استان ها

ریزگردها سیستم ایمنی بدن را مختل و بیماری ایجاد می‌کند

تیتر اول/لرستان رئیس مرکز بهداشت بروجرد گفت: ریزگردها سیستم ایمنی بدن را مختل و بیماری ایجاد می‌کند.

شهرام ممدوحی امروز ۱۷ خردادماه در همایش ریزگردها، عوامل و روش‌های کاهش اثرات آن بر جامعه که در سالن اجتماعات شهرداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: زنجیره پیوسته‌ای میان انسان‌ها، گیاهان و حیوانات وجود دارد.

وی تصریح کرد: ریزگردها سیستم ایمنی بدن را مختل و بیماری ایجاد می‌کند، آن‌ها مهمانان ناخوانده‌ای هستند که جای خود را در آسمان بیشتر شهرها و روستاها باز کرده و بیماری‌های مختلفی ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت بروجرد خاطرنشان کرد: ریزگردها برای سلامتی اطفال و سالمندان و کسانی که بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی دارند خطرناک است.

محمد میر احمدی معاون جهاد کشاورزی بروجرد نیز در این همایش، گفت: لازمه زندگی پایدار حفظ محیط‌زیست بوده مسائل زیستی و انسانی از مهمترین نکات برای حفظ محیط‌ زیست است.

وی اضافه کرد: فقر پوشش گیاهی نقش مهمی در انتشار ریزگردها دارد، برخی کشاورزان با آتش زدن باقی‌مانده مزارع کشاورزی باعث آلودگی هوا و خاک می‌شوند و این امر باعث کاهش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: امروز مشکلات بسیاری از بیماری‌ها که برای انسان اتفاق می‌افتد نشانه تخریب محیط‌زیست و استفاده از مواد شیمیایی برای کشت و کار و پرورش انواع دام است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا