بین الملل

فرار رئیس‌جمهور آمریکا از رسانه‌ها/ بایدن از گاف دادن می‌ترسد!

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز که در مقاله‌ای اقدام به انتشار این خبر کرد، گزارش می دهد که تعداد کنفرانس های خبری دونالد ترامپ در دو سال پایانی کار وی، چهار برابر تعداد کنفرانس های خبری جو بایدن تا این زمان بوده است.

مقاله نیویورک تایمز به این نکته اشاره دارد که شمار کنفرانس های خبری بایدن حتی نسبت به روسای جمهوری قبلی آمریکا مانند رونالد ریگان و ریچارد نیکسون که در هرسال کنفرانس های خبری اندکی داشتند، به مراتب پایین ترین حد را دارد.

این گزارش حاکی است، باوجودی که دولت بایدن وعده داده است که یکی از شفاف ترین دوران ریاست جمهوری را ارائه دهد اما بایدن به یکی از کم دسترس ترین روسای جمهوری برای رسانه ها طی یکصد سال اخیر تبدیل شده است.

درگزارش نیویورک تایمز آمده است که بایدن چگونه در سفر اخیر خود به ایرلند، کنفرانس خبری که یکی از سنتی ترین مراسم طی چند دهه گذشته به شمار می رود را رها کرده و در جریان ملاقات با «گوستاو پترو» (Gustavo Petro) رئیس جمهوری کلمبیا نیز این دو کنفرانس خبری مشترکی با یکدیگر برگزار نکردند، تلاشی که بایدن اغلب برای فرار ازاین قضیه بدان مبادرت می ورزد.

تنها ۵۴ مصاحبه خبری

مقاله این نشریه آمریکایی اشاره می کند که بایدن طی این مدت تنها ۵۴ کنفرانس خبری داشته درحالی که سایر روسای جمهوری پیش از وی مانند دونالد ترامپ و باراک اوباما درهمین مدت مشابه زمانی به ترتیب هریک ۲۰۲ و ۲۷۵ کنفرانس خبری داشته اند.

استراتژی تعمدی گریز از رسانه ها

نیویورک تایمز در پایان این مقاله اینگونه نتیجه گیری میکند که این یک استراتژی تعمدی از سوی بایدن برای گریز از رسانه هاست تا وی را از ایراد و انتقادهای که متوجه دولت است مصون بماند و همچنین پرهیز از گاف هایی است که گاها باعث شرمساری او می شوند.

311311

دکمه بازگشت به بالا