ورزش و نشاط

استقلال در همه خطوط از پرسپولیس عقب افتاد

آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت استقلال به گونه‌ای است که اگر بخواهیم اوضاعش را با پرسپولیس مقایسه کنیم، با صراحت باید بگوییم حداقل از نظر یارگیری کاملاً از حریف سنتی خود عقب مانده است، چون پرسپولیسی‌ها به خوبی توانستند استخوان بندی فصل قبل را حفظ کرده و مهره‌های جدیدی هم به خدمت بگیرند، اما استقلال نه تنها نتوانسته بازیکنان مد نظر جواد نکونام را جذب کند بلکه تعدادی از نفرات مهم فصل گذشته را نیز از دست داده است.

شرایط بهتر بیرانوند

هر دو تیم سنگربانان اصلی فصل قبل خود را حفظ کرده‌اند، اما اگر عملکرد دروازه‌بانان در فصل قبل را ملاک قرار بدهیم، باید بگوییم شرایط پرسپولیس با علیرضا بیرانوند از وضعیت استقلال با حسین حسینی بهتر است و عملکرد گلر‌ها در فصلی که گذشت این مسئله را به ما گوشزد می‌کند. 

رفتن رافائل، آمدن کنعانی‌زادگان

استقلال اگرچه قرارداد محمد حسین مرادمند را تمدید کرد، آرمین سهرابیان را بازگرداند و احتمال دارد عارف غلامی را نیز حفظ کند، اما در آن سوی میدان پرسپولیس هم بی گدار به آب نزده است. جدا از حفظ مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی، پرسپولیسی‌ها محمد حسین کنعانی‌زادگان را هم بازگردانده‌اند و همین مسئله کمربند خط دفاعی آن‌ها را محکم می‌کند. در نگاه اول با کمی اغماض می‌توان گفت خط دفاعی هر دو تیم تا حدی برابر هستند. البته وزن مهره‌های پرسپولیس به لحاظ اسمی سنگین‌تر است.

بزرگترین برگ برنده

بدون شک بزرگترین برگ برنده پرسپولیس برابر استقلال حداقل روی کاغذ برای فصل آینده، خط هافبک این تیم است. وحید امیری، میلاد سرلک، مسعود ریگی و سروش رفیعی همراه با سعید صادقی که در نیم فصل دوم لیگ قبلی اوج گرفت، کمربند بسیار سفتی را تشکیل می‌دهند و البته به همه این نفرات باید مهدی ترابی را هم افزود که واقعاً فصل قبل برای سرخپوشان پوشان فوق العاده کار کرد، اما در نقطه مقابل، استقلال محمد محبی و مهدی قایدی را از دست داد و با توجه به اینکه اصلاً در لیگ بیست و دوم با فقر هافبک تاثیرگذار هم مواجه بود، حالا شرایطش در میانه میدان واقعاً دشوارتر می‌شود. البته مهرداد محمدی جذب شده، ولی او به تنهایی نمی‌تواند حداقل مقابل پرسپولیس کار را در بیاورد و جواد نکونام حتماً باید برای این منطقه مهم تیمش فکری اساسی بکند.

چشم به راه خارجی‌ها

استقلال و پرسپولیس هر دو در خط حمله نیازمند تقویت هستند و برای این کار سراغ بازیکنان خارجی رفته‌اند. استقلال به احتمال فراوان در فصل آینده سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی را در اختیار ندارد و اگر فصل قبل را مدنظر قرار بدهیم، ارسلان مطهری و پیمان بابایی نیز تمام کننده‌های مطمئنی محسوب نمی‌شوند. البته آن‌ها آریا برزگر را به تازگی خریده‌اند، اما این بازیکن مانند هندوانه دربسته است و مشخص نیست در استقلال میتواند خودی نشان بدهد یا خیر؟

در آن سوی میدان، پرسپولیس هم اگرچه نفراتی مانند مهدی عبدی و محمد عمری را در اختیار دارد، اما باید حتماً سراغ گزینه خارجی جهت تقویت خود برود. کاری که جواد نکونام نیز در صدد انجام آن است.

ائتلاف گل محمدی و مدیران استقلال!

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات دو پیروزی مهم برابر استقلال داشت. آن‌ها علیرضا بیرانوند را نگه داشتند و مسعود ریگی را نیز از لیست خرید‌های استقلال بیرون کشیدند بنابراین و با توجه به مشکلات مدیریتی فراوان استقلال، باید گفت یحیی گل محمدی و گروهی از مدیران استقلال بدون اینکه خودشان بخواهند، عملاً ائتلافی علیه جواد نکونام شکل دادند و اتفاقاً این گردهمایی تا اینجای کار پاسخ مثبتی هم داده است، چون پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات کاملاً از استقلال پیش است.

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا