ورزش و نشاط

حسن تفتیان: بدون مربی بضاعتم همین است/ تا بازی‌های آسیایی خداحافظی نمی‌کنم

رکورددار دوی سرعت ایران در مورد عملکرد خود در قهرمانی آسیا گفت: تمام تلاشم را کردم اما زمانی که خودم مربی و ورزشکار باشم و برنامه‌ریزی کنم کار خیلی سخت می‌شود.

به گزارش تیتر اول، حسن تفتیان سریع‌ترین مرد ایران در دوی ۶۰ متر مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا  ششم شد و از رسیدن به مدال بازماند. این در حالی بود که بسیاری تفتیان را قهرمان این مسابقات می‌دانستند.

تفتیان در گفت‌وگو با تیتر اول به عملکرد خود در قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: قطعا از نتیجه راضی نیستم. با توجه به اینکه در چند ماه گذشته مربی نداشتم، انتظار خاصی هم برای این مسابقات نداشتم. خودم برای تمریناتم برنامه‌ریزی می‌کردم و پیش می‌رفتم. با این شرایط بضاعتم همین است. امیدوارم در چند ماه باقی مانده تا المپیک حداقل تکلیفم از نظر مربی و شرایط تمرینی مشخص شود تا راحت‌تر پیش بروم. این شرایط خیلی سخت است و قطعا نباید انتظار نتیجه خاصی داشت.

او افزود: تمام تلاشم را کردم اما زمانی که خودم مربی و ورزشکار باشم و برنامه‌ریزی کنم خیلی سخت می‌شود. قطعا کار حرفه‌ای و پایه‌ای انجام نشده است. خیلی دوست داشتم مدال بگیرم و تمام تلاشم را کردم اما دوست داشتن و تلاش من کافی نیست.

حسن تفتیان: بدون مربی بضاعتم همین است/ تا بازی‌های آسیایی خداحافظی نمی‌کنم

او با بیان اینکه از ابتدای فصل در مورد وضعیت مربی‌ام صحبت کرده‌ و پیگیر بوده‌ام، تاکید کرد: فدراسیون می‌گوید امکان همکاری با مربی خارجی نیست. در مورد گزینه داخلی هم نه من و نه دوستان گزینه‌ای مد نظرمان نبود. تنها کاری که انجام دادم این بود که قبل از قهرمانی آسیا اردویی ۴۰ روزه به کیش رفتم.

او در مورد شرایط حضور خود در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی جهان گفت: قهرمانی جهان شرایط خاصی دارد. در رنکینگ هستم، فدراسیون هم پیگیری کرده و درخواست دعوتنامه زده است اما فدراسیون جهانی می‌گوید با توجه به اینکه سهمیه را با رنکینگ گرفته‌ایم باید تا اعلام رنکینگ نهایی در پنجم اسفند صبر کنیم اما این برای ما خیلی دیر است چون مسابقات ۶ روز بعد برگزار می‌شود و نمی‌دانیم در این فرصت، امکان اخذ ویزای اسکاتلند وجود دارد یا نه.

تفتیان با بیان اینکه برای قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی خاصی نداشتم و با توجه به اینکه مسابقات در ایران بود، دوست داشتم شرکت کنم، تاکید کرد: هدف اصلی من المپیک است که ابتدا باید رنکینگ و سهمیه را تثبیت کنیم. برنامه را من نباید بگویم. انگار در سیستم ورزش ما همه چیز برعکس شده است. برنامه را باید مدیران ورزشی داشته باشند، ورزشکار را دعوت کنند و بگویند برنامه تو تا المپیک این است اما اینجا خودمان برنامه‌ریزی می‌کنیم و همان هم انجام نمی‌شود.

حسن تفتیان: بدون مربی بضاعتم همین است/ تا بازی‌های آسیایی خداحافظی نمی‌کنم

او در مورد مربی خود گفت: اصلا وضعیت مربی من مشخص نیست. خودم دوست دارم با آقای گریگوری لیتل، مربی جامائیکایی تمرین کنم اما فدراسیون این نظر را ندارد و می‌گوید برنامه‌ای برای مربی و اردوی خارجی نداریم.

تفتیان در واکنش به اینکه شنیده شده شاگرد دارد و مربیگری را آغاز کرده است، گفت: نمی‌شود گفت شاگرد دارم. در دوومیدانی وضعیت نامشخص است، بچه‌ها و من مربی نداریم و کنار هم تمرین می‌کنیم. به واسطه اینکه چند سالی بزرگتر هستم کمک‌شان کردم اما مربیگری را شروع نکرده‌ام چون هنوز ورزش حرفه‌ای می‌کنم. همه تنها بودیم و کنار هم تمرین می‌کنیم.

او در مورد اینکه در حال حاضر قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی را ندارد، گفت: خیلی علاقه‌ای به مربیگری ندارم و فکر می‌کنم حداقل تا بازی‌های آسیایی بعدی می‌توانم ورزش کنم.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا