جامعه

زلزله در مراکش؛ عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد

تیم‌های امداد و نجات در مراکش همچنان در تلاش برای جستجوی بازماندگان زلزله ۶.۸ ریشتری هستند که اخیرا بخش‌هایی از این کشور در شمال آفریقا را لرزاند و هزاران کشته برجای گذاشت.

به گزارش تیتر اول به نقل از آناتولی، امدادگران موفق شدند پنج چوپان را که در یک منطقه کوهستانی در شمال مراکش گرفتار شده بودند، نجات دهند.

با این حال، تلاش‌های امدادی به دلیل وجود کوه‌های مرتفع، همچنان در برخی از مناطق در استان‌های آسیب‌دیده به کندی صورت می‌گیرد.

در شهر کوهستانی «اسنی» در مرکز استان «حوز»، یک بازار هفتگی به رغم ویرانی های برجا مانده ناشی از زلزله به منظور تامین مایحتاج مورد نیاز مردم محلی برپا شده است.

همچنین یک کمپین اهدای خون در شهر «امزمیز» در ۵۵ کیلومتری جنوب مراکش برای کمک به مردم زلزله زده راه‌اندازی شده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، بر اثر زلزله ۶.۸ ریشتری اخیر در مراکش حدود ۳۰۰۰ نفر کشته و ۶۱۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین گفته می‌شود که حداقل ۵۰ هزار خانه در اثر زلزله به طور کامل یا جزئی فروریخته است.

در همین حال، یکشنبه گذشته دولت مراکش حساب‌های بانکی ویژه‌ای را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به بازماندگان زلزله ایجاد کرد.

هزاران نفر در پی این حادثه دردناک بی‌خانمان شده‌اند.

به گفته موسسه ملی ژئوفیزیک مراکش، این زمین لرزه قوی ترین زمین لرزه ای بود که در یک قرن اخیر این کشور شمال آفریقا را لرزاند.

همچنین صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد: احتمالا بیش از ۱۰۰ هزار کودک در زلزله ۶.۸ ریشتری مراکش آسیب دیده‌اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: هنوز آمار دقیقی از تعداد کودکانی که در زلزله مراکش جان‌باخته یا مصدوم شده‌اند به دست نیامده است.

یونیسف با ارزیابی بیش از ۱۰۰ هزار کودک زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای سال ۲۰۲۲ میلادی، کودکان یک سوم از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا