عمومی

پیش‌بینی کاهش دما و بارش‌های رگباری در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به جو منطقه دمای هوا کاهش یافته و بارش‌های رگباری استان را فرا می‌گیرد.

پیش‌بینی کاهش دما و بارش‌های رگباری در آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی عبور سامانه بارشی از عرض‌های شمالی کشور موجب افزایش ابر، بارش باران به صورت رگبار و غرش آذرخش به ویژه در نواحی شمالی و شرقی و بارش تگرگ و برخورد آذرخش در نواحی مستعد استان آذربایجان شرقی می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضع تا اواخر این هفته در استان حاکم می‌شود اظهار کرد: تشدید بارش‌های رگباری موجب آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای در روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب خیزش گرد و خاک می‌شود گفت: احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

 امیدفر خواستار لغو سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت‌های کوهنوردی عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

دکمه بازگشت به بالا