استان ها

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان خواستار تسربع گازرسانی در استان شد

تیتر اول/ سیستان و بلوچستان نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: این منطقه به عنوان دورافتاده ترین و گسترده ترین منطقه کشور متاسفانه اکثر شهرستان های استان به شبکه گاز وصل نیستند و یا گازرسانی نمی شود. اصلاً و چون بهره خدا از گاز کم است، از توسعه و پیشرفت جلوگیری می شود.

درخشان در بازدید از طرح های گازرسانی حوزه انتخابیه افزود: با توجه به اینکه گاز اکثر شهرستان های سیستان و بلوچستان از طریق شهرستان های حوزه انتخابیه من انجام می شود، جای بسی تاسف است که شاهد عدم انجام این کار در شهرستان های منطقه هستیم. دسترسی به این نعمت خدادادی گرفتن خط گاز از درب منازل در مناطق خاص متاسفانه بیش از یک سال می گذرد که مشترکین متقاضی نصب علمک منتظر رفع مشکل هستند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لسار، بنت، عشار و اهوران در مجلس ادامه داد: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف محرومیت زدایی به عنوان آخرین استان بدون استان آغاز شد. . گاز در کشور در سال های اخیر، اما تاکنون به طور کامل تکمیل نشده است.

درخشان تصریح کرد: بسیاری از مناطق این استان از جمله سربازا، راسک، فنوج و لاشار و غیره از نعمت گاز بی بهره اند. مردم این منطقه سال هاست که از درد و رنج ناشی از حمل سیلندر گاز گله مند هستند، چقدر طول می کشد تا در این زمینه آسایش و آرامش داشته باشند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: عدم گازرسانی به این منطقه اهالی را مجبور به صرف هزینه های زیادی کرده است، بنابراین با توجه به مرزی بودن منطقه و قاچاق سیلندر گاز شاهد کمبود هستیم. از امکانات در این صنعت در اکثر شهرهای این منطقه. به طوری که مردم مجبورند با در دست داشتن کپسول به دنبال راه حلی موقت برای مشکل تامین سوخت باشند و با وجود تورم و کمبود، هر کپسول در بازار آزاد با قیمت گزافی خریداری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در شورای اسلامی تاکید کرد: این سوالات در حال حاضر از سوی وزیر نفت مطرح می شود که دغدغه مردم مناطق فقیرنشین به ویژه شهرستان های سرباز و راسک است. ، بوجود خواهد آمد. ، فنوج، لاشار و … در مورد تامین سوخت گاز مایع باید حل شود آیا وجود خواهد داشت؟ مردم این منطقه تا کی باید از حمل سیلندر گاز رنج ببرند؟ چرا با گذشت چندین سال از عملیات گازرسانی در استان هنوز گازرسانی در بسیاری از شهرها تکمیل نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا