استان ها

استاندار گیلان: منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد ارزشمند کشور است

به گزارش تیتر اول از انزلی ، دکتر سندانس زارع در حاشیه مراسم استفاده از 18 پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ارزش ترین مناطق آزاد در میان مناطق آزاد ملی.

وی گفت: منطقه آزاد انزلی طی هفت سال گذشته با نزدیک شدن به کاهش قابل توجه واردات و تولید ، افزایش تولیدات داخلی و صادرات به همسایگان شمالی کشور و تأمین برخی نیازهای منطقه ای نقش موثری در توسعه استان و کشور داشته است. در مناسبت های مختلف سال مانند هفته دولت و دهه فجر ، شاهد حضور مقامات ایالتی و استانی در مراسم راه اندازی پروژه هایی هستیم که از نظر زیرساخت ها ، خدمات و گردشگری مهم هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علی رغم همه فشارها و تحریم ها ، ما توانستیم با برنامه ریزی هدفمند در منطقه آزاد انزلی و بنادر گیلان ، به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی آستارا ، در سمت خوبی برای صادرات باشیم ، امیدواریم که تا پایان سال جاری همسایگان شمالی آن از 600 میلیون دلار آمریکا تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است زمینه را برای توسعه منطقه آزاد انزلی فراهم کند ، خاطرنشان کرد: فعالیت های تولید صنعتی که با تلاش گسترده مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی انجام شده منجر به صدور لایحه دولت شده است. هیئت امنا ضمن حل برخی از مشکلات انسانی که سال گذشته بوجود آمدند ، باید زمینه را برای توسعه بیشتر فعالیتهای تولیدی فراهم کند.

زارع در مورد تکمیل راهروی ریلی شمال به جنوب یا راه آهن جنوب به شمال که آبهای آزاد دریای عمان را با دریای خزر متصل می کند ، گفت: با برنامه ریزی خوب ، قادر به جابجایی سقف 10 میلیون تن کالای ترانزیتی خواهیم بود. این یک رویداد مهم برای دولت طی یک دوره 10 ساله خواهد بود.

نماینده عالی دولت گویان ابراز امیدواری کرد که پروژه بندر راستا-خزر که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و مواد به تأخیر افتاده بود ، در ماه ژوئن و در پایان فصل به بهره برداری برسد. حمل و نقل و عرضه کالاهای بیشتر به جمهوری اسلامی ایران را تسهیل کنید.

46

دکمه بازگشت به بالا