استان ها

مد و لباس را با عفاف و حجاب عجین کنیم

تیتر اول / گیلان دبیر کارگروه وزارت راهداری درباره ساماندهی مد و لباس ، مد و لباس را یک صنعت تجاری گرا دانست و افزود: باید مد و لباس را با عفت و حجاب ترکیب کنیم. در همین راستا ، ما آماده همکاری با همه طراحان مد و لباس هستیم.

سیشل مارکیش شاپاپورس در نشستی برای بررسی مشکلات فعالان مد و لباس در استان گیلان با اشاره به تاریخچه پوشاک و صنایع دستی روی پارچه این منطقه اظهار داشت: انتظار داریم که جیلان از نظر مد و لباس در کشور اول باشد. پتانسیل.

وی مد و لباس را یک صنعت تجاری گرا دانست و افزود: باید مد و لباس را با عفت و حجاب ترکیب کنیم. در همین راستا ، ما آماده همکاری با همه طراحان مد و لباس هستیم.

دبیر کارگروه سازمان مد و لباس وزارت فرهنگ و وزارت گرایش اسلامی درباره مناطقی که مربوط به مد و لباس در کشور است صحبت کرد و خاطرنشان کرد: برای معرفی طراحان باید از این توانایی استفاده کنیم. در مرحله اول با کمیته المپیک کار کردیم و 1200 پروژه از سراسر کشور ارسال شد و در نهایت 15 پروژه انتخاب شد. بدون شک انتخاب یک پروژه در این زمینه افتخار بزرگی برای جامعه طراحی است و چشم انداز بین المللی دارد.

شفاپور با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد فیلم فارابی ، گفت: ما از طراحان مد و لباس می خواهیم وارد حوزه طراحی لباس و فیلم و لباس های هنرمند شوند ، علاوه بر دیدن طراحان و صنعت مد در کشور ، فعالیت جدیدی را نیز معرفی کنیم. بودن. طراحان کشور در حال حاضر برای ایجاد لباس های بازیگران با انجمن تئاتر شطرنج همکاری می کنند.

وی از انتشار فراخوان ها و مسابقه ای برای طراحی مد و لباس در قالب این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: با همکاری ایران ایر ، برای اولین بار لباس های مهمان را با کمک طراحان گروه کاری طراحی کردیم و به میزبانی شورای عالی انقلاب فرهنگی بودیم. به زودی وارد حوزه لباس تجاری خواهیم شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ، مشارکت در جشنواره ها و نمایشگاه های مد و لباس را به نفع طراحان عنوان کرد و گفت: ما عفاف و حجاب ، مد و زیبایی ، مد و معماری ، جشنواره های مد و رسانه و غیره را برگزار خواهیم کرد. کرد همچنین برای معرفی صنعت مد و لباس نیز باید از فضای مجازی و رسانه استفاده کنیم.

شفاپور با اشاره به سایر فرصت های عالی در خیاطی و صنایع دستی سنتی ، خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار نفر را در زمینه صنایع دستی سامان دادیم ، زیرا با تمرکز روی لباس اقوام ، علاوه بر ایجاد شغل ، فرهنگ ایرانی را به جهانیان معرفی می کنند. استان گیلان باید از پتانسیل های فرهنگی و طراحان خود در این منطقه استفاده کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا