ورزش و نشاط

اتحادیه اروپا درباره دهمین بسته از تحریم های ضدروسی به توافق رسید

در سالگرد جنگ اوکراین؛‌

اتحادیه اروپا در سالگرد یک سالگی جنگ اوکراین درباره دهمین بسته از تحریم ها علیه روسیه توافق کرد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا در نخستین سالگرد جنگ اوکراین، درباره اعمال بسته دهم تحریم ها علیه روسیه به توافق رسید.

به گفته هیئت نمایندگی سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد، این دور از تحریم‌ها محدودیت‌های تجاری بیشتری را علیه روسیه اعمال می‌کند و طوری طراحی شده که هزینه تأمین جنگ را برای مسکو بیشتر کند.

این بسته تحریمی دسترسی روسیه به تجهیزات فناوری و لوازم یدکی مورد استفاده در تسلیحات را نیز دشوار می‌کند. به این ترتیب، صادرات محصولاتی با قابلیت دوگانه محدود می‌شود و تحریم‌هایی هم علیه شرکت‌هایی که در پیشبرد جنگ اوکراین به کمک می‌کنند، اعمال خواهد شد.

این بسته تحریمی افراد بیشتری را هم در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار می‌دهد که این شامل روند ادعایی تحویل پهپاد‌های ایرانی به روسیه هم می‌شود.

در این دور از تحریم ها، ارتباط چند بانک روسیه با سوئیفت هم قطع می‌شود و تجارت اتحادیه اروپا با روسیه تا ۱۰.۵ میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، چنانچه که هیچ کشور اتحادیه اروپا اعتراضی نکند، تأیید نهایی این تحریم‌ها برای امروز شنبه پیش بینی می‌شود.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که نام ۱۲۰ فرد، نهاد و سه بانک روسی در فهرست این بسته بیان شده است.

جزئیات مربوط به افراد و اشخاص بیان شده در این تحریم‌ها در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا