استان ها

لزوم تولید کتاب هایی با موضوع علوم روز

تیتر اول/گیلان رئیس جهاد دانشگاهی گیلان، قلم را مهمترین ابزار توسعه دانست و با تاکید بر لزوم تولید کتاب هایی با موضوع علوم روز، گفت: نیازمند ترویج ارزش قلم و کارکردهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آن هستیم.

دکتر حمیدرضا مسکنی در گفت وگو با تیتر اول، ضمن گرامیداشت روز قلم، به اهمیت تالیف کتاب و ارتباط آن با حوزه آگاهی اشاره کرد و گفت: نیازمند ترویج ارزش قلم و کارکردهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آن هستیم.

وی روز قلم را روز علم، فرهنگ و داشته های متعالی دانست و عنوان کرد: انسان همواره به دنبال نشر دانسته ها و داشته های خود است و قطعا قلم زمینه ساز ترویج علم است و اگر قلم و نوشتن نبود، هرگز به رشد و کمال فکری نمی رسیدیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان قلم را مهمترین ابزار دانش و توسعه دانست و با تاکید بر لزوم تولید کتاب هایی با موضوع علوم روز، افزود: یکی از این علوم جی.‌آی.‌اس می باشد که یک سیستم اطلاعاتی بوده و به پردازش اطلاعات جغرافیایی مکان مرجع می پردازد.

دانش آموخته دکتری سنجش از دور و نویسنده کتاب «راهنمای استفاده از ArcGIS » با اشاره به شرایط نگارش کتاب مذکور، عنوان کرد: زمانی تصمیم به نگارش این کتاب گرفتم که بسیاری از کاربران با نرم افزار مورد نیاز این رشته تحصیلی آشنایی نداشتند.

وی یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای نرم افزارهای «GIS» را نقشه برداری و نقشه کشی به صورت رقومی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ها و دستگاه های مرتبط با اراضی ملی و تغییر کاربری همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، دادگستری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و… نیازمند نقشه های رقومی هستند.

مسکنی با اشاره به چاپ کتاب مذکور در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، تصریح کرد: این کتاب می تواند برای دانشجویان حوزه های نقشه برداری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی مشهد برای نخستین بار کتاب «راهنمای استفاده از ArcGIS » را در ۴۰۰۰ نسخه چاپ کرد، متذکر شد: این کتاب برای دومین بار توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نیز به چاپ رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا