوره با هم دیگه خواهیم دید.شاید شما هم متوجه شده باشید متاسفانه استانداردهای کشور عزیزمون با تمامی کشورهای دیگر فرق داره و اکتان کمتری رو در بنزین ارائه میکنه که یعنی خرابی بیشتر موتور ، ناک زدن موتور و ده ها مورد دیگه که همه مضرات بنزین با کیفیت پایین در ایران هست. شما با اکتان بوستر میتونید کیفیت قطعات موتور رو حفظ کنید و همچنین عمر مفید موتور و دیگر قطعات را بهبود بدید و این یعنی خرج کمتر و تعمیرات کمتر خودرو.

تفاوت تینر فوری و روغنی در چیست؟

روش های مختلف افزایش اکتان بنزین

افزایش اکتان بنزین روش های مختلفی داره که از این دست میتونیم به ریختن انواع مواد با اکتان بالا اشاره کنیم که شاید دیده باشید در درگ های داخل شهری این نوع مواد را به وفور استفاده مینمایند. برای خرید تینر روغنی وسواس زیادی باید خرج دهید.

افزایش اکتان بنزین با تینر فوری 20000

تینر فوری 20000 به جهت قیمت مناسب در درگ های درون شهری استفاده میشه ، برای هر 30 لیتر شما میتوانید تا نیم لیتر تینر فوری استفاده کنید ، بعد از ترکیب تینر فوری 20000 با بنزین میبینید که خودرو شتاب بیشتری را به شما ارائه میدهد و این فقط و فقط به دلیل افزایش اکتانی هست که در بنزین اتفاق افتاده است. البته توجه داشته باشید استفاده بیش از حد تینر فوری 20000 به دلیل حلال بودن موجب از بین رفتن قطعات پلاستیکی در مسیر سوخت رسانی میشود.

افزایش اکتان بنزین با اکتان بوستر ها

اکتان بوسترها کمی بهتر عمل کردند و مضرات تینر فوری را ندارند یعنی خاصیت حلال بودن در اکتان بوستر وجود نداره و شما میتونید با خیال راحت از این محصول استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که اکتان بوستر موجب خرابی بخش های پلاستیکی هم نمیشود و این یعنی عمر مفید قطعات سوخت رسانی در طولانی مدت ، اکتان بوستر ها معمولاً با ساختار بنزین به راحتی اخت میشوند و موجبات افزایش شتاب را به راحتی محیا میکنند.

استفاده از بنزین سوپر

بنزین سوپر اکتان مناسبی دارد و استفاده از بنزین سوپر کاملاً توصیه میشود اما به شرطی که اکتان مناسب را داشته باشد. بنزین سوپر شاید نتواند با موارد بالا مانند اکتان بوستر و تینر فوری 20000 مقابله کند در کیفیت کارایی اما برمقدمه: بعضی از افراد فکر می کنن با ریختن در باک بنزین، کارآیی ماشینشون بهتر میشه و این کار روی سیستم سوخت رسانی تاثیر مثبتی میزاره. White spirit یه ماده ی شیمیایی هست که برای رقیق کردن رنگ های پایه روغن استفاده میشه،

هم چنین به جهت پاک کردن بخش هایی که نباید رنگی بشه به کار میره.علاوه بر این استفاده های زیادی از این ماده میشه.این ماده شیمیایی بوی تندی داره و بی رنگ هست که خیلی فرار بوده و به خاطر وجود ترکیبات خاص، اشتعال زاست.

تینرها انواع مختلفی دارن از جمله: تینرهای آلکیدی،فوری،اپوکسی،پلی اورتان،سیلیکونی و های شستشو که هر کدوم از این تینرها ویژگی و کاربرد خاص خودشونو دارن.همون طور که بالا بهش اشاره کردم،بعضیا فکر می کنن با ریختن در باک بنزین ماشین می تونن مسیر سوخت رسانی ماشین رو پاک سازی کنن.به این شکل که اگزوز ماشین با کمک تینری که تو باک ریخته میشه تمیز شده و همه ی رسوبات و آلودگی ها از بین میرن.اما آیا واقعاً این این طرز تفکر درسته؟

فایده ریختن در باک بنزین

تنها فایده ی ریختن در باک ماشین اینه که باعث بهتر سوختن بنزین میشه ولی موجب عملکرد بهتر موتور ماشین نمیشه از طرفی هم آلودگی ها و رسوبات رو از بین نمی بره و فقط شیوه ی سوختن بنزین در باک ماشینه که تغییر می کنه.

عوارض ریختن در باک ماشین

ماده ی حلالی هستش که همین حلال بودنش باعث به وجود اومدن مشکلاتی در سیستم ماشین میشه.درسته که و بنزین شباهت هایی از لحاظ بوی تند یا فرار بودن با هم دارن،اما این دلیل نمیشه که عملکرد و کاربردهاشون شبیه به هم باشه.ساختار شیمیایی و نوع عملکرد هر کدوم از این مواد با هم فرق دارن.

هر دوتاشون مشتعل میشن ولی بنزین یه نوع سوخت به حساب میاد و یه ماده ی حلال هست و نمیشه توقع داشت که در باک بنزین همون عملکرد و داشته باشه و آسیبی هم به ماشین نزنه.  کافیست برای سفارش محصولات خود با مادر فاتح فام سپاهان تولید کننده انواع تینر در ارتباط باشید .

عوارض ریختن در باک بنزین

  • مشتعل بودن : مشتعل بودن این تصور رو به وجود میاره که این خاصیت می تونه به بنزین برای سوختن بهتر کمک کنه.شاید ترکیب این دو ماده با هم باعث بشه سریع تر شعله ور بشن ولی قطعات داخلی موتور آسیب جدی می بینه و عوارض ریختن در بنزین زیاد میشه.
  • قدرت حل کردن:  اصلاً رسوبات رو شستشو نمیده،بلکه اون ها رو در خودش حل می کنه و این مساله باعث به وجود اومدن مشکلات جدیدتری میشه.
  • کم شدن عمر سنسور اکسیژن: با ریختن در باک بنزین عمر سنسور اکسیژن کاهش پیدا کرده و به مرور از بین میره.با این کار شما شاهد خطاهایی در سنسور اکسیژن میشین که برای برطرف کردن این مشکلات باید منشاء اصلیشون رو پیدا کنین.
  • خورندگی : به خاطر خورندگی موادی که در موجوده، باک بنزین استحکام خودشو از دست میده و خیلی زود فرسوده میشه.علاوه بر این موضوع، اگر به مدت طولانی رو در باک بنزین بریزین اورینگ های ماشین از بین رفته و خراب میشن.

اگر فکر می کنین که ریختن در باک سوزن های انژکتور رو تمیز می کنه، سخت در اشتباهین!رسوباتی که در هر قسمتی از ماشین تشکیل میشن، به قدری ضخیم هستن که حلالی مثل نمی تونه اون ها رو پاک کنه.در واقع با انجام این کار مشکلات جدیدی بروز پیدا می کنه.مثلاً با این کار بنزین بیش از اندازه عبور کرده که این امر باعث میشه دبی خروجی هم بالا بره و در نتیجه سیستم به مشکل می خوره.

با توجه به عوارضی که ریختن در باک بنزین داره، این تصور که با استفاده از سیستم سوخت رسانی ماشین بهتر عمل می کنه کاملاً اشتباهه.در نتیجه بهتره برای پاکسازی مسیر سوخت رسانی، انژکتورها و … از موادی که کارشناسان توصیه می کنن، استفاده کنین.

درسته که ریختن در باک بنزین در شیوه ی سوختن بنزین تغییراتی رو ایجاد می کنه ولی در بهبود عملکرد موتور ماشین هیچ نقشی نداره.بهتره به جای استفاده از حتماً  مکمل های اصل رو به کار ببرین.ای مسافرت های بلند مدت گزینه بسیار مناسبی میباشد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بنزین سوپر را با مواد دیگر مانند موارد سشتشوی سیستم انژکتور استفاده نکنید.

 

دکمه بازگشت به بالا