بهترین های کسب و کارعمومی

علت داغ شدن بدنه یخچال

یخچال یک وسیله ضرروی برای هر خانه‌ای تلقی می‌شود. که همیشه از آن به قلب آشپزخانه تعبیر می‌شود. زیرا بروز هر گونه مشکلی در آن می‌تواند افراد را با دردسرهای زیادی همراه کند. از رایج‌ترین سوالاتی که درباره‌ی یخچال پرسیده می‌شود، چرا بدنه یخچال داغ است؟ چرا از زیر یخچال و دیواره‌های آن حرارت حس میشود؟ آیا این نشان دهنده مشکل جدی است؟ در این مقاله از گلدیران قصد داریم که شما را با علت داغ شدن بدنه یخچال، دیواره‌های یخچال و راه های رفع آن آشنا کنیم. پس برای پاسخ به سوالات خود در ادامه این محتوا همراه ما باشید.

آیا داغ شدن بدنه یخچال همیشه غیرطبیعی و نگران ‌کننده است؟

 

اگر بدنه یخچال را لمس کنید، حتما گرمایی از آن را احساس خواهید کرد. باید بدانید این گرما در یخچال کاملاً طبیعی است اما دقت داشته باشید که اگر این گرما از حدی بالاتر برود لازم است که دلیل این افزایش دما و علت داغ شدن بدنه یخچال بررسی شود.

اطلاعاتتان را درباره یخچالتان افزایش دهید!

شاید بپرسید چرا می‌گوییم داغ شدن بدنه یخچال طبیعی است؟

جوابش ساده است. مثلا در یخچال های ال جی مقداری از طول لوله‌‌ی کندانسور را در کنار و دور درب یخچال عبور داده‌اند تا گرمای آن باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت بر روی دیواره‌های داخلی نزدیک درب یخچال و فریزر شوند و معمولا به دلیل همین فرآیند در یخچال‌ها گرمای بدنه یخچال تا میزانی طبیعی است.

علت خارج شدن هوای گرم از زیر یخچال ال جی

 

در کنار کمپرسور (موتور) و لوله‌های کندانسور ساید بای ساید ال جی یک فن برای خنک کردن لوله‌های کندانسور قرار داده شده است. با کار کردن فن، هوای گرم از پشت و زیر یخچال خارج می‌شود. پس در این حالت علت داغ شدن یخچال و خارج شدن هوای گرم از زیر یخچال ال جی کاملا طبیعی است.

علت داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

اما گاهی علت داغ شدن بدنه یخچال و دیواره های یخچال و فریزر به دلایل مختلفی امکان دارد اتفاق بیفتد که در ادامه این مقاله دلایل آن را برای شما توضیح می‌دهیم و شما را با نحوه رفع آن آشنا خواهیم ساخت.

  1. وجود حجم بالایی از مواد غذایی

 

وجود حجم بالایی از مواد غذایی در یخچال میتواند یکی از دلایل داغ شدن بدنه و دیواره های یخچال باشد. چون باعث می‌شود که کمپرسور یخچال زمان و انرژی بیشتری را برای خنک کردن و خنک نگه داشتن مواد غذایی صرف کند. پس لوله های کندانسور که در پشت یخچال و بعضی در کنار دور درب یخچال عبور کرده اند امکان دارد که گرمای بیشتری را تواید کند.

در صورتیکه مواد غذایی زیادی را در یخچال قرار دادید بهتر است که برای حل این مشکل درب یخچال را برای مدت طولانی و مرتب باز نکنید چون با هر بار باز کردن درب، یخچال شما سرمای زیادی را از دست میدهد و همین موضوع باعث میشود که کمپرسور یخچال بیشتر کار کند. تا قبل از رسیدن به دمای نرمال بهتر است درب یخچال را باز نکنید. برای اینکه در این امر بتواند مواد غذایی را بهتر در یخچال نگهداری کنید، کمک به طول عمر مواد غذایی در یخچال کنید و به علاوه این موارد فشار به کمپرسور یخچال وارد نکنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله نحوه را مطالعه کنید.
چگونه علت داغ شدن بدنه یخچال را پیدا کنیم؟ علت گرم شدن بدنه یخچال؟ علت داغ شدن بدنه و دور درب یخچال ساید بای ساید؟ علت داغ شدن بدنه یخچال هیمالیا، علت داغ شدن بدنه یخچال سامسونگ، علت داغ شدن بدنه یخچال ایستکول، علت داغ شدن بدنه یخچال هیتاچی، علت داغ شدن بدنه یخچال امرسان، علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی، همه این موارد را در این مقاله آموزش خواهید دید.

  1. فاصله کم یخچال با دیوار پشت و سقف

یکی از دلایلی که سبب گرم شدن دیواره های یخچال و بدنه آن میشود فاصله کم یخچال با دیواره پشت و سقف یخچال است. در زمان گردش گاز، لوله های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند، بسیار گرم می شوند. به همین علت برای خنک شدن این لوله ها باید هوا به صورت مطلوب و درست جریان داشته باشد.

اگر یخچال از پشت به دیوار چسبیده و اطراف آن توسط کابیت محاصره شده است، پس جریان هوا به خوبی صورت نخواهد گرفت و این باعث گرم شدن لوله های کندانسور در یخچال می شود. پس برای رفع این مشکل باید به فاصله‌های استاندارد دستگاه از اطراف توجه داشته باشید.

  1. کثیف شدن کندانسور یخچال

به مرور زمان گرد و غبار زیادی بر روی کندانسور جمع می شود که این ذرات گرد و غبار، مانع از جریان و تبادل گرما و خنک شدن لوله های کندانسور به درستی خواهد شد. در نتیجه با گرم شدن کندانسور، بدنه و دیواره یخچال نیز داغ خواهد شد.

برای تمیز کردن کندانسور یخچال بهتر است که سرویس دوره ای یخچال را هر 6 ماه یکبار جدی بگیرید. اگر الان زمان سرویس یخچال شما فرا رسیده است و بیش از 6 ماه است که سرویس آن را انجام نداده اید کافیست با ثبت درخواست  در کمترین زمان ممکن، نیروی متخصص را به محل شما اعزام نماییم.

چگونه از داغ شدن بدنه یخچال پیشگیری کنیم؟

 

به طور کلی خلاصه ای از الزاماتی که باید برای پیشگیری از داغ شدن یخچال باید رعایت شود را بیان می‌کنیم.

  1. یخچال را از مواد غذایی مختلف بسیار زیادی پر نکنید.
  2. اگر به هر دلیلی ناچار شدید که یخچالتان را پر کنید بهتر است بعد از قرار دادن مواد غذایی، درب یخچال را تا چند ساعت باز نکنید. چون باز کردن درب باعث هدر رفتن سرما و فعالیت مضاعف کمپرسور می‌شود.
  3. حواستان باشد که موقع جا دادن موادغذایی، درب یخچال را زیاد باز نگذارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.
  4. هرچند وقت یک ‌بار کندانسور را جرم‌گیری و تمیز کنید. که در بالا بهترین روش ان را سرویس دوره ای بیان کردیمو
  5. بین یخچال و دیوار و کابینت ها فاصله استاندارد را رعایت کنید.
  6. با توجه ، دمای یخچال را روی حد استاندارد تنظیم کنید.

علت گرم بودن بدنه یخچال ال جی چیست؟

 

  1. اگر گرمای مذکور در یخچال ال جی مربوط به بدنه کناره درب، ستون میانی و یا پشت یخچال است، کاملا طبیعی است. زیرا مقداری از طول لوله‌‌ی کندانسور را در کنار و دور درب یخچال عبور داده‌اند تا گرمای آن باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت بر روی دیواره‌های داخلی نزدیک درب یخچال و فریزر شوند.
  2. به فاصله‌های استاندارد دستگاه از اطراف توجه داشته باشید. فاصله‌ی استاندارد یخچال از قسمت عقب 10 سانتی متر، از طرفین 5 سانتی متر، و از بالا (سقف) 30 سانتی متر است؛ این فواصل باعث گردش هوا و کارکرد صحیح موتور می‌شود.

علت گرم بودن بدنه یخچال جی پلاس چیست؟

در مدل‌ های یخچال جی پلاس به دلیل قرار گرفتن کندانسور در بدنه میانی یخچال، داغ شدن آن کاملا طبیعی است. توجه کنید که کندانسور قابل مشاهده نمی باشد و زیر قاب کناره‌های دستگاه می باشد.

فاصله استاندارد یخچال جی پلاس از اطراف و سقف مانند یخچال ال جی میباشد که باید به ان توجه کنید و حتما آن را رعایت کنید.

در صورت رعایت مورد فوق اگر گرمای بیش از حد از یخچال ال جی و جی پلاس خود حس کردید کافیست که درخواست یا خود را ثبت کنید تا تکنسین های متخصص گلدیران در زودتر زمان برای رفع مشکل مراجعه کنند.

با تمدید گارانتی محصولاتتان دیگر نگران هزینه تعمیرات نباشید!

نحوه تعمیر داغ شدن بدنه یخچال و خارج شدن هوای گرم از زیر آن چگونه است؟

 

اگر گرمای خیلی زیادی از یخچال احساس کردید و متوجه شدید این ایراد به صورت جدی در محصول است و علاوه بر آن تمام نکات، علت علت داغ شدن یخچال و راه‌حل های ارائه شده برای رفع مشکل فایده ای نداشت، می توانید برای تعمیر یخچال درخواست تعمیر ثبت کنید. تعمیرکاران برای رفع ایراد در محل شما، از دستگاه بازدید میکنند و هزینه حدودی را اعلام خواهند کرد. پس از آن نیاز است که تعمیر دستگاه را شروع کنند.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از ضروری ‌ترین ابزارهای موجود در آشپزخانه، یخچال است. به طور کلی آشپزخانه، قلب خانه تلقی می‌شود. از این رو بروز هر گونه مشکل در این مکان، مهم و حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با علت داغ شدن بدنه یخچال مطالب و نکات مفیدی را برایتان معرفی کنیم. پس در صورتی که با این مشکل رو به رو شده‌ اید و قصد برطرف کردن آن را دارید؛ توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله از اسنپ مارکت با ما همراه باشید.

علاوه بر ذکر دلایل و علت داغ شدن بدنه یخچال، قصد داریم در این مقاله راهکارهایی جهت پیشگیری از این موضوع برایتان بیان کنیم. همچنین نحوه تعمیر و رفع این مشکل را نیز توضیح دهیم. بناتا به حال بابت تب کردن یخچالتان نگران شده‌اید؟ خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که یخچال‌ها به دلایل مختلفی تب می‌کنند. در واقع منظورمان از تب کردن، داغ شدن بدنه‌ی یخچال است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از علت داغ شدن بدنه یخچال بپرسید.

حتماً می‌دانید که گرم بودن بدنه یخچال کاملاً طبیعی است اما گاهی اوقات این گرما آنقدر بالا می‌رود که ممکن است به فکر پاشویه کردن یخچال‌هایمان بیافتیم!

خب از آنجایی که یخچال‌ها هیچ علاقه‌ای به این کار ندارند ما در اسنوا تصمیم گرفتیم در این مقاله از علت گرم شدن یخچال برایتان بیشتر بگوییم، علت داغ شدن لوله های پشت یخچال را بررسی کنیم و با ارائه‌ی راهکار کمک کنیم تا تب یخچالتان را پایین بیاورید.

پس اگر تب یخچالتان حسابی بالا رفته یا سابقه‌ی تب کردنش زیاد است، را از دست ندهید.

آیا گرم شدن بدنه یخچال همیشه غیرطبیعی و نگران‌کننده است؟

اگر بعد از روشن کردن یخچال، بدنه‌اش را لمس کنید، حتماً گرمای آن را احساس خواهید کرد. باید بدانید این گرما کاملاً طبیعی است اما اگر از دمای خاصی بالاتر برود لازم است که پیگیرِ پیدا کردن دلیل این افزایش دما شوید.

شاید بپرسید چرا می‌گوییم گرم شدن بدنه یخچال طبیعی است؟

جوابش ساده است. گاز فریون در سیستم یخچال مدام در حال گردش است. این گاز سرما را به یخچال منتقل و گرما را جذب می‌کند. طبیعی است که در طی این فرآیند لوله‌های حامل گاز فریون هم گرم می‌شود.

در یخچال‌های قدیمی این لوله‌ها در پشت یخچال کار گذاشته می‌شدند، برای همین هم کسی متوجه این حرارت نمی‌شد اما در یخچال‌های امروزی لوله‌ها در بدنه قرار دارند و با دست زدن به بدنه این گرما کاملاً حس می‌شود.

شما اگر نگاهی به دفترچه‌ی راهنمای یخچالتان بیندازید حد نرمال این دما را خواهید فهمید. دمایی که برای یخچال‌های مختلف تا حدودی متفاوت است. اما در صورتی که حس کردید این دما بیشتر از حد همیشگی‌اش شده پس وقت آن رسیده که علت داغ شدن بدنه یخچال را پیدا کنید.

علت داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

بسیاری ممکن است به‌دنبال علت داغ شدن بدنه یخچال ایستکول باشند و یا می‌خواهند علت گرم شدن یخچال ال جی را بدانند؛ در هر صورت فرقی ندارد که برند و مدل یخچالتان چیست! اگر حس می‌کنید بدنه‌ی یخچالتان از همیشه گرم‌تر است احتمالاً یکی از موارد زیر علت این داغی است:

  1. یخچالتان را تا خرخره پر کرده‌اید!

اگر از خرید برگشته‌اید و تا توانسته‌اید یخچال را پر کرده‌اید پس باید انتظار داغ شدن بدنه‌اش را هم داشته باشید! چون با این وضعیت کمپسور باید مدت‌زمان بیشتری کار کند تا مواد غذایی کاملاً خنک شوند و به همین دلیل لوله‌های کندانسور داغ و داغ‌تر می‌شوند.

  • برای یخچال جای نفس کشیدن نگذاشته‌اید!

شاید ندانید اما مهم‌ترین علت داغ شدن لوله های پشت یخچال نبود گردش هوای مناسب است. این گردش هوا باعث خنک شدن و عملکرد بهتر کویل‌های کندانسور می‌شود.

بنابراین اگر یخچال را به دیوار یا کابینت‌ها بچسبایند و هیچ فضایی برای گردش هوا در اطرافش باقی نگذارید، ممکن است به‌مرور لوله‌ها و بدنه داغ شود.

  • کندانسور یخچالتان کثیف شده است!

به مرور زمان روی کویل‌های کندانسور گرد و غبار می‌نشیند یا لوله‌ها جرم ‌میگیرند. این جرم‌ها میزان تبادل گرما را کم می‌کنند و در نتیجه کویل‌ها داغ می‌‌شوند. حرارتی که با لمس بدنه یخچال به‌خوبی حس می‌شود.

  • فن خنک‌کننده مشکل پیدا کرده است

کمپرسور یخچال یکی از مهم‌ترین بخش‌های یخچال است که کار تبدیل مایع نیتروژن به گاز و خنک کردن فضای داخلی یخچال را به عهده دارد. هر کمپرسوری برای اینکه بیش از حد داغ نشود و بتواند به‌طور مداوم کار کند نیاز به فن خنک‌کننده دارد اگر این فن مشکلی پیدا کند، کمپرسور داغ می‌شود و این گرما به لوله‌ها و بدنه منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه از داغ شدن بدنه یخچال پیشگیری کنیم؟

  1. یخچال را از اقلام و مواد غذایی مختلف انباشته نکنید.
  2. اگر به هر دلیلی ناچار شدید که یخچالتان را پر کنید بهتر است بعد از جا دادن مواد غذایی درِ یخچال را تا چندین ساعت باز نکنید. چون باز کردن در باعث هدر رفتن سرما و فعالیت مضاعف کمپرسور می‌شود.
  3. حواستان باشد که موقع جا دادن موادغذایی، درِ یخچال را زیاد باز نگذارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.
  4. هرچند وقت یک‌بار کندانسور را جرم‌گیری و تمیز کنید. اگر می‌پرسید: « چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم؟ » در بخش بعدی همین مقاله جوابتان را پیدا خواهید کرد.
  5. بین یخچال و دیوار حداقل ۱۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید و حداقل ۴ سانتی‌متر هم باید با کابینت فاصله داشته باشد.
  6. با توجه دفترچه راهنما، دمای یخچال فریزرتان را روی حد استاندارد تنظیم کنید. فراموش نکنید که تنظیم کردن دما روی حالت ماکزیمم، به کمپرسور فشار می‌آورد و باعث داغی لوله‌ها و بدنه می‌شود.

چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم؟

رادیاتور خنک‌کننده‌ی گاز (مبرد) یا کندانسور، وظیفه‌ی خنک کردن یخچال را به عهده دارد. خوب است بدانید که به لوله‌های مبرد «کویل» گفته می‌شود. جرم گرفتگی و کثیف شدن این لوله‌ها فرآیند خنک‌سازی را مختل می‌کند.

چون کمپرسور باید برای تامین سرما بیشتر کار کند و درنتیجه داغ و داغ‌تر می‌شود تا جایی که ممکن است بسوزد. بنابراین لازم است که حداقل دو بار در سال کندانسور را تمیز کنید.

برای انجام این کار هم کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یخچال را از برق درآورید و کاور پشتی‌اش را باز کنید. حالا می‌توانید کویل‌ها و پره‌های سردکننده را ببینید.

البته یخچال‌های قدیمی روی کندانسورشان پوششی ندارند و کویل‌ها به‌صورت یک شبکهی توری سیاه‌رنگ در پشت یخچال قرار دارد.

  • ۲)      با یک فرچه‌ی ظریف یا دستمال و یا جاروبرقی، کویل‌ها و پره‌های سردکننده را گردگیری کنید.
  • در آخر کاور یخچال را سرجایش بگذارید و پریز یخچال را به برق وصل کنید.

نکته: حواستان باشد که به پره‌های سردکننده فشار نیاورید و کویل‌ها را موقع تمیزکاری خم نکنید.

حرف آخر اسنوا

همان‌طورکه گفتیم فرقی ندارد که به دنبال پیدا کردن علت داغ شدن بدنه فریزر دوو هستید یا اسنوا و یا هر برند دیگری! چون علت گرم شدن یخچال را بیش از هر چیز باید در شیوه‌ی نگهداری‌اش پیدا کنید. پر نکردن یخچال از مواد غذایی، تمیزکاری به موقع کندانسور و ایجاد فضای خالی مناسب در اطراف یخچال مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

پس اگر دنبال پیدا کردن علت داغ شدن لوله های پشت یخچال و یا بدنه‌اش هستید، مواردی را که در این مقاله یادآوری کردیم مرور کنید تا هرچه زودتر یخچالتان را از این تب نجات بدهید! علت اتومات نکردن یخچال ممکن است از گاز یخچال باشد

براین این مقاله بسیار مفید و کاربردی خواهد بود و اطلاعات شما را پیرامون این موضوع افزایش خواهد داد.

علت داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

معمولاً کنار موتور یخچال‌ها، یک فن تعبیه شده است. این فن برای خنک سازی لوله‌های کندانسور موجود در یخچال کاربرد دارد. هنگامی که فن شروع به کار می‌کند، هوای گرم از قسمت‌های پشتی و زیری یخچال خارج می‌شود. این موضوع علت داغ شدن بدنه یخچال است. اما گاهی علت داغ شدن بدنه یخچال موارد دیگری را شامل می‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی سایر موارد تأثیر گذار خواهیم پرداخت. این موارد عبارتند از:

حجم بالای مواد غذایی

وجود حجم بالای مواد غذایی در درون یخچال یکی از دلایل گرم شدن بدنه آن است. زیرا در چنین شرایطی، موتور یا کمپرسور یخچال زمان و انرژی بیشتری مصرف می‌کند. دلیل این موضوع این است که خنک نگه داشتن فضای یخچال زمانی که مواد غذایی در آن زیاد باشند، سخت تر و زمان بر است. به همین دلیل انرژی مورد نیاز بیشتری برای این امر لازم است.

در صورتی که مواد غذایی موجود در یخچال شما زیاد هستند، توصیه می‌کنیم در یخچال را در تعداد دفعات کمتری باز کنید. همچنین پس از باز کردن در، آن را به سرعت ببندید تا هوای خنک موجود در آن خارج نشود. در غیر اینصورت کمپرسور بیشتر کار کرده و انرژی بیشتری نیز مصرف می‌کند. پس بهتر است پیش از آنکه دمای یخچال به حد نرمال نرسیده است، در آن را باز نکنید.

نزدیک بودن یخچال به دیوار و سقف

گفتیم که علت داغ شدن بدنه یخچال موارد متعددی را شامل می‌شود. یکی دیگر از این موارد نزدیک بودن یا فاصله کم میان یخچال با دیوار پشتی آن و یا سقف است. به طور کلی لوله‌های کندانسور در زمان گردش گاز، به شدت گرم می‌شوند. به همین خاطر یخچال باید در محیطی آزاد قرار بگیرد تا هوا به صورت درست و مطلوب در اطراف آن در جریان باشد.

در صورتی که اطراف یخچال با کابینت، دیوار و یا سقف محاصره شود، جریان هوا به درستی صورت نمی‌گیرد. این موضوع باعث گرم ماندن لوله‌های کندانسور و در امتداد آن گرم شدن بدنه یخچال می‌شود. پس توجه به فاصله استاندارد یک نکته بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود.

کثیف بودن کندانسور

کندانسور یخچال پس از مدتی کار، کثیف شده و روی آن گرد و غبار می‌نشیند. ذرات گرد و غبار از جریان داشتن و تبادل گرما و خنک شدن لوله‌های کندانسور جلوگیری می‌کنند. بنابراین این موضوع علت داغ شدن بدنه یخچال به شمار می‌رود. زیرا گرد و غبار باعث گرم ماندن لوله‌های کندانسور و در ادامه گرم شدن بدنه یخچال می‌شود.

برای جلوگیری از این امر توصیه می‌کنیم هر 6 ماه یکبار یخچال خود را سرویس کنید. برای این کار کافی است با نیروهای متخصص و شرکت‌های مربوطه تماس بگیرید. آن‌ها با هماهنگی شما به منزلتان آمده و کار سرویس یخچال را به نحو احسن انجام می‌دهند.

آیا داغ شدن بدنه یخچال طبیعی است؟

تا این بخش از مقاله به موضوع علت داغ شدن بدنه یخچال پرداختیم. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا داغ شدن بدنه امری طبیعی بوده یا نشان دهنده یک مشکل جدی است؟ در جواب باید بگوییم از آن جایی که لوله‌های موتور یا کندانسور یخچال وظیفه خارج نمودن هوای گرم درون یخچال را بر عهده دارند، طبیعی است که این لوله‌ها پس از کار کردن داغ شوند. از آن جایی که لوله‌ها از پشت و بدنه یخچال عبور می‌کنند، گرم شدن آنها منجر به گرم شدن بدنه یخچال خواهد شد.

پس این موضوع کاملاً طبیعی است. علت داغ شدن بدنه یخچال ممکن است موارد دیگری را شامل شود که در طول مقاله نیز به آنها اشاره شد. در این حالت نیز روش‌ها و راه حل‌های این مشکل بسیار ساده خواهند بود. پس این مورد، مشکل پیچیده و سختی به شمار نمی‌رود و به راحتی قابل حل است.

برای پیشگیری از داغ شدن بدنه یخچال چه باید کرد؟

پس از معرفی علت داغ شدن بدنه یخچال قصد داریم نکات و الزاماتی را برایتان معرفی کنیم. این الزامات تأثیر بسیار بالایی در جلوگیری و پیشگیری از داغ و گرم شدن بدنه یخچال از خود نشان می‌دهند. از این رو توجه به آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است. این نکات عبارتند از:

  • همواره حجم مواد غذایی موجود در یخچال خود را مدیریت کنید تا از حد مجاز و معمول بیشتر نشود. این مورد، علت داغ شدن بدنه یخچال است.
  • در صورتی که مجبور به پر کردن یخچال خود از مواد غذایی شدید، بهتر است در آن را تا چندین ساعت باز نکنید تا دمای هوای داخل آن به حد نرمال و مطلوب برسد. باز کردن مکرر در یخچال باعث هدر رفتن سرمای داخل یخچال و مصرف انرژی بیشتر کمپرسور می‌شود.
  • هنگامی که در حال قرار دادن مواد غذایی در یخچال هستید، برای مدت زمان طولانی در آن را باز نگذارید. زیرا این کار باعث انرژی و فعالیت مضاعف کمپرسور می‌شود.
  • هر چند وقت یکبار (هر 6 ماه) کندانسور یخچال را جرم گیری کرده و تمیز نمایید تا گرد و غبار موجود روی آن از بین برود.
  • فاصله استاندارد میان یخچال با کابینت، دیوار و سقف را در نظر بگیرید.
  • دمای یخچال را متناسب با دفترچه راهنمای آن، روی درجه مناسب و مطلوب هر فصل قرار دهید.

برای تعمیر و رفع داغ شدن بدنه یخچال چه کنیم؟

همانطور که گفته شد، علت داغ شدن بدنه یخچال هرچه باشد امری طبیعی و قابل حل است. اما ممکن است در برخی از مواقع، گرمای خروجی از لوله‌های کندانسور بیشتر از حد معمول باشد. در واقع گرم بودن بدنه یخچال از حد انتظار بیشتر باشد. در این شرایط توصیه می‌کنیم از نیروهای متخصص و تعمیرکاران ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا آنها این مشکل را برایتان برطرف کنند.

تعمیرکاران برای رفع ایراد در محل شما، از دستگاه بازدید می‌کنند و هزینه حدودی را اعلام خواهند کرد. پس از آن نیاز است که تعمیر دستگاه را شروع کنند. امروزه نمایندگی‌های بسیار زیادی تأسیس شده‌ اند که با تعمیرکاران متخصص و کاربلد همکاری می‌کنند. از این رو با تماس گرفتن با نمایندگی مورد نظر، نیروی مربوطه به منزل شما اعزام می‌شود.

نتیجه گیری

علت داغ شدن بدنه یخچال موارد مختلفی همچون بالا بودن حجم مواد غذایی، کثیف بودن کندانسور و فاصله کم یخچال با دیوار و یا سقف را شامل می‌شود. تمامی دلایل و علت‌های داغ شدن بدنه یخچال طبیعی هستند. زیرا این حالت ناشی از فعالیت کندانسور یا موتور یخچال است.

شرکت‌های سازنده این محصولات، برای آنکه از داغ شدن بدنه یخچال پیشگیری کنند، الزامات مهمی را بیان کرده‌ اند. این الزامات و نکات مهم در طول مقاله نام برده شد. در صورتی که بدنه یخچال به طور غیر عادی و غیر طبیعی داغ باشد، بهتر است تعمیرکاران حرفه‌ای که در این زمینه مشغول به کارهستند، دستگاه را بررسی کرده و از عدم وجود نقص فنی در محصول مطمئن شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علت داغ شدن بدنه یخچال، مشاهده انواع یخچال و ویژگی آن و سایر موارد مرتبط می‌توانید به وب سایت اسنپ مارکت مراجعه کرده و از خدمات آن‌ها بهره مند شوید.

 

دکمه بازگشت به بالا