جامعه

کمک شهرداری به رفع مشکل مسکن پایتخت با «اجاره‌داری حرفه‌ای»

سخنگوی شهرداری تهران از کمک مدیریت شهری به رفع مشکل مسکن شهروندان تهرانی از مسیر اجاره‌داری حرفه‌ای و افزایش عرضه مسکن خبر داد.

به  گزارش تیتر اول، عبدالمطهر محمدخانی با بیان اینکه اتاق عملیات و یا مجموعه‌ای، فعالیت علیه شهرداری تهران با تأکید بر حوزه مسکن را آغاز کرده است، در این راستا به رسانه های متعلق به طیف مدیریت شهری دوره پنجم اشاره کرد و افزود: متأسفانه این اقدامات کاملا ضد منافع و خواست مردم است. بنای شهرداری در قرارگاه مسکن بر این است که به دولت کمک کند تا وعده رئیس جمهور مبنی بر تأمین مسکن برای شهروندان محقق شود و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌های متعددی با بخش‌های مختلف برای ساخت مسکن در تهران در حال شکل‌گیری است و در کنار آن، شهرداری نیز در ساخت مسکن وارد شده و بنا بر این دارد که در «اجاره‌داری حرفه‌ای» نیز ورود کند

محمدخانی با بیان اینکه با «اجاره‌داری حرفه‌ای» کمک خواهیم کرد که مشکل مسکن مردم برطرف شود، خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های صورت گرفته بدمسکنی و اجاره بالای مسکن یکی از مشکلات شهروندان عنوان شده است و سعی می‌کنیم با افزایش عرضه مسکن در تهران قیمت‌ها را بشکنیم؛ ما حتماً در این حوزه فعالیت خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: برخی رسانه‌ها به اشتباه می‌گویند که شهرداری تهران در این زمینه وظیفه‌ای ندارد؛ اما چنین نیست و بر اساس قوانین بالادستی و ابلاغ‌های انجام شده و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش تمام دستگاه‌ها برای برداشتن بار از روی دوش مردم، مدیریت شهری باید در این زمینه ورود کند که قطعاً با قدرت انجام خواهد شد.

بنا براعلام سایت شهر، سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح‌های موضعی و موضوعی در کمیسیون ماده پنج با دقت پیگیری می‌شود، گفت: موضوعاتی با قدمت چند دهه در محلات در این کمیسیون بررسی می‌شود.

انتهای پیام 

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا