فرهنگ و هنر

فقط مقام معظم رهبری می‌دانند حاج قاسم چه کرد

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بعد از شهادت حاج قاسم یاد صحبت‌های ایشان افتادم. حاج قاسم در جنگ شهید نشد، این‌ همه فرمانده لشکر و دوستان او شهید شدند، ولی ایشان در جنگ شهید نشد. بعد از جنگ همت بلندی داشت و هیچ‌ وقت قانع به کاری که می‌کرد، نبود.

به گزارش تیتر اول، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد. در این بازدید سه ساعته سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار علی‌محمد نائینی رئیس و مدیران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار محمد شیرازی بازدید از منابع دفاع مقدس را همچون روز عید برای خود برشمرد و گفت: امروز برای بنده، بازدید از این مرکز و ملاحظه برخی از اقدامات برجسته‌ای که در این مرکز گرانقدر و مؤثر انجام شده و می‌شود روز بزرگ و همچون عید بود و ان‌شاءالله شاهد نورافکن بودن این مرکز برای امور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مردم عزیز ایران باشیم.

حامل پیام رهبر معظم انقلاب برای مسئول و کارکنان مرکز

وی با اشاره به این‌که حامل پیام رهبر معظم انقلاب برای مسئول و کارکنان مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس است، توضیح داد: رهبر انقلاب امر فرمودند؛ محبت و سلام ایشان را خدمت شما، خانواده‌های عزیزتان و همه کسانی که در این مرکز کار می‌کنید، بیان کنیم.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: روزی رهبر معظم انقلاب در جمعی از فرماندهان فرمودند که؛ شما بایستی شهید می‌شدید. ولی به هر علتی شهید نشدید. اگر بتوانید به‌ سلامت کار را به آخر برسانید، اجر شما بیشتر می‌شود. بعد از شهادت حاج قاسم یاد صحبت‌های ایشان افتادم. حاج قاسم در جنگ شهید نشد، این‌ همه فرمانده لشکر و دوستان او شهید شدند، ولی ایشان در جنگ شهید نشد. بعد از جنگ همت بلندی داشت و هیچ‌ وقت قانع به کاری که می‌کرد، نبود. چه در کرمان و در رسیدگی به امور مردم و ایثارگران و چه در دوران فرماندهی‌ او در نیروی قدس. چون مخلصانه کار کردن، این شهید بزرگوار در میان همه مردم عزیز شد.

به استثنای حضرت آقا هیچ‌کس نمی‌داند، حاج قاسم چه کرد

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم جز شخص رهبر انقلاب اسلامی، هیچ‌کس نمی‌داند، حاج قاسم چه کرد. ایشان بخشی از کارهایش آشکار شده است. خداوند می‌فرماید، تو کار صالح انجام بده، ما محبت تو را در دل مردم قرار می‌دهیم و دیدید که چه اتفاقی افتاد. واقعاً حاج قاسم مخلصانه کار کرد و سرانجام خداوند محبتش را در دل‌های مردم می‌اندازد.

اثر کار به واسطه اخلاص‌هایی است که در متن کار وجود دارد و بعد آشکار خواهد شد

سردار شیرازی با طرح این پرسش که ما چه کنیم تا در این دوره نورانی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، نقشی داشته باشیم؟، پاسخ داد: حضرت آقا در گزارش‌های عملکردی فرماندهان که ما سالانه محضر ایشان تقدیم می‌کنیم، معمولاً سؤال می‌کنند ایشان باید چه کارهایی انجام می‌داده و اکنون چه انجام داده است؟ چه کسی می‌تواند مدعی شود من تکلیف خودم را انجام داده‌ام.

وی افزود: شما باید به اثر کار خودتان در این مرکز نگاه کنید. ما نمی‌توانیم اثر کار را دربیاوریم، چون بعداً آشکار می‌شود. به واسطه اخلاص‌هایی که در متن این کار وجود دارد. ذره‌ذره حرکت‌ها، فکرها، اقدامات، اثربخشی‌هایی که در این کار شما می‌بینید، شروع می‌شود.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تدابیر حضرت آقا را عملیاتی کرده است

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر این‌که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تدابیر حضرت آقا را عملیاتی کرده است، گفت: مطالبات حضرت آقا برای شما روشن است، ایشان فرمودند ما بایستی از این گنجینه دفاع مقدس استفاده کنیم. ما چقدر توانسته‌ایم استفاده کنیم؟ شما در بخشی وارد شده‌اید، و یکسری اقداماتی را انجام داده‌اید، من اطلاع داشتم و امروز که نگاه کردم دیدم حقیقتاً هسته کارهای بزرگی در اینجا فراهم شده است. منابع ایجاد و اسنادش موجود شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ شما روایت کنید، یعنی این اسناد باید به بهره‌برداری و به روایت برسد، باید ثبت و ضبط شود و بعد باید نشر داده شود. اگر ما منتشر نکنیم حتی اگر اسناد هم داشته باشیم، قطعاً دیگران منتشر خواهند کرد. کما اینکه امروز دارند منتشر می‌کنند. موضوعات را خودشان با تعابیر مختلف زیبا طراحی می‌کنند، ‌ خودشان در فضای مجازی پخش می‌کنند. حالا چه کسی است که بگوید قضیه اصلاً چیست؟ چه کسی توجه می‌کند؟

بررسی تاریخ دفاع مقدس از الزامات طرح تحول است

سردار شیرازی در ادامهبیان کرد: یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، برگشت به کار خودمان است. یکی از بهره‌هایی که از طرح تحولی که حضرت آقا همیشه می‌فرمایند می‌شود استفاده کرد، همین است.

وی برگشت به عقب و توجه به عملکرد را از اقدامات ضروری طرح تحول مطرح و یادآور شد: این‌که ما قرار بود در دفاع مقدس چه اقدامی انجام دهیم، هدف چه بود، تلاش‌ها و اقدامات برجسته‌ای که شد، چه بودند در برگشت به گذشته مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بنابراین باید به کار سرعت بدهیم. نمی‌دانیم این عزیزان و فرماندهان دفاع مقدس فردا زنده هستند یا خیر. واقعاً بعضی از این منابع بی‌نظیرند. چون هر کدام مخلوق خدا هستند و توانمندی‌هایی دارد. باید بدانید که هر فرمانده و رزمنده‌ای خودش سند اصلی دفاع مقدس است، روایت او و عمل او برای ما سند است، باید این مهم را غنیمت بشمارید که شمرده‌اید.

فقط مقام معظم رهبری می‌دانند حاج قاسم چه کرد

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اثربخشی اقداماتی که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام می‌شود، گفت: واقعاً افتخار می‌کنیم به این کار برجسته‌ای که شده است، شما اگر بتوانید، برگردید و ببینید چه باید می‌کردید و چه می‌کنید، خداوند یک راه‌هایی را باز می‌کند. این همان مطالعه، هم‌اندیشی و فکر کردن است، همان برگشت به عقب است، وقتی انسان فکر می‌کند خداوند عنایت می‌کند و راه‌هایی باز می‌شود.

توطئه در مسیر انقلاب ادامه دارد؛ جنگ امروز هم جنگ افکار است

وی با اشاره به توطئه‌هایی که دشمنان برای انقلاب اسلامی در نظر گرفته‌اند، افزود: این انقلاب هنوز پیروز نشده برایش توطئه‌هایی در نظر گرفتند و تا امروز ادامه دارد. جنگ امروز جنگ افکار و جنگ نرم است. این جنگ در عمق جوان‌های ما می‌رود. چقدر زیرساخت جوان امروزی محکم است؟ ‌

سردار شیرازی در ادامه با تأکید بر این‌که باید به عدد هر رزمنده‌ای که داشتیم، تولیدات مکتوب و غیر مکتوب داشته باشیم، حضرت آقا راجع به دفاع مقدس فرمودند؛ از این گنجینه دفاع مقدس باید استفاده کنید، بارها و بارها این را فرمودند ولی آن‌ چنان‌ که باید به این امر مهم توجهی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: البته افتخار می‌کنیم به کارهای انجام شده، ولی هنوز خیلی راه طولانی در پیش داریم و حضرت آقا در سپاه فرمودند ما خرمشهرها در پیش داریم. بایستی آماده بشویم. طبق اشاراتی که اخیراً حضرت آقا می‌فرمایند، ان‌شاءالله پیروزی نزدیک است و قطعاً هم پیروزی حاصل خواهد شد. منتها مهم این است که سرعت لازم و کیفیت کارها و اخلاص در کار باید حفظ شود.

به گزارش تیتر اول، پس از بازدید رئیس محترم دفتر نظامی مقام معظم رهبری از گنجینه اسنادی مرکز و آثار پژوهشی، سردار نائینی مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، ضمن‌ عرض خیر مقدم گزارش عملکرد مرکز و سیر تحولات تاریخی به ویژه طرح تحول و نقشه جامع پژوهشی و دستاوردهای آن را با تاکید بر راهبرد کار نهضتی و  ۱۰۰ برابری مورد انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی را ارائه داشتند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا