جامعه

ارسال کارت بلیت‌ رایگان مترو به نشانی دانش‌آموزان/ پیشنهاد شروع ساعت کار دانشگاه‌ها از ۸:۳۰ صبح

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران اعلام کرد که کارت بلیت‌های رایگان دانش آموزان و دانشجویان از اول تا پایان مهرماه قابل استفاده است.

به گزارش تیتر اول، مهدی گلشنی با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای کنترل ترافیک آنلاین، گفت: ستاد استقبال از بازگشایی مدارس هر ساله از شهریور ماه آغاز می‌شد اما به جهت اجرایی تر کردن مصوبات کمیته‌های تخصصی این ستاد از ابتدای مرداد ماه سال جاری فعالیت این ستاد آغاز شده است.

وی ادامه داد: در کمیته حمل و نقل تخصصی کنترل ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک مسئول این کمیته است و عمده ترین مسئله‌ای که پیش گرفته در بحث شناورسازی است. در خصوص شناورسازی، هیئت وزیران در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ ابلاغیه‌ای به دستگاه‌ها داشته و آنها را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۲ شناورسازی ساعات را اجباری نمایند. برخی از دستگاه‌ها هنوز اقدامی برای آن انجام ندادند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور که بحث ساعات کار برای بهینه سازی سوخت اتفاق افتاده بود، از ۱۵ شهریور نیز می‌بایست مصوبه هیئت وزیران جاری باشد و روند ساعت کاری ادارات اجرایی شود. در واحدهای ستادی از ساعت ۷ تا ۹ صبح است. مقاطع متوسطه آموزشی از ۷.۵ صبح، مقاطع ابتدایی و آموزش عالی از ۸ صبح شروع به کار می‌کنند. همچنین به دنبال آن هستیم ساعات شروع دانشگاه‌ها را به ۸:۳۰ صبح تغییر داده و یک هفته تا ۱۰ روز اول را به صورت مجازی برگزار کنیم.

گلشنی که در رادیو گفت و گو می کرد، همچنین ادامه داد: به جز مواد پروتئینی و مواد لبنیات که باید در ساعات ابتدایی صبح توزیع شود، هماهنگ شده سایر کالاها در ساعات غیر پیک توزیع شوند. تلاشها بر این است که حدود ۲ میلیون سفری که در ساعات پیک صبحگاهی داریم که ۶۲ درصد آنها شغلی و ۲۸ درصد آنها تحصیلی است را بتوان مدیریت ترافیک کرد.

وی پیرامون حمل و نقل رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان گفت: کارت بلیت مربوطه برای این گروه پیش بینی شده که تا ۳۱ شهریور در دفاتر خدمات الکترونیک باید حاضر شوند. کارت‌ها به نشانی که دانش آموز اعلام کرده فرستاده می‌شود و دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از اول تا پایان مهرماه از آن استفاده نمایند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا