بین الملل

سفر دبیرکل و دو وزیر دفاع ناتو به کی‌‌یف

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به طور ناگهانی به کی‌یف سفر و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد. به گزارش «راشا تودی»، دو طرف در این دیدار درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین گفت‌وگو کردند. 

استولتنبرگ در نشست خبری بعد از این دیدار به‌رغم گزارش‌ها درباره ناکامی ضدحملات اوکراین مدعی شد نیروهای اوکراینی در حال پیشروی هستند. وی افزود: هر متری که نیروهای اوکراینی به دست می‌آورند، متری است که روسیه از دست می‌دهد. 

او با بیان این که ناتو چارچوب قراردادهایی برای ۲.۵۳ میلیارد دلار «مهمات کلیدی» برای اوکراین شامل ۱.۵۴ میلیارد دلار سفارشات قطعی دارد، افزود: این، قابلیت‌هایی مثل توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک و مهمات تانک‌های اصلی میدان نبرد را پوشش می‌دهد. 

 

 

در همین حال، راشا تودی از ورود وزیر دفاع فرانسه به کی‌یف خبر داد و افزود انتظار می‌رود «سباستین لکورنو» با همتای اوکراینی خود دیدار کند. طبق این گزارش، بیش از ۲۰ نماینده از چند پیمانکار دفاعی او را همراهی می‌کنند. 

 

 

امروز پنجشنبه همچنین دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس در سفری سرزده به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، دو طرف درباره تقویت دفاع هوایی اوکراین گفت‌وگو کردند و گفتند این موضوع بخصوص در آستانه فصل زمستان مهم است. 

 

 

به گزارش این شبکه، وزیر دفاع انگلیس همچنین با همتای اوکراینی خود در کی‌یف دیدار کرد. دو وزیر که هر دو در این سمت جدید هستند، درباره تقاضای اوکراین برای افزایش دفاع هوایی، توپخانه و سیستم‌های ضدپهپاد گفت‌وگو کردند. «رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: زمستان در راه است اما ما آماده‌ایم. قوی‌تر کنار هم. 

وی همچنین اعلام کرد شاپس را در جریان «پیشرفت تلاش‌های ضدحمله‌ای کی‌یف در جنوب شرقی اوکراین قرار داد». 

 

 

ولودیمیر زلنسکی که در دوران ریاست‌جمهوری خود حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را در مقابل روسیه از دست داده، اخیراً در توجیه روند کُند ضدحملات اوکراین علیه ارتش روسیه گفت: «پیروزی فردا یا پس‌فردا به دست نمی‌آید اما در عین حال یک رویای فانتزی نیست. اوکراین شایسته پیروزی است و غرب باید از آن حمایت کند».

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا