جامعه

جزئیات پرداخت وام به سربازان ماهر در سال ۱۴۰۲

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که پرداخت وام خود اشتغالی و کارآفرینی به سربازان ماهر پس از پایان خدمتشان برای امسال هم اجرا خواهد شد.

سردار محمدجواد زاده‌کمند در گفت‌وگو با تیتر اول، درباره پرداخت وام کارآفرینی و خوداشتغالی به سربازان ماهری که خدمت سربازیشان به پایان رسیده است، گفت:‌ از جمله هداف تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان، خوشایندسازی سربازی و حمایت از اشتغال سربازان پس از پایان خدمت است. در همین راستا نیز قرارگاه فعالیت‌های مختلفی را در دستورکار خود قرار داده است که یکی از این اقدامات پرداخت وام خوداشتغالی یا همان کارآفرینی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت است.

وی درباره اینکه آیا در سال ۱۴۰۲ وامی برای مهارت آموزی سربازان پرداخت می‌شود یا خیر گفت:‌ برای سال ۱۴۰۲ هم  حتما این موضوع را خواهیم داشت و ما الزامات این کار را انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله این وام به سربازان ماهر پرداخت شود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چه زمانی روند اعطای وام به سربازان ماهر آغاز خواهد شد، گفت: امیدواریم و در تلاشیم که از اوایل نیمه دوم سال پرداخت‌ وام به افراد دارای شرایط آغاز شود. جزئیات و دیگر شرایط بهرمندی نیز همزمان با اجرای طرح از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

زاده‌کمند درباره اینکه چه اعتباری در سال جاری برای وام سربازان ماهر در نظر گرفته شده است، گفت: امسال هم از سوی دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص داریم. البته تلاش ما این است که از ظرفیت استان‌ها هم مانند سال گذشته استفاده کنیم تا این مبلغ افزایش پیدا کند. 

وی درباره  پرداخت وام به سربازان ماهر در سال گذشته نیز گفت:‌ در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سوی استان‌ها برای وام اشتغال‌زایی به سربازان ماهر در نظر گرفته شد که در مجموع ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از این وام‌ها بهره‌مند شدند. رقم این وام‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود. همانطور که گفتم برای سال ۱۴۰۲ نیز اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که به زودی روند ثبت درخواست و اعطای وام‌های آغاز خواهد شد.

به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح افرادی که در گذشته از این وام بهره‌مند شده باشند، امکان اینکه دوباره چنین وامی را دریافت کنند، نخواهند داشت.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا