اقتصادی

تازه‌ترین آمار متقاضیان دریافت یارانه دستمزد

بر اساس آخرین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از ۴۳ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کرده‌ و بیش از ۳۷ هزار نفر قرارداد بسته و جذب بازار کار شدند.

به گزارش تیتر اول، طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های به‌کارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان، جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

طرح یارانه دستمزد یکی از طرح‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و بازار کار است که به موجب آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.
 
تازه‌ترین آمار متقاضیان دریافت یارانه دستمزد
تازه‌ترین نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که تاکنون ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۳۴ جوینده کار قرارداد بسته و جذب بنگاه شده‌اند. ۷۰۱۸ کارفرما نیز در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار کرده‌اند.

بررسی اجرای طرح در استان ها نشان می دهد که استان‌های خوزستان و مازندران بیشترین تعداد داوطلب ثبت‌نام کرده و جویندگان کار جذب شده را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین بیشترین مشارکت و استقبال کارفرمایان از این طرح متعلق به استان های خوزستان و کرمانشاه بوده است.

تازه‌ترین آمار متقاضیان دریافت یارانه دستمزد

متقاضیان و داوطلبان برای بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

کارجویان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه وزارت کار به نشانی https://pyd.mcls.‌gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده است.

به گزارش تیتر اول، کارشناسان معتقدند اجرای این طرح موجب تحرک بازار کار و رونق اشتغال به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا