جامعه

انتقاد امام جمعه رفسنجان نسبت به «دوچرخه‌سواری بانوان» در انظار عمومی

تیتر اول/ کرمان امام جمعه رفسنجا با اشاره به بی حجابی و بدحجابی، دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی و سگ سواری گفت: عده ای از این حرکت ها حمایت می کنند و اگر فراخوانی بر ضد آنها باشد اعتراض و توهین می کنند.

به گزارش تیتر اول، حجت الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه نماز این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر غیرت دینی اظهار کرد: شور دینی در همه حوادث و بحران ها از دوران قبل از انقلاب تا کنون نجات کشور بوده است. حضور و پیروزی در هر کجا که اتفاق افتاده، شور انقلابی و مذهبی مردم جامعه را به حرکت در آورده است. ما تعداد زیادی شهید بسیجی داریم که به دلیل غیرت دینی در دم جان باختند.

امام جمعه رفسنجانی گفت: دشمنان در صدد کاهش غیرت دینی در جامعه هستند، اگر جایگاه رهبری و ولایت فقیه نقض شود برای کاهش غیرت دینی انجام می شود. اگر بی‌عفتی یا حیا را در جامعه ترویج کنند یا از روی ناآگاهی، زن را به دوچرخه‌سواری تشویق کنند، با وجود اینکه زنان مجاز به دوچرخه‌سواری در انظار عمومی نیستند، در صدد تضعیف غیرت دینی ملت هستند.

وی ادامه داد: اگر سگی را در خیابان می دهند تا دختر و پسر ما را همراهی کند، برای کاهش غیرت دینی است و اگر به مسائل دینی، نماز و روزه ما حمله کنند، می بینند که غیرت دینی جامعه را از بحران نجات می دهد. عاقلانه و فقط از این سوالات غافل نشوید و بگویید دختر جوان دوست دارد دوچرخه سواری کند!

عسگری افزود: اگر پیراهن ما روی طناب کتانی گشاد بود که یک روز در خانه که می آمدیم خشک شود، آن را جمع می کردیم تا کسی لباس دختر، همسر، مادر و خواهرمان را نبیند. همانطور که دختران امروز دوچرخه سواری می کنند تا در خیابان ها راه بروند و عده ای احمقانه از این جریان ها حمایت می کنند و وقتی از آنها خواسته می شود اعتراض می کنند و به من توهین می کنند.

وی تاکید کرد: اگر آرام بنشینیم، شور مذهبی را از بین ببریم، حجاب را از دختران برداریم و غیرت دینی را کم کنیم، دشمن به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.

عسگری با انتقاد شدید از اقدامات برخی مسئولان در این حوزه گفت: این موارد را نباید نادیده گرفت و نباید به عنوان یک اتفاق جزئی تلقی کرد و سگ را حیوانی دانست، چه باید کرد و در خیابان راه رفت؟ متأسفانه پلیس وظیفه خود را در این زمینه انجام نمی دهد. مردم باید خواهان برخورد جدی و انقلابی از پلیس باشند چرا که پلیس وظیفه دارد با جرایم مشهود مانند افشاگری و سگ گردانی برخورد کند اما اقدامی نمی کند.

وی بر ضرورت تعصب دینی تاکید کرد و گفت: پلیس و قوه قضائیه باید به وظیفه خود عمل کنند و در مقابل جنایت ها و مجرمان ایستادگی کنند و اگر قانون نداریم باید قانون تصویب کنیم. مجلس هم کم کاری کرده، اگر رهبری می گوید شرع زنان را از دوچرخه سواری منع کرده است، چرا مجلس قانونی را تصویب نکرده است که امروز پلیس در حال سقوط است؟

امام جمعه رفسنجه افزود: وقت خود را با کارهای پیش پا افتاده تلف نکنید. غیرت دینی را زنده نگه دارید. این کاستی ها جبران ناپذیر است. این مسائل باید شفاف، جسورانه و قاطعانه بیان شود و هر روز شاهد بدبختی مذهبی ها و انقلابیون نباشیم. این همه بی بند و باری نباید در جامعه حاکم شود.

عسگری در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت سالروز وفات حضرت آملبینین (س) افزود: این روز به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی همچنین به هشتمین دور مذاکرات در وین اشاره کرد و گفت: ایران برای تعامل با دنیا و گفتگو با دنیا در میدان است اما هرگز تسلیم خواسته ها و حرف های دشمن نخواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا