بهترین های کسب و کارعمومی

نحوه انتشار پست مشترک در اینستاگرام (COLLAPS)

اینستاگرام عاشق افزودن قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود است. این قابلیت‌ها برای کاربران اینستاگرام جذاب هستند و باعث می‌شوند که کاربران زمان بیشتری در اینستاگرام سپری کنند. قابلیت خرید کامنت اینستاگرام و  پست دو نفره اینستاگرام یا همان پست مشترک در اینستاگرام، امکان گذاشتن یک پست مشترک را به صورت همزمان در دو اکانت مختلف برای کاربران فراهم می‌کند. در صورت گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام، به جای نمایش یک عکس پروفایل به عنوان منتشرکننده‌ی پست، عکس پروفایل هر دو پیج نمایش داده می‌شود. اما نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام چگونه است؟

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

برای گذاشتن پست دو نفره در اینستاگرام باید صاحب هر دو اکانت مراحلی را طی کنند. یکی از پیج‌ها باید هنگام گذاشتن پست، پیج دیگر را دعوت کند و اکانت دوم نیز باید دعوت اکانت اول را بپذیرد. مراحل کامل گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام به شکل زیر است:

انتخاب گزینه Tag paople

در صفحه‌ی بازشده گزینه‌ی Invite Collaborator را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه invite collaborator

یوزرنیم پیجی را که می‌خواهید با آن پست مشترک بگذارید، تایپ کرده و بعد از پیدا شدن، روی آن کلیک کنید.

جستجوی نام کاربری فرد مورد نظر انتخاب آیکون تیک

در صفحه‌ی بعدی، برای انتشار پست دوباره روی آیکون ✔ کلیک کنید.

انتخاب آیکون تیک و انتشار پست مشترک

پست شما با موفقیت منتشر شد. اکنون پیج مورد نظر شما باید درخواست شما را برای حضور در پست انتشار یافته بپذیرد.

How to publish a joint post on Instagram (COLLAPS)

آموزش پذیرش درخواست پست مشترک در اینستاگرام

اگر فرد دیگری برای شما درخواست حضور در یک پست دو نفره اینستاگرام را ارسال کرده است، برای پذیرش درخواست پست مشترک می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد دایرکت اینستاگرام خود شوید.
  2. پیام دریافت‌شده از شخص مورد نظر را باز کنید.
  3. روی View Invite کلیک نمایید.

انتخاب گزینه view invite

  1. گزینه‌ی Review را انتخاب کنید.

انخاب گزینه review

  1. در پنجره‌ی بازشده، 3 گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد. انتخاب هر یک از این گزینه‌ها شرایط زیر را به دنبال خواهد داشت:
  • Accept: پذیرش درخواست و گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام
  • Decline: رد کردن درخواست و عدم پذیرش درخواست پست دو نفره اینستا
  • Cancel: خروج از صفحه
  1. با کلیک روی گزینه‌ی Accept، درخواست پست مشترک اینستاگرام پذیرفته شده و پست مشترک در هر دو پیج منتشر خواهد شد.

انتخاب گزینه accept و انتشار پست مشترک

ممکن است پس از گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام تصمیم بگیرید پیج دوم را از پست حذف کرده و دیگر پست را به صورت دو نفره در پیج خود نداشته باشید، بلکه منتشرکننده‌ی آن فقط خود شما باشید. در چنین مواقعی کافی است:

  1. روی آیکون 3 نقطه مربوط به پست کلیک کنید.

انتخاب آیکون سه نقطه در صفحه پست

  1. گزینه‌ی Edit را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه edit در پنجره باز شده

  1. در گوشه‌ی پایین سمت چپ تصویر روی آیکون افراد تگ‌شده کلیک کنید.

انتخاب آیکون تگ کردن

  1. روی آیکون ✖ مقابل نام کاربری پیج مورد نظر بزنید.
  2. آیکون ✔ را لمس نمایید.

انتخاب آیکون ضربدر و انتخاب گزینه تیک

  1. در صفحه‌ی بعدی مجدداً روی آیکون ✔ کلیک کنید.

انتخاب گزینه تیم و حذف فرد دوم از پست مشترک

پس از انجام این مراحل، پیج دوم از پست مشترک اینستاگرام حذف شده و پست مورد نظر فقط در پیج شما نمایش داده خواهد شد.

نحوه خروج از پست مشترک اینستاگرام

چنانچه پس از پذیرش دعوت پست اشتراکی در اینستاگرام، تصمیم داشتید پست مورد نظر را از پیج خود حذف کنید و دیگر به عنوان منتشرکننده‌ی آن پست شناخته نشوید، کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. روی آیکون 3 نقطه مربوط به پست مورد نظر بزنید.
  2. در نیم پنجره‌ی بازشده، گزینه‌ی Stop Sharing را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه stop sharing

  1. برای تأیید حذف پست دو نفره اینستاگرام از پیج خود مجدداً روی Stop Sharing کلیک کنید.

تایید حذف پست مشترک در اینستاگرام

پست دو نفره اینستاگرام شاید برای تمامی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی قابلیت جالبی باشد، اما پیج‌های بیزینسی و کسب و کارهای اینستاگرامی می‌توانند بیشترین بهره‌مندی را از این آپشن جدید داشته باشند.فرض کنید صاحب یک پیج معرفی فیلم و سریال هستید. چگونه می‌توانید از قابلیت پست مشترک اینستاگرام برای پیشرفت پیج خود استفاده کنید؟ پاسخ بسیار ساده است.

همکاری با پیج‌های هم‌زمینه می‌تواند موثرترین و هدفمندترین نوع تبلیغات برای افزایش مخاطبان پیج باشد. به این دلیل که مخاطبان پیج‌های هم‌زمینه با پیج شما طبیعتاً به موضوع فعالیت شما علاقه‌مند هستند. بنابراین می‌توانید از این علاقمندی استفاده کرده و آن‌ها را به پیج خود جذب کنید.

اگر به مثال گفته شده در دو پاراگراف قبل برگردیم، شما می‌توانید با گذاشتن یک پست مشترک با همکاری پیجی که در حوزه‌ی فیلم و سریال فعالیت دارد، کاربران علاقمند به این زمینه را جذب پیج خود کرده و علاوه بر افزایش فالوور، شاهد خود نیز باشید؛ چرا که کاربران جدید به صورت کاملاً هدفمند جذب شده‌اند.

چرا نمیتونم پست مشترک بزارم؟

کاربران زیادی هستند که در گذاشتن پست دو نفره با مشکل مواجه می‌شوند. این خطاها انواع متفاوتی دارند و برای هریک از کاربران به شکل‌های گوناگونی نمایش داده می‌شوند. از رایج‌ترین مشکلات پست مشترک اینستاگرام میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

این مشکل به غیرفعال بودن قابلیت پست مشترک برای پیجتان مرتبط است. اگر هنوز این قابلیت برای پیجتان فعال نشده، به ابزار تغییر IP متصل شوید. اگر باز هم نتیجه نگرفتید، باید صبر کنید تا خود اینستاگرام این ویژگی را برای اکانتتان فعال کند.

ارور غیرفعال بودن استیکر موزیک مربوط به آپدیت‌های قدیمی اپلیکیشن اینستاگرام است. چون قابلیت استیکر موسیقی در ایران غیرفعال است و در چند نسخه قبلی اینستاگرام، پست مشترک به این استیکر هم نیاز داشت، نمیشد بدون دسترسی به این استیکر، پست دو نفره گذاشت. برای رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام به ابزار تغییر آیپی وصل شوید و اینستاگرام خود را آپدیت کنید.با گذشت زمان این قابلیت کم کم برای تمام اکانت‌ها فعال خواهد شد و خواهید توانست از قدرت این قابلیت برای افزایش بازدید و فالوور استفاده کنید.

مزایای پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

استفاده از پست مشترک در اینستاگرام مزایای زیادی برای پیج‌های کاری و بلاگری دارد. 3 مورد از فواید پست مشترک در اینستاگرام عبارتند از:

  1. با پست مشترک در اینستاگرام دیگر نیاز نیست شما و دوستانتان هرکدام یک تصویر را در اینستاگرام خود پست کنید. با استفاده از قابلیت پست دونفره اینستا، تنها کافی است یکی از شما تصویر را پست کند و آن پست در پیج شما هم نمایش داده شود.
  2. پست مشترک اینستاگرام دامنه مخاطبان شما را افزایش می‌دهد. با گذاشتن پست مشترک اینستاگرام، فالوورهای دوستانی که با آن‌ها پست مشترک گذاشته‌اید نیز با محتوای شما آشنا می‌شوند. همچنین این قابلیت، فالوورهای دوستانتان را به دنبال کردن شما ترغیب می‌کند.
  3. اگر صاحب کسب و کار اینستاگرامی هستید و قصد استفاده از قابلیت پست مشترک اینستا را دارید، سعی کنید این کار را با پیج‌هایی انجام دهید که برای بیزینس شما بیشترین سود را داشته باشند. معمولاً پیج‌هایی برای این کار مناسب هستند که موضوع فعالیت مشابهی با صفحه‌ی اینستاگرامی شما دارند. استفاده از این قابلیت می‌تواند فالوورهای زیادی را به پیج شما جذب کند.

نتیجه گیری

اگر کاربردهای دیگری برای قابلیت پست دونفره اینستاگرام سراغ دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد شنونده‌ی نظرات شما هستیم!

دکمه بازگشت به بالا