اقتصادیبهترین های کسب و کار

صدور کارت تخفیف باشگاه مشتریان

کارت باشگاه مشتریان یا کارت وفاداری زمانی به وجود آمد که کسب و کارها به اهمیت وجود مشتری وفادار پی بردند و اقدام به راه اندازی سایت باشگاه مشتریان نمودند. باشگاه مشتریان سیستمی است که اطلاعات مشتریان و خرید‌های آن‌ها را ثبت کرده و امکان اعطای اعتبار، امتیاز و تخفیف را فراهم می‌کند. یکی از روش‌های موثر برای وفادارسازی مشتریان، “چاپ کارت باشگاه مشتریان” است. این کارت، هویتی است که نقشی اساسی در راه اندازی باشگاه مشتریان دارد و می‌توان آن را جهت ایجاد انگیزه و ارائه تخفیف به مشتریان ارائه نمود.

کارت هواداری در عین سادگی، عملکرد مثبتی دارد و هر کسب و کاری می‌تواند با توجه به نوع فعالیت خود و مشتریانی که دارد، به شکل متفاوتی از آن استفاده کند. چاپ کارت مشتریان را می‌توان امری ضروری در تجارت و موفقیت در کسب و کارها در نظر گرفت زیرا به صاحبان مشاغل کمک می‌کند که با به کار بردن روش‌هایی مانند امتیازدهی، ارائه تخفیف، پیشنهادات جذاب و … مشتریان را به خود وفادار نموده و میزان فروش خود را افزایش دهند. علاوه بر این اعطای کارت وفاداری به مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها احساس با ارزش و خاص بودن پیدا کنند، و با هر بار استفاده از خدمات و محصولات شما از امتیاز ویژه‌ای بهره‌مند شود.

کارت تخفیف چیست؟

کارت تخفیف یک امتیاز ویژه ای است که از سوی هر مرکز خرید و هر ارکان تجاری و یا هر کسب و کاری که نیاز به دیده شدن دار آن احساس می شود. این کارت بیشتر برای مشتریان دائمی کاربرد دارد و اثر بخشی خود را زمانی نشان می دهد که یک مشتری دو بار برای دریافت خدمت به شما مراجعه کند. از همین رو نیاز است بگویم که این کارت های تخفیف بسیار وسوسه بر انگیز هستند زیرا مشتریان شما را ترغیب می کنند که بارها برای دریافت خدمت به شما مراجعه کنند؛ زیرا شما با پرداخت هزینه کمتری می توانید خدماتی که دفعات قبل دریافت کرده اید اما با نرخ بیشتر را مجدداً دریافت کنید.

شاید از خود بپرسید این امر چه سودی برای فروشنده دارد. باید به شما بگویم هیچ امری سود آور تر از حضور مجدد شما در یک مجموعه کاری نیست زیرا برای رسیدن به مشتری جدید نیاز به هزینه بیشتری است. از سوی دیگر با در دست داشتن کارت‌های تخفیفی و صحبت پیرامون آن با دوستان خود می توانید به صورت رایگان حتی برای عرضه کننده آن خدمت نیز تبلیغ کنید.

کارت تخفیف چند نوع است؟

تنوع بالای کارت های که در ابتدا به آن اشاره شد برای کسب و کارهای مالی و خدماتی یکی از دلایل برتری این کارت ها تا به امروز شناخته شده است و در ادامه برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

·         کارت تخفیف معمولی

وقتی شما یک کاغذ در دست دارید قاعدتاً برای شما هیچ ارزش و اعتباری ندارد؛ اما این کاغذ اگر همراه با یک مهر به خصوص به شما عرضه شما می شود یک کارت تخفیف ویژه که می توانید برای خریدهای بعدی خود از آن بهره بگیرید. کارت های تخفیفی معمولی به کارت های کاغذی معمولی گفته می شود که رقم تخفیف همراه با یک مهر مخصوص به موسسه برای شناسایی در دفعات بعدی مراجعه به شما عرضه می شود.

·         کارت تخفیف هوشمند

کارت های دیگری هستند که زیر نظر باشگاه مشتریان برای مشتریان وفادار و همیشگی با مزیت های فراوان صادر می شود. این کارت ها به صورت الکترونیکی و هوشمند هستند. با ذکر این مورد که تمامی مشخصات یک مشتری و میزان خریدی که در طی گذر زمان از موسسه انجام داده است در این کارت ثبت می شود.

سپس بر اساس فعالیت های انجام شده تخفیفی را با رقمی قابل قبول برای مشتری به صورت اتوماتیک وار در نظر می گیرند. این کارت ها رضایت مندی بیشتری را برای مشتریان فراهم کرده است. برای کارت های هوشمند می توانید از رمز نگاری کردن روی کارت ها نیز برای امنیت و استفاده با کاربردهای متمایز تر نیز بهره بگیرید. چاپ کارت‌های تخفیفی هوشمند بر روی کارت‌های مگنت یا مایفر انجام می‌شود.

·         کارت تخفیف خدماتی

برخی از خدماتی که بسیار طرفدار دارد کارت های را تحت عنوان خدماتی به مشتریان خود عرضه می کنند. درست شبیه بلیط سینما و یا اتوبوس بسته به خدمتی که شما عرضه می کنید در دسترس مشتری قرار داده می شود تا ازخدمت پر کاربرد شما مشتری بتواند در طی گذر زمان بهره بگیرد.

·         کارت تخفیف مالی

این کارت ها بیشتر برای بانک ها و مؤسسات مالی کاربرد دارند. با در دست داشتن این کارت ها که تنها در ایران دو نمونه از آن در پرسه چاپ کارت تخفیف قرار گرفته است می توانید از تسهیلات بیشتر بهره بگیرید همچنین به دلیل نوع عملکرد شما در سودی که قرار است پرداخت شود تخفیف داده می شود.

چرا کارت باشگاه مشتریان باید روی PVC چاپ شود؟

کارت باشگاه مشتریان امروزه به دلیل اهمیت بسیار زیاد مشتری برای مشاغل گوناگون مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بهتر است برای چاپ این کارت‌ ها زمان بیشتری صرف شود تا تاثیر پررنگ‌تری داشته باشد. از آنجایی که مشتریان در خریدهای خود باید از کارت خود استفاده نمایند تا از اعتبار و امتیاز برخوردار شوند باید جنس کارت‌ ها بسیار مقاوم و با دوام باشد تا با استفاده در طولانی مدت آسیبی به آن وارد نشود.

با این تفاسیر چاپ کارت مقوایی به دلیل نداشتن استحکام کافی گزینه مناسبی برای چاپ کارت در باشگاه مشتریان نیست. مناسب‌ترین گزینه برای چاپ کارت باشگاه مشتریان استفاده از کارت PVC است؛ زیرا از جنس پلی وینیل کلراید ساخته شده است و کیفیت و ماندگاری بالایی دارد. همچنین امکان چاپ اطلاعات متغیر (مانند چاپ کد تخفیف، چاپ بارکد، چاپ QR کد و…) را به شما خواهد داد.

انعطاف‌پذیری زیادی در برابر ساییدگی و خم شدگی دارد. به صورتی که حتی اگر مشتری کارت را داخل جیب و کیف پول خود بگذارد بر اثر ضربه و فشار آسیب نمی‌بیند. این کارت‌ ها در انواع مختلف کارت پی وی سی ساده، کارت مایفر و یا کارت مغناطیسی وجود دارند که برای چاپ انواع کارت باشگاه مشتریان می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

قابلیت فوق العاده‌ای که کارت‌ های PVC را از دیگر کارت‌ ها مجزا کرده قابلیت هوشمندسازی آن‌هاست که در لایه‌های داخلی و میانی کارت، نوار یا چیپ حافظه‌ای تعبیه شده که می‌توان اطلاعات را در آن‌ها ذخیره‌سازی کرد و در نهایت با دستگاه کارت خوان می‌توان به این اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. چاپ کارت باشگاه مشتریان هوشمند امکانات زیادی را به صاحبان کسب و کارها ارائه می‌نماید و امنیت اطلاعات را تضمین می‌نماید.

مزایای چاپ کارت باشگاه مشتریان PVC

  • کیفیت چاپ روی کارت‌ های pvc بالاتر است.
  • ماندگاری کارت‌ های pvc بسیار بالاست.
  • کارت پی وی سی آسیب‌پذیری پایینی دارند.
  • کارت‌ های PVC بر اثر فشار نمی‌شکنند و منعطف هستند.
  • قابلیت ضد آب و رطوبت بودن این نوع کارت‌ ها از مهم‌ترین مزایای آن‌ها است.
  • این نوع کارت‌ ها قابلیت چاپ انواع اطلاعات مانند کد تخفیف، کد بارکد و کد QR را نیز دارند.
  • قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات در کارت هوشمند برای این نوع چاپ کارت مشخصه‌ای ویژه است.
دکمه بازگشت به بالا