چه محصولاتی را در آمازون بفروشیم؟

احتمالاً شما داستان موفقیت تعداد زیادی از فروشندگان آمازون را شنیده یا شاید کتاب‌های راهنما و مقاله‌های مفیدی را در این زمینه مطالعه کرده باشید. حتی ممکن است در این خصوص در سمینارهایی شرکت کرده باشید.برخی افراد حتی پس از گذراندن این مراحل، باز هم نمی‌توانند گام موفقی برای راه‌اندازیداشته باشند. گرچه مطالب و اطلاعات فراوانی در اختیار آنها قرار گرفته است اما برای یک فروش موفق و برداشت اولین قدم کافی به‌نظر نمی‌رسد.

چگونه محصولات دست ساز خود را در آمازون بفروشیم؟ - ویرگول

زمانی که از این افراد در مورد سخت‌ترین مرحله راه‌اندازی بیزینس سؤال می‌شود اکثر آنها پاسخ می‌دهند؛ یافتن مرحله بسیار مشکلی می‌باشد. دراپ شیپینگ هم مثل هر کسب‌وکار دیگری، نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد.

زمانی که شما درصدد یافتن کالایی برای فروش در آمازون هستید، هدفتان باید این باشد محصولی را پیدا کنید که افراد برای خرید آن تمایل داشته باشند. بنابراین یک راه برای تشخیص و یافتن کالاهای مورد نظر این است؛ سراغ محصولاتی بروید که افراد به‌طور ناگهانی و با حجم زیاد برای خرید آن تمایل نشان می‌دهند.

به‌عبارت دیگر، باید دنبال محصولات مد روز و محبوب بروید. همیشه به این نکته توجه کنید که در هر روز و هر لحظه چه محصولاتی مورد توجه عامه مردم قرار می‌گیرند. به‌طور مثال، چه کسی می‌دانست که در سال 2017 برای اسپینر این اتفاق خواهد افتاد؟

خبر خوب اینجا است که نرم ‌فزارهایی برای آگاهی از محصولات محبوب وجود دارد و با استفاده از آنها می‌توانید میزان سرچ کلمات کلیدی و محصولات فیزیکی را بیابید. اطلاع از میزان سرچ محصول، تخمین درستی از میزان تقاضای مصرف‌کننده در اختیار شما خواهد گذاشت.

در حقیقت، اگر افراد کالایی را جستجو می‌کنند به این دلیل است که قصد خرید آن را دارند. به طور مثال، اگر میزان جستجوی اسپینر را در نرم‌افزار تحلیل‌گر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد در اوایل سال 2017 جستجوی قابل توجهی در مقایسه با سال 2015 برای این کلمه وجود داشته است.

به عبارتی، افرادی که در سال 2017 با هوشمندی، اسپینر را برای انتخاب کردند، توانسته‌اند درآمد قابل توجهی را از آنِ خود نمایند.توجه به آمار ارائه شده در نرم‌افزار تحلیل‌گر نشان می‌دهد که گرچه اسپینر در برهه‌ای از زمان در سال 2017 با استقبال مواجه شده است اما پس از گذشت مدت زمانی، نمودار روند نزولی داشته است.

بنابراین در صورتی که محصولات محبوب و مد روز را مورد توجه و ارزیابی قرار می‌دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که این محصولات ریسک فراوانی دارند و باید در مورد آنها با احتیاط عمل کنید.

همان‌طور که می‌دانید ساخت یک بیزینس موفق و بادوام در آمازون محتاج زمان است و موفقیت یک‌شبه حاصل نخواهد شد. نکته مهم برای انتخاب محصولات مد روز این است که باید به سرعت آنها را شناسایی کنید و نسبت به پایداری محبوبیت آنها اطلاع کاملی داشته باشید.

برای شروع، باید از فروش محصولاتی آغاز کنید که کاملاً با آنها آشنایی دارید. یکی از فاکتورهایی که نشان می‌دهد شما فروشنده موفقی در آمازون بوده‌اید یا نه و البته فاکتور بسیار مهمی نیز هست، تعداد و کیفیت بازخورد و نظراتی است که به‌دست آورده‌اید.

به عبارت دیگر، برای موفق بودن در آمازون باید کالاهایی را بیابید که نسبت به آنها علاقه داشته باشند. راه میانبر برای اطلاع از علاقه مشتریان نسبت به محصول این است که در درجه اول به خودتان مراجعه کنید.

آیا شما نسبت به کالای خودتان علاقه‌مند هستید؟ در این راستا لازم است خودتان را در جایگاه قضاوت نسبت به محصولتان قرار دهید و در مورد کالای خود اطلاع داشته باشید. با استفاده از درگاه پرداخت در شاپیفای ، خریداران اطلاعات کارت بانکی خود را مستقیما روی صفحه ی پرداخت فروشنده وارد می کنند و سرور اپلیکیشن فروشنده، در طی فرایند خرید از طریق یک ای پی آی (اپلیکیشن رابط برنامه نویسی) درخواست های انجام تراکنش، کنسل کردن و یا عودت وجه را با سرور امن درگاه پرداخت مکاتبه می کند.

در واقع، اگر شما مصرف‌کننده کالایی باشید که در آمازون به‌فروش می‌رسانید می‌توان گفت این کالا قابلیت توصیه و عرضه به دیگران را نیز خواهد داشت. درصورتی که هرگز کالای خودتان را برای خرید و مصرف مورد توجه قرار نمی‌دهید بنابراین گزینه خوبی برای عرضه در آمازون نخواهد بود.

با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل‌گر شما تنها با چند کلیک اطلاعات کامل و جامعی در مورد رایج‌ترین کالاهای فروخته شده در آمازون خواهید شد.این نرم‌افزارها اطلاعاتی در مورد هزینه ارسال، هزینه محصول و هزینه‌های آمازون را مشخص خواهد کرد. با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌توانید با اطمینان و ثبات قدم بیشتر فروش در آمازون را آغاز نمایید.

بهتر است محصولاتی را برای فروش در آمازون انتخاب کنید که قابلیت ارائه در دسته‌بندی‌های مختلف را داشته باشند. البته نیازی نیست همزمان فروش در چند طبقه متفاوت را انجام دهید زیرا برای انجام این کار ریسک‌های متعددی وجود دارد.

شما نمی‌توانید به‌طور کامل اطمینان بیابید برای محصول شما تقاضایی وجود دارد یا خیر چه برسد به اینکه بخواهید در مورد چند کالا به این اطمینان برسید. در ابتدای مسیر نمی‌توانید به برای ارسال به موقع کالا اطمینان داشته باشید.

حتی ممکن است در خصوص چسباندن لیبل و طبقه‌بندی درست چندین SKU به مشکل بربخورید. به همین دلایل بهتر است افرادی که مبتدی هستند و فروشندگی در آمازون را به تازگی شروع کرده‌اند، تنها برای یک محصول لیستینگ ایجاد کنند.

حتی در این مراحل ابتدایی لازم است به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محصولات خودتان را گسترش دهید. اما چرا این نکته لازم به نظر می‌رسد؟ افزودن کالا به محصولی که در ابتدا در آمازون ارائه کرده‌اید منافعی را به همراه خواهد داشت.

به‌طور مثال، اگر محصولی که ارائه کرده‌اید در حال حاضر بدون تنوع ارائه شده باشد و بخواهید نوع دوم آن را عرضه کنید می‌توانید از مزایای نظرات مثبتی که برای نوع اول کالای خود دریافت کرده‌اید، استفاده لازم را داشته باشید.

اگر برای محصول اول از کمپین‌های تبلیغاتی پولی استفاده کرده‌اید در این صورت می‌دانید چه نوع تبلیغی برای کالای شما بازخورد بهتری را به دنبال خواهد داشت. همچنین درصورتی که یک محصول را ارائه کرده باشید برای محصول جدید و مشابه نیازی به تهیه کردن عکس‌های جدید نخواهد بود.

با توجه به همه این موارد، زمانی که در حال ارزیابی نخستین محصول خود هستید باید به این نکته فکر کنید که عرضه تنوع دوم، سوم، چهارم و حتی پنجم یک محصول بسیار راحت خواهد بود ولی تفاوت‌هایی نیز با عرضه محصول اول خواهد داشت.

به عبارتی برای فروش در آمازون و عرضه اولین محصول باید به مجموعه‌ای از محصولات مرتبط فکر کنید نه اینکه مجموعه‌ای از محصولات متفاوت و غیرمرتبط را در نظر بگیرید.

به این منظور لازم نیست تنوع کالا به‌طور اساسی با کالای اول شما متفاوت باشد. تنوع کالا می‌تواند تغییر در شکل، رنگ یا اندازه را دربر‌ بگیرد. شاید تمایل داشته باشید یک ویژگی را به محصول خودتان اضافه کنید. (در واقع، متوجه خواهید شد که هر چه تنوع محصولاتتان ساده‌تر باشد، پیمودن این مسیر برای شما و کنار آمدن با تأمین کننده کالا بسیار راحت‌تر خواهد شد)

یکی از آسانترین راه‌ها برای اینکه ببینیم یک محصول فروش خوبی در آمازون داشته است یا نه توجه به «» محصول می‌باشد. در قسمت پایئن صفحه جزئیات محصول، می‌توانید این رتبه را مشاهده نمایید.

گرچه آمازون کلیه اطلاعات یک کالا را در صفحه محصول منتشر نمی‌کند اما توجه به BSR می‌تواند راهنمای خوبی برای فروشندگان باشد تا ببینند آیا این کالا فروش خوبی داشته است یا نه.

هرچه این رتبه پائین‌تر باشد به این معنا خواهد بود که محصول محبوبیت بیشتری داشته است. بنابراین زمانی که در لیستینگ محصول به‌دنبال فهمیدن محبوبیت محصول برای هستید، توجه به BSR محصول راهنمای خوبی برای شما خواهد بود اما لازم است یک گام جلوتر بروید.

دسته‌بندی‌های بسیاری وجود دارند که نامتعادل هستند و به‌عبارتی فروشنده‌ای با فروش یک کالا، رقابت را به دست گرفته است. اما دسته‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارد که فروشندگان متفاوت و متعدد، محصولات مختلفی را ارائه می‌دهند.

تمام این فروشندگان در طول روز می‌توانند چندین واحد کالا را به‌فروش برسانند و محصولات ارائه شده توسط آنها رتبه فروش پائینی دارند. بنابراین محصولات و دسته‌بندی‌هایی را انتخاب کنید که همه فروشندگان، فرصت موفقیت یکسانی دارند. به‌طور کلی این محصولات گزدر این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب محصول مناسب برای فروش در آمازون صحبت کنیم.

هر فردی که قصد دارد وارد کسب و کار آمازون شود و حتی فروشندگان باسابقه با یک سوال همیشگی مواجه است. و آن این است که چه محصولی را در آمازون بفروشند. مسیر موفقیت اولین دراپ شیپر ایرانی به چه شکل بود و چه مراحلی را طی کرد؟

واقعا ما در آمازون باید چه نوع محصولاتی را بفروشیم؟

چه محصولاتی فروش بیشتری دارند؟

چه محصولاتی برای تازه وارد ها مناسب است؟

شاید اولین ایده ای که به ذهن ما به عنوان فردی که تجربه فروش ندارد این باشد، که صنایع دستی و یا ادویه جاتی همچون زعفران را در آمازون فروشیم. چون باخودمان فکر میکنیم که این محصولات برای اروپایی ها و آمریکایی ها جذاب است.

قبل از هر چیز باید بدانیم ایده هر محصولی که به ذهن ما خطور میکند، در ۹۹ درصد مواقع آن محصول در آمازون وجود دارد و تعدادی فروشنده آن را می فروشند.اگر ما صنایع دستی یا زعفران بخواهیم بفروشیم. فروشندگانی از سالها قبل از ما شروع به فروختن این محمصولات کرده اند. و یا در یک مقطعی آن محصول را وارد آمازون کرده اند ولی نتوانستند آن را بفروشند و در نهایت محصول را حذف کردند.

ضمن اینکه مصرف کننده محصولاتی هم چون زعفران و صنایع دستی اغلب از ایران و افغانستان هستند که در اروپا و آمریکا زندگی میکنند. و معمولا نیاز خود را به صورت سنتی تهیه میکنند. چون در اروپا و آمریکا هم خیلی مغازه و مارکت مخصوص وجود دارد که محصولات ایران و افغانستان را میفروشند.

از طرفی دیگر تعداد خیلی کمی از مردم اروپا و آمریکا به دنبال چنین محصولاتی هستند. آن هم در آمازون.البته هدف این نیست که ما نمی توانید در آمازون آلمان، انگلیس یا آمریکا زعفران یا صنایع دستی یا چیزهایی که ما میتوانیم از کشورهای افغانستان و ایران  یا خاورمیانه وارد آمازون کنیم به فروش برسانید. ما هم می‌توانید چنین محصولاتی به فروش برسانید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا