اقتصادی

کاهش شرط سکونت پنج ساله برای برخی متقاضیان نهضت مسکن

با توجه به شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه اقامت مهاجران از شهرهای بزرگ به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. همچنین این ورودی برای کارکنان دولتی که بر اساس تصمیم مرجع ذیربط (به استثنای استان تهران) جابجا می شوند ملاک نخواهد بود.

به گزارش تیتر اول، وزارت راه و شهرسازی از امروز تا یک ماه متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورتی که در انتخاب محل سکونت خود یا در سایر مشخصات و اطلاعات اشتباه کرده اند، فرصت دارند درخواست خود را اصلاح کنند. متقاضیان باید به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. توجه داشته باشید که برای تغییر شهر، مانند دوره های قبل درخواست خود را حذف و مجددا ثبت نام نکنید، بلکه فقط باید ویرایش کنید. زیرا مهلت ثبت نام در 29 اسفند سال گذشته به پایان رسیده است.

متقاضیان قبل از اقدام برای تغییر شهر باید به «آگهی ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ 29 دی ماه 1400 توجه کنند.

نکته قابل توجه در ثبت نام های جدید این است که سابقه اقامت مهاجران از شهرستان ها به شهرهای دیگر کشور به یک سال کاهش یافته است. این ورودی برای کارکنان دولتی که بر اساس تصمیم مرجع ذیربط (به استثنای استان تهران) جابجا می شوند ملاک نخواهد بود.

شهرهای جدید نیاز به سابقه اقامت حداقل پنج ساله در شهر یا زادگاه جدید و یا در شهرهای دیگری دارند که به دلیل نداشتن زمین دولتی امکان انجام پروژه وجود ندارد و متقاضیان به شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می شوند.

تغییراتی در تاریخچه مالکیت برای ثبت نام های جدید ایجاد شده است. پیش از این، این شرط بیش از 16 سال مالکیت بود که به پنج سال کاهش یافت. بر این اساس، برخی از متقاضیان طرح اقدام ملی که در سال 1388 ثبت نام کرده اند و به دلیل 16 سال مالکیت از این طرح حذف شده اند، ممکن است از این فرصت برای تلفیق برنامه اقدام ملی با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط استفاده کنند.به طرح بازگردید.

این امر همزمان با کل کشور برای مردم استان تهران که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده اند امکان پذیر است. بر اساس اطلاعات قبلی، مردم تهران که پنج سال است در پایتخت سکونت دارند، تنها می توانند شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم را انتخاب کنند و اگر شهری غیر از اینها را انتخاب کرده باشند، می توانند. تصحیحش کن.

واحدهای مسکونی ملی در شهرهایی مانند دماوندا یا رودین برای افرادی است که پنج سال در این شهرها سکونت دارند. لذا شهروندان تهرانی از مراجعه به این شهرها خودداری کنند.

گواهی تحصیلات پیش دانشگاهی متقاضی، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا پدر و مادر متقاضی، کارت بازرگانی متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه متقاضی یا والدین متقاضی. ، گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی اعم از والدین متقاضی، اظهارنامه حقوق بازنشستگی و مستمری بگیر و یا والدین متقاضی مدرکی دال بر محل سکونت متقاضی است که تصویر آن باید در سامانه بارگذاری شود. . شهرهای جدید حداقل به پنج سال اقامت در شهر یا زادگاه جدید نیاز دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا