بین الملل

دیوان کیفری بین‌المللی نگرانی خود را از حمله احتمالی اشغالگران به رفح ابراز کرد

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی روز دوشنبه از گزارش‌ها درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تیتر اول، خان در پلتفرم «X» نوشت: «من به شدت نگران گزارش‌های بمباران و حمله احتمالی نیروهای اسرائیلی به رفح هستم و دفتر من در حال انجام تحقیقات مداوم و فعال در مورد وضعیت فلسطین است.»

خان خاطرنشان کرد که تحقیقات در فلسطین «با هدف محاکمه افراد مسؤول جنایات ذکر شده در اساسنامه رم» به صورت فوری انجام می‌شود.

به نقل از اسپوتنیک، خان افزود که همه درگیری‌های مسلحانه دارای قوانین هستند و بارها خواستار پایبندی به آن شده است، با این حال او «هرگز شاهد تغییر محسوسی در رفتار اسرائیل نبوده است.»

خان ادامه داد: من بارها تاکید کرده‌ام که کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند، بعداً که دفتر دادستانی براساس وظایقش اقدام کند، شکایت نکنند. او قول داد که متخلفان را به دست عدالت بسپارد.

این در حالی است که ارتش اشغالگر از هفتم اکتبر به عملیات نظامی خود علیه نوار غزه ادامه داده است و منجر به شهادت بیش از ۲۸ هزار نفر و مجروح شدن بیش از ۶۷ هزار نفر از ساکنان غزه شده‌است.
 

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا