عمومی

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

ولیعهد عربستان که ادعا می‌کند علاقه چندانی به خودروهای جنجالی ندارد، صاحب ناوگانی از بهترین خودروهای لوکس از جمله فراری، لامبورگینی، یک بوگاتی و چندین بی‌ام‌و و لندکروز است.

به گزارش تیتر اول، «تیتر اول» نوشت: او دو قایق تفریحی دارد که صرفاً برای اوقات فراغت طراحی شده اند. او اولین مورد را به نام Pigasus VIII در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد. این کشتی با یک محل برای فرود هلیکوپتر، یک محدوده برای گلف، سالن سینما و زمین رقص تجهیز شده‌است.

او دومین قایق بادبانی را در سال ۲۰۱۵ با قیمت ۴۵۸ میلیون دلار خریداری کرد. این یکی دارای هفت عرشه، دو سکوی هلیکوپتر، همراه با یک استخر آب شور است. بنا به گزارش ها، یکی از ثروتمندترین افراد جهان – بیل گیتس – یک بار آن را به مدت یک هفته به قیمت ۹ میلیون دلار اجاره کرد.

اولین قایق تفریحی که توسط کارخانه کشتی سازی ایتالیایی Fincantieri ساخته شده است، ۱۳۴ متری Serene در سال ۲۰۱۱ به میلیاردر روسی، یوری شفلر، تحویل داده شد. همانطور که بعداً فاش شد، وی قایق تفریحی خود را در جولای ۲۰۱۵ به مبلغ ۴۵۸ میلیون دلار به محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان سعودی فروخت.

این قایق تفریحی مجهز به استخر آب شور، جکوزی بزرگ، سونا در مقابل دریا و سکوی هلیکوپتر کاملاً عملیاتی است و در صنعت قایق‌رانی به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین قایق‌های تفریحی شناخته می‌شود.

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

در زمان تحویل، سرن نهمین قایق بادبانی بزرگ جهان بود که به سختی از قایق ۱۳۳ متری المیرقاب امیر قطر پیشی گرفت و از ۱۳۸ متری لورسن، طلوع خورشید دیوید گفن عقب ماند. با این حال، برای کارخانه کشتی‌سازی ایتالیایی تحت کنترل دولت، Fincantieri، Serene اولین قایق تفریحی بود که این شرکت تا به حال ساخته بود، که در ابتدا بر روی کشتی های تجاری تمرکز داشت.

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

قایق تفریحی ولیعهد عربستان، سرن، بر روی یک تیر ۱۸.۵ متری کشیده شده است، ۶ عرشه ارتفاع دارد و دارای امکانات رفاهی بی‌شماری است که تعداد کمی از هتل‌های پنج ستاره از آن برخوردار هستند. یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های آن از بیرون، وان حمام فوق العاده اش‌است که در پشت سکوی آفتابگیر قرار دارد.

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

جکوزی در بالای عرشه که یکی از هفت استخر روی سرن است، با سکوی استراحت برای آفتاب گرفتن احاطه شده است. جلوی جکوزی یک نوار کاملاً مجهز در زیر عرشه رصد قایق بادبانی است که دارای مجموعه دیگری از صندلی‌های آفتابگیر است.

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

در بالای عرشه استخر آبگرم دیگری وجود دارد که با پدهای استراحت احاطه شده است و در جلوی عرشه قرار دارد. میزی برای ناهار خوری معمولی نیز در قسمت سایه دار سکوی آفتابی یافت می‌شود.

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

فضای داخلی Serene توسط استودیوی طراحی بریتانیایی Reymond Langton طراحی شده است که ترکیبی پیچیده از رنگ های کرم و تیره با وسایل چوبی را در خود جای داده است. سالن اسکای سرن با ارائه نماهایی از هر نقطه‌ای قابل تصور، مجهز به مبل‌ها، صندلی‌ها و میزهای قهوه‌خوری برای قهوه و چای است.

قایقی که بیل‌گیتس اجاره کرد اما بن‌سلمان آن را خرید!

یک مکان رسمی‌تر که برای سرگرمی گروه های بزرگتر طراحی شده است، سالن اصلی دارای رنگ های سفید با رنگ های تیره است. در مرکز اتاق یک پیانو قرار دارد. جالب اینجاست که این سالن درست بالای اتاق غذاخوری اصلی قرار دارد و لوستر آن از میان دو فضا آویزان شده و اجازه پخش موسیقی را می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا