استان ها

سهم دانشجویان از قیمت غذا افزایش نمی‌یابد

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موضوع افزایش «سهم دانشجو از وعده‌های غذایی» در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطرح شده بود، گفت: این موضوع از پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۳ حذف شده و سهم دانشجویان از قیمت تمام شده وعده‌های غذایی افزایش نمی‌یابد. 

احد بنار در گفت‌وگو با تیتر اول، با اشاره به موضوع تغذیه دانشجویان در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: موضوع افزایش سهم دانشجو از قیمت تمام‌شده وعده‌های غذایی دانشجویان در پیش‌نویس لایحه بودجه مطرح شد. تصمیم بر این بود، سهم ۱۰ درصدی دانشجویان از قیمت تمام شده وعده‌های غذایی افزایش یابد و دانشجویان، حداقل ۲۰ درصد قیمت تمام شده وعده‌های غذایی را پرداخت کنند. همچنین درنظر داشتند سهم دانشجویان از قیمت تمام شده وعده‌های غذایی را به صورت سالیانه افزایش دهند.

 وی ادامه داد: همچنین در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده بود که دانشجویان بخشی از افزایش وعده‌های غذایی با دریافت وام پرداخت کنند. 

بنار با بیان اینکه وزارت بهداشت با افزایش سهم دانشجویان از قیمت تمام شده وعده‌های غذایی مخالفت کرد، توضیح داد: طی آخرین اطلاعاتی که کسب کرده‌ایم، موضوع افزایش سهم دانشجویان از پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۳ حذف شده و سهم دانشجویان از قیمت تمام شده وعده‌های غذایی افزایش نمی‌یابد. 

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت درباره قیمت وعده‌های غذایی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: پیش از آغاز سال تحصیلی جاری، برنامه‌ای برای افزایش قیمت وعده‌های غذایی دانشجویان برای سال تحصیلی آتی نداشتیم و این موضوع را عملی کردیم. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد دانشجویان به لحاظ مالی تحت فشار باشند، وعده‌های غذایی در سال تحصیلی آتی جاری را به قیمت سال گذشته عرضه می‌کنیم.

بنار ادامه داد: مبلغ وعده‌های غذایی دانشجویان علوم پزشکی برای وعده‌های غذایی ۲هزار، ۴ هزار و ۶ هزار تومان است. مجموع وعده‌های غذایی دانشجویان در یک روز معادل ۱۲ هزار تومان است. 

وی با بیان اینکه قیمت وعده‌های غذایی دانشگاه‌های وزارت علوم در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است، گفت: مبلغ وعده‌های غذایی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، ۵ هزار، ۸ هزار و ۱۰ هزار تومان است؛ بر این اساس، مجموع وعده‌های غذایی دانشجویان معادل ۲۲ هزار تومان است. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا