حوادث

میراث سنگینی از ریسک بر دوش تهران است/ ایمنی موضوعات درجه ۳ و ۴ نیست

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ ما میراث بسیار سنگینی از ریسک بر دوش شهر داریم و تعداد قابل توجهی گود، پل، ساختمان و… داریم که باید مشکلات مربوط به ایمنی آنها برطرف شود.

به گزارش تیتر اول، علی نصیری در دومین همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن‌سازی شهر تهران که با هدف شناسایی اماکن ناایمن و تقدیر از شهرداران برتر در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد، گفت: جایگاه شهرداران نواحی در نظام اجرایی مدیریت شهری و ارزیابی ایمنی بسیار مهم است و در واقع این شما هستید که می‌توانید در اجرا شدن یا نشدن یک طرح یا چگونگی اجرای آن تاثیر بگذارید.

وی در ادامه بر لزوم توجه به حریم گسل‌ها، حریم مسیل، قنات و مترو در ساخت و ساز شهری تاکید کرد و گفت:‌ موضوع ایمنی، موضوع حیات انسان‌هاست. کمیته‌های ایمنی و رفع خطر نیز در این حوزه نقش ویژه‌ای دارند، این کمیته‌ها با زحماتی که کشیده شد، فعال شده و شهر به یک کارگاه ایمن‌سازی تبدیل شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بررسی موضوعاتی چون ایمنی ساختمان‌ها و گودها به عنوان نمونه‌هایی از  اقدامات انجام گرفته در راستای افزایش ایمنی شهری نام برد و با اشاره به این که این اقدامات کافی نیست، گفت: ما میراث بسیار سنگینی از ریسک بر دوش شهر داریم و تعداد قابل توجهی گود، پل، ساختمان و… داریم که باید مشکلات مربوط به ایمنی آنها برطرف شود.

نصیری با تاکید بر اینکه مدیریت بحران و ایمنی موضوعات درجه ۳ و ۴ نیست، گفت: بنابراین کارشناس ایمنی نواحی تنها باید به صورت تخصصی مسئول این بخش باشد و کارهای دیگری بر عهده او نباشد، چرا که موضوع ایمنی و مدیریت بحران یک کار تمام وقت است. شهرداران نواحی در ستاد مدیریت بحران نواحی، مسئولیت هماهنگی دیگر دستگاه‌ها را بر عهده دارند و طبق دستورالعمل باید بتوانند ستاد مدیریت بحران ناحیه را با حضور دیگر سازمان‌های امدادی تشکیل دهند و ریاست این ستاد را بر عهده بگیرند.

وی افزود: جلسات کمیته‌های ایمنی و رفع خطر نواحی باید با جدیت تشکیل شود و موضوعاتی چون ایمنی بازارها، رفع خطر گودها و ابنیه ناایمن ، وضعیت تاورکرین‌ها و ساختمان‌های نیمه‌کاره در دستورکار این کمیته‌ها قرار گیرد و برنامه زمانبندی با مالکان و دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های مسئول در دستورکار قرار گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه به بررسی دیگر موضوعات مربوط به  ناایمنی در سطح نواحی پرداخت و بر نقش کمیته‌های ایمنی و رفع خطر نواحی در رسیدگی به وضعیت موارد ناایمن تاکید کرد.

انتهای پیام

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا