جامعه

غیرحضوری شدن کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه در روز چهارشنبه

معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از فیروزکوه در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش تیتر اول، میر محمد غراوی گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، در روز چهارشنبه 13 دی ماه کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از شهرستان فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

وی همچنین از تعطیلی مدارس استثنایی استان تهران به جز شهرستان فیروکوه در کلیه مقاطع در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه خبر داد و گفت: لازم است که شهروندان از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

غراوی افزود: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا مجوز روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه صادر نمی‌شود. طرح‌زوج‌و فرد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیز در این روز اجرا می‌گردد.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه مقرر شد کلیه فعالیت‌های کارخانجات تولید سیمان با 50 درصد ظرفیت صورت پذیرد ،گفت: تاکید شد که پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شده و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز  نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه های مسافربری، اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌ پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری کنند. همچنین این پلیس باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

معاون استاندار تهران ضمن اعلام ممنوعیت فعالیت ورزشی مدارس در کلیه مقاطع در محیط‌های باز از مردم خواست تا از انجام فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط‌های باز خودداری کنند.

به گفته غراوی همچنین مقرر شد که از تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی که آلایندگی قابل رویت دارند اعم از مینی‌بوس‌، اتوبوس، ون و تاکسی از محل توقفگاه اتوبوس‌های شرکت واحد و پایانه‌های مسافربری توسط شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جلوگیری شود.

وی ادامه داد:‌ سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به اطلاع رسانی لازم، ارائه توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیرضروری و نظایر آن، اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(N95 )توسط آحاد مردم و به ویژه  گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی، زنان باردار و …، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهارکرد: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

وی با بیان اینکه لازم است که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، برای جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال کنند، گفت:‌ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهرا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان خواست که نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا