بین الملل

اصابت موشک به تل‌آویو و عسقلان+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» از اصابت موشک‌ به تل‌آویو و عسقلان خبر داد و گزارش کرد که آژیرهای خطر به صدا درآمده است و پناهگاهها نیز باز شده است.

جروزالم‌پست گزارش کرد که اوایل صبح امروز (شنبه)، آژیرهای ورود موشک به مناطق جنوبی اطراف غزه، مناطق نقب و در تل‌آویو برای چندین دقیقه به صدا درآمد.

 

 

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که یک راکت به یک ساختمان مسکونی در تل‌آویو اصابت کرده است و یک زن ۷۰ ساله نیز جان باخته است.

از طرف دیگر، رادیو اسرائیل نیز به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد که حدود یکساعت پیش، حماس یک عملیات ترکیبی انجام داده است که شامل شلیک موشک و نفوذ گروههای مقاومت به اراضی اشغالی می‌شده است.

 

 

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش کردند که از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به وقت محلی، صدای آژیر خطر از جنوب تا مرکز اراضی اشغالی شنیده شده دهها موشک مقاومت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که نیروهای مقاومت حماس وارد سدروت شدند و نیروهای رژیم صهیونیستی با اعضای گروه مقاومت حماس که به اراضی اشغالی نفوذ کردند، درگیر شدند. شهردار اشکلون دستور داده است که تمامی پناهگاههای این شهر باز باشند.

 

 

 

در پی این حملۀ راکتی آژیر خطر در تل‌آویو، ریشون لتزیون، رحوفوت و مناطق دیگری به صدا درآمد. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملۀ راکتی به عسقلان یک ساختمان هدف قرار گرفته و ۴ صهیونیست زخمی شدند.

 

 

گردان های القسام اعلام کرد که رئیس ستاد کل گردان‌های القسام به زودی بیانیه‌ای را برای مردم فلسطین و ملت عربی و اسلامی ارائه خواهد کرد.

در پی تحولات صبح امروز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که با مقام‌های ارشد امنیتی ظرف ساعات آینده امروز تشکیل جلسه می‌دهد.

«بنی گانتز» رهبر حزب اتحاد ملی نیز تصریح کرد: «حماس اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد و پیامدهای آن را متحمل خواهند شد. تمامی شهروندان اسرائیل پشت ارتش و نیروهای امنیتی هستند و دولت برای هر اقدام مصمم و مسئولانه از حمایت کامل برخوردار است».

وی ادامه داد: «ما مراقب و متحد خواهیم ماند و ضربه سنگین و دردناکی را به دشمن وارد خواهیم آورد».

«محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به عملیات صبح امروز مقاومت اشاره کرد و گفت: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم».

وی ادامه داد: «اولین حمله عملیات طوفان الاقصی بیش از پنج هزار موشک بود که دشمن را هدف قرار داد. از امروز هماهنگی امنیتی با اشغالگران پایان می یابد. امروز مردم ما انقلاب خود را بازیافته و به پروژه تشکیل کشور بازگشته اند».

الضیف تصریح کرد: «طوفان الاقصی از آن‌چه که اشغالگران فکر می‌کنند و باور دارند، بزرگ‌تر است و زمان آن رسیده است که همه نیروهای عربی و اسلامی متحد شوند تا اشغالگری را از بین ببرند».

فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  سپس خواستار جهاد علیه صهیونیست‌ها شد و گفت: «امروز هرکه اسلحه دارد باید بیرون بیاورد که وقتش رسیده است. هرکه نمی‌تواند به طور مستقیم در طوفان الاقصی شرکت داشته باشد، در همبستگی با آن شرکت کند».

الضیف تصریح کرد: «اولین حمله طوفان الاقصی مواضع، فرودگاهها و مواضع نظامی دشمن را هدف قرار داد.همه باید از طریق بیانیه های پیاپی نظامی، از دستورالعمل‌ها پیروی کنند.»

سه‌شنبه هفته گذشته (11 آنلاین ماه)، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به جنایات صهیونیستها در قدس اشغالی و الخلیل تأکید کرد پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی طول نخواهد کشید، و گفت که این رژیم به دنبال یک جنگ مذهبی است. . (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا