اقتصادی

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر به کار خود پایان داد

نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر پس از سه روز برگزاری با کسب دستاوردهای مهم و اثربخش در توسعه مناسبات دو کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش تیتر اول، نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر، از روز شنبه (۱۸ آذر) آغاز به کار کرد و امروز پس از توافقات ارزنده برای دوطرف به کار خود پایان داد.

بر این اساس، در این دوره از اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر سند همکاری‌های دو جانبه در چهار محور «تجاری- صنعتی» در حدود ۱۷ مورد، «زیر ساخت» حدود ۲۰ مورد، «اجتماعی» حدود ۱۲ مورد و «انرژی» حدود ۹ مورد به توافق رسید.

در این کمیسیون مشترک که به ریاست “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر برگزار شد، ۱۷ نماینده در کمیته تخصصی تجارت، ۶ نماینده در کمیته زیرساخت، ۷ نماینده در کمیته انرژی و ۱۱ نماینده در کمیته اجتماعی در سطح مدیران کل از همه دستگاه‌های دولتی حضور یافتند.

بنا بر این گزارش این اجلاس به صورت سالیانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر برگزار می‌شود و با حضور هیئتی متشکل از مسئولان بلندپایه دستگاه‌های اجرایی دو کشور، گام‌های جدید و موثری در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور برداشته می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا