جامعه

غیرحضوری شدن ابتدایی‌ها/ توقف فروش طرح ترافیک روزانه/ استقرار اورژانس و هلال در مناطق پرتردد

معاون استاندار تهران مصوبات جدید کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران را اعلام کرد و گفت: مهدهای کودک و مدارس استثنایی در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل و همچنین مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از شهرستان‌های رباط کریم، دماوند، فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا سه‌شنبه ۲۸ آذر غیرحضوری و مجازی است.

به گزارش تیتر اول، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران و با توجه به نامه دانشگاه علوم پزشکی، کودکستان‌ها، مهدهای کودک و مدارس استثنایی در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل و همچنین مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از شهرستان‌های رباط کریم، دماوند، فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر فردا سه‌شنبه ۲۸ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تردد شبانه کلیه خودروهای گازوئیلی سنگین به استثنای  میکسرهای حمل بتن در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران ممنوع می‌باشد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می گردد گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

استقراراورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر

غراوی در ادامه گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام کند.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا ، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن ، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی ضمن اعلام ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه در روز سه شنبه ٢٨ آذرماه، اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا