حوادث

برف و یخبندان در اصفهان / دستور آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی

آفتاب‌‌نیوز :

منصور شیشه فروش شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هشدار سطح نارنجی هواشناسی درخصوص نفوذ سامانه ناپایدار جوی، بارش برف و کولاک، وزش تندباد‌های موقتی، کاهش میدان دید و لغزندگی محور‌ها و معابر شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه این سامانه بیشترین تاثیر را در مناطق غرب، شمال و جنوب استان و با شدت بیشتر، شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، فریدن، بویین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نطنز، بخش میمه و مناطق و محور‌های جاده‌ای مرزی بین استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویر احمد خواهد داشت، گفت: براساس پیش بینی‌ها این شرایط از امشب تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: بر همین اساس به دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان بویژه اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها اعلام آماده باش شده است.

شیشه فروش گفت: لازم است تجهیزات امداد زمستانی و ماشین آلات سنگین و برف روبی در راهدارخانه ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی مستقر شوند.

وی تاکید کرد: امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها باید تقویت و پیش بینی و تامین اقلام ضروری و ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: به منظور تردد در محور‌های یاد شده استفاده از زنجیرچرخ در خودرو‌های سبک و سنگین ضروری است.

شیشه فروش ضمن درخواست از شهروندان برای پرهیز از صعود به ارتفاعات در این مدت گفت: ۳۲۴ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محور‌های جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها و راهدارخانه‌ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات لازم استقرار یافته اند و تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس و ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی برای پاسخگویی به امداد خواهان به صورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند داد.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا